چالش های امین زندگانی

چالش های امین زندگانی

مجله سرگرمی: برگزاری بزرگداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب، اعلام جوایز پولیتزر 2023، اکران آنلاین فیلم سینمایی «غریب»، گفت وگویی با امین زندگانی و چالش های متفاوت یک نقش، واکنش تهیه کننده «رهایم کن» به نقدها، اظهارات رئیس سازمان صداوسیما درباره شبکه نمایش خانگی، موزیک ویدیو «بابک جهانبخش» برای نابینایان و دو کشف تاریخی در عمان و نروژ گزیده هایی از اخبار فرهنگی هنری روز سه شنبه 19 اردیبهشت بود.


به گزار ایسنا، روز سه شنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) مصادف با روز اسناد ملی و میراث مکتوب بود، بدین جهت مراسم بزرگداشت این روز در ساختمان ‌بایگانی ملی با حضور وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، سرپرست معاونت اسناد ملی، مدیرعامل موسسه میراث مکتوب، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، و رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اجرا شد.

از یارانه اعتباری خرید کتاب در نمایشگاه چگونه استفاده کنیم
باتوجه به انتقال ثبت نام و اختصاص یارانه خرید کتاب به بخش مجازی سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، خریدارانی که تمایل به دریافت اعتبار خرید و استفاده از آن در بخش حضوری نمایشگاه را دارند، می توانند با مراجعه به سامانه نمایشگاه مجازی به آدرس book.icfi.ir در قسمت پروفایل درخواست یارانه اعتباری خودرا ثبت کنند.

بزرگداشتی برای ابوالفضل خطیبی
در ادامه اعلام گردید که مراسم یادبود ابوالفضل خطیبی، شاهنامه شناس فقید همزمان با زادروزش و روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

جوایز پولیتزر ۲۰۲۳
همین طور برندگان بخش ادبی جایزه پولیتزر ۲۰۲۳ در شاخه های مختلف همچون ادبیات داستانی، شعر و زندگی نامه عرضه شدند و نام یک نویسنده ایرانی‎ تبار نیز در میان برگزیدگان امسال به چشم می خورد.
این در حالی بود که لیست برگزیدگان بخش روزنامه نگاری پولیترز سال ۲۰۲۳ درحالی اعلام گردید که پوشش اخبار مربوط به حمله روسیه به اوکراین پررنگ ترین موضوع جوایز امسال بود.

اکران آنلاین «غریب»
فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت اکران آنلاین خواهد شد. این فیلم در چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر در بخش های مختلف: طراحی صحنه، چهره پردازی، جلوه های ویژه میدانی موفق به دریافت سیمرغ شد. همین طور سیمرغ بهترین نقش اول زن جشنواره نیز به بازیگر این فیلم اختصاص یافت.

تازه هایی از سینمای جهان
موسسه فیلم آمریکا اعلام نمود که برنامه اعطای جایزه امسال خود به «نیکول کیدمن» را به سبب اختلافات در جامعه سینمایی در مقطع فعلی، به زمان دیگری موکول کرده است. هنوز خبری از تاریخ جدید اعطای این جایزه نیست چونکه برخی انتظار دارند اعتصاب نویسندگان هفته ها و شاید ماه ها ادامه یابد. آخرین اعتصاب نویسندگان که در سال ۲۰۰۷ شروع شد، ۱۰۰ روز به طول انجامید. اعتصاب فعلی ساخت تولیدات سینمایی و برنامه های تلویزیونی را تحت تأثیر قرار داده است و منجر به لغو، به تعویق افتادن و تغییر قالب برخی برنامه ها شده است.
بیشتر بخوانید:
ورود «بایدن» به اعتصاب نویسندگان
تهدید عوامل یک فیلم به قتل
همین طور خبر رسید که «نیکلاس کیج» بعد از ۱۸ سال بار دیگر در نقش «یوری اورلوف» در دنباله فیلم «ارباب جنگ» به کارگرانی «اندرو نیکول» ظاهر می شود.

امین زندگانی و چالش های متفاوت یک نقش
در زمینه تئاتر هم گفت وگویی با امین زندگانی داشتیم که از تجربه حضور در نقش «اسفندیار» در نمایش «هفت خوان اسفندیار» و چالش های متفاوت این نقش سخن گفت.

تاثیر «قیمت دلار» بر ساخت سریالی با موضوع کرونا
در ادامه، تهیه کننده «همه گیری» ـ سریالی با موضوع کرونا که به فصل دوم تولید رسید ـ درباره ی ی وضعیت پخش این مجموعه توضیح داد که ساخت فصل دوم سال قبل به انتها رسیده و به زودی مقرر است از شبکه سه سیما روی آنتن برود.
این تهیه کننده با اعلان اینکه فصل دوم از نظر کیفی نسبت به سری قبل باکیفیت تر است، عنوان کرد: این فصل از مجموعه به نویسندگی حجت قاسم زاده اصل که مشاور کارگردان هم بودند، از نظر کیفی بهتر از کارهای قبل است و البته با بضاعتی که داشتیم کار را ساختیم؛ چونکه قیمت دلار از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، با توجه به این که از لوازم و تجهیزات بیمارستانی استفاده می کردیم، این گرانی ها موجب شد روی کیفیت تاثیر بگذارد؛ البته سعی کردیم شرایط روی کیفیت تاثیر نگذارد.

واکنش تهیه کننده «رهایم کن» به نقدها
همین طور مجید مولایی، تهیه کننده سریال «رهایم کن» با پذیرش پاره ای خطاها در این سریال شبکه نمایش خانگی، در عین حال نسبت به نقدهای اخیر که او هجمه های گسترده مقابل این مجموعه نامیده است، انتقاد نمود. او معتقد می باشد که برخی بدون اینکه سریال را ببینند آنرا برمبنای یک عکس یا دیالوگ قضاوت کرده اند.

به وعده مان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل می کنیم
رئیس سازمان صداوسیما روز سه شنبه بعد از اتمام آیین اختتامیه جشنواره رادیویی پژواک در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش هایی درباره ی پشتیبانی از آثار شبکه نمایش خانگی و مشارکت در ساخت و خرید مجموعه های شبکه نمایش خانگی، ادغام شبکه کودک و امید، علت محدود شدن سریال های تلویزیون، استفاده از ظرفیت ها و کشف استعدادهای جدید در صداوسیما، ممنوعیت استفاده از لغات خارجی در تبلیغات تجاری و همین طور ناعدالتی در زمینه دستمزدهای رادیو پاسخ داد.
او درباره ی مشارکت رسانه ملی در ساخت برنامه های شبکه نمایش خانگی که پیش تر از طرف او اعلام شده بود، اظهار داشت: بمحض اینکه کارهای فاخر قابل حمایت ببینیم حتما به این وعده که داده ایم عمل می نماییم.
بیشتر بخوانید:
رئیس صداوسیما به مستندسازها چه پیشنهاد کرد؟

عوامل «محفل» به مجلس رفتند
در ادامه، در آیینی با حضور اعضای فراکسیون قرآن، نماز و عترت مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون سیما و معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما، از عوامل تولید برنامه های «محفل»، «زندگی بعد از زندگی» و «دل آرام» سیما قدردانی گردید.

انحصار پاپ شکسته شد
در ایام بهاری، کنسرتهای مختلفی بیشتر در ژانر پاپ روی صحنه می روند؛ با این وجود بنظر می رسد که به تدریج هنرمندان سایر ژانرها نیز به جمع برگزارکنندگان کنسرت اضافه شده اند.، در ایام آینده شاهد حضور علیرضا قربانی و همین طور فرج علیپور روی صحنه برگزاری کنسرت خواهیم بود که این امر شاید بتواند نویدبخش حضور هنرمندان در ژانرهای متفاوت موسیقی باشد.

«بابک جهانبخش» برای نابینایان خواند
همین طور موزیک ویدیوی «خسوف» با صدای «بابک جهانبخش» و کارگردانی و تهیه کنندگی «مازیار رضاخانی» طی روزهای آینده منتشر می شود. «خسوف» نگاه و مفهومی اجتماعی با موضوع نابینایان دارد و به مشکلات روحی افراد نابینا در جامعه پرداخته است.
در ادامه خبرهای روز سه شنبه، مدیر جدید موزه خوشنویسی معرفی گردید. رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در حکمی سید شهاب الدین شکیبا را به سمت مدیر موزه خوشنویسی منصوب نمود.

سالی ۵۰ میلیون تا ۵ میلیارد دلار اثر هنری سرقت می شود
بامداد روز سه شنبه همین طور نشستی با عنوان «تاملاتی در سرقت های هنری از نظر جامعه شناسی هنر» در فرهنگستان هنر اجرا شد. در این جلسه یک جامعه شناس به بررسی عوامل موثر بر سرقت هنری در جهان و علل تبدیل شدن اثر هنری از امری والا به یک کالا پرداخت.

رونمایی از مرقع نفیس ایران و هند
در ادامه اعلام گردید که مرقع نفیس ایران و هند در فرهنگستان هنر روز یک شنبه، ۲۴ اردیبهشت رونمایی و نقد و بررسی می شود. مرقع هندوایرانی یکی از هم آفرینی های هنری باارزش هنرمندان ایران و هند است که انتشارات فرهنگستان هنر، با همکاری مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، به صورتی آراسته و نفیس منتشر نموده و در دسترس علاقه مندان نهاده است.
افزون بر این ها، تابلو جنجالی اثر «میریام کان» هنرمند سوئیسی که با عنوان «لعنت به انتزاع!» در موزه هنرهای معاصر کاخ توکیو واقع در پاریس به معرض نمایش گذاشته شده بود توسط یکی از بازدیدکنندگان تخریب شد.

لباس سوارکار عالی رتبه هخامنشی چه شکلی بود؟
در بخش میراث فرهنگی نیز گزارشی از لباس سوارکار عالی مرتبه هخامنشی داشتیم که در نمایشگاه «تجمل و قدرت؛ پارس تا یونان» در موزه بریتانیا بازآفرینی شده است. این بازآفرینی که با ظرافت تمام انجام شده توسط لوید لولین جونز انجام شده و همزمان با برگزاری نمایشگاه «تجمل و قدرت؛ پارس تا یونان» رونمایی شده است. جزییات پوشش این سوارکار نشان دهنده میراث فروتنانه و عشایری، ثروت و موقعیت ایرانیان است که منحصراً توسط نخبگان و عالی رتبگان هخامنشی پوشیده می شد.

آنتالیا رکورد زد
همین طور شمار گردشگران ورودی به آنتالیا در کشور ترکیه از شروع سال جدید میلادی به رکورد جدید ۲.۱ میلیون نفر رسید. رشد ورود گردشگران به این شهر با حضور دسته های گردشگران از اروپا، خصوصاً آلمان و بریتانیا و همین طور روسیه بوده که تا حدودی به سبب محدودیت های پروازی اعمال شده توسط کشورهای غربی به سبب تهاجم مسکو به اوکراین بوده است.

دو کشف تاریخی در عمان و نروژ
در نهایت این که، باستان شناسان اسکلت های ده ها نفر را در مقبره هفت هزار ساله واقع در عمان کشف کردند و یک دختربچه هشت ساله نروژی زمانی که مشغول بازی کردن در مدرسه بود یک خنجر متعلق به عصر حجر را کشف کرد. بگفته «لوئیس پیترسون» که یک عتیقه شناس است، کشف این ابزار ۱۲سانتی متری یک اکتشاف نادر شمرده می شود. سنگ چخماق یا «فلینت» که نوعی سنگ رسوبی دشوار است بطور معمول در نروژ شکل نمی گیرد و احتمالاً این خنجر از دانمارک به این مکان منتقل شده است.
پیشنهادی برای خواندن:
گنجینه ای که در انزوا رفت





منبع:

1402/02/23
09:55:29
5.0 / 5
518
تگهای خبر: اجرا , بازی , تئاتر , تلویزیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز