تمركز بر نقاش و مجسمه ساز آلمانی؛

رونمائی از مستند ویم وندرس در کن

رونمائی از مستند ویم وندرس در کن

به گزارش مجله سرگرمی، آنسلم مستند سه بعدی ویم وندرس، کارگردانی که ۳ بار نامزدی اسکار را در کارنامه دارد، نخستین نمایش جهانی خویش را در جشنواره فیلم کن بعنوان نمایش ویژه خواهد داشت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، در «آنسلم» وندرس پرتره ای همه جانبه از آنسلم کیفر، یکی از مبتکرترین و مهم ترین نقاشان و مجسمه سازان زنده امروزی تصویر کرده است.
این فیلم که با وضوح سه بعدی و باکیفیت ۶K گرفته شده تجربه ای سینمایی از کار هنرمندی را عرضه می کند که وجود انسان و ماهیت چرخه ای تاریخ را با الهام از ادبیات، شعر، فلسفه، علم، اسطوره شناسی و مذهب بررسی می کند.
بیش از ۲ سال، وندرس مسیر زندگی کیفر را از زادگاهش آلمان تا خانه فعلی اش در فرانسه دنبال کرد و در این راه حرفه وی را در طول بیشتر از ۵ دهه پی گرفت.
وندرس با عنایت به این که آیا فیلمهای غیرداستانی او مانند این فیلم «مستند» هستند یا خیر، گفته است: یک چیز را می دانم؛ همیشه می خواستم مستندهایم را طوری فیلمبرداری کنم که انگار جنبه داستانی دارد. برعکس، در فیلمهای داستانی ام، همیشه جنبه مستند بودن را حفظ نموده ام، مهم نیست چه چیزی مقابل دوربین است؛ مکانها و مردم - همچون بازیگران - سزاوار این هستند که «آن طور که هستند» و «آن طور که می خواهند باشند» دیده شوند. در واقع، این واژه ها صرفاً برای طبقه بندی و نام گذاری تجربیات خلق شده اند و اغلب هم به آنها صدمه می رسانند.
وی می گوید: امیدوارم آنچه مخاطبان از تجربه «آنسلم» می گیرند این باشد که دسته بندی ها و نظرات را پشت سر بگذارند، هر گونه پیش فرض در مورد آنچه هنر می تواند باشد یا می تواند به دست آورد را پشت سر بگذارند و فقط از دامنه خیره کننده این چهره رمانتیک بزرگ آلمانی، شاعر، متفکر و آنسلم کیفر رویا بین بهره ببرند.
فیلمبرداری این فیلم توسط فرانتس لوستیگ، موسیقی توسط لئونارد کوسنر و تدوین فیلم توسط ماکسین گودیکه انجام شده است.
این فیلم در قسمت رقابتی کن حضور ندارد اما در قسمت اکران ویژه دیده می شود.
هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ می ۲۰۲۳ (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد) برگزار می گردد.


منبع:

1402/02/22
21:04:28
5.0 / 5
472
تگهای خبر: بازی , جشنواره , زندگی , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز