با اجرا در تالار وزارت كشور؛

پای بزرگترها هم به کنسرت ها باز شد

پای بزرگترها هم به کنسرت ها باز شد

به گزارش مجله سرگرمی، با انتشار نام یکی از پیشکسوتان پرطرفدار موسیقی نواحی لرستان در لیست کنسرتهای پیش رو، این امید می رود که رفته رفته پای دیگر هنرمندان پیشکسوت و صاحب نام موسیقی به کنسرت ها باز شود.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، فرج علیپور از خوانندگان و نوازندگان پیشکسوت موسیقی منطقه لرستان که از وی تا مدت ها خبری در حوزه اجراهای زنده موسیقایی اش نبود، روز پنجشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه تازه ترین کنسرت خویش را در تالار وزارت کشور برگزار خواهد نمود.
در این کنسرت که به شکلی جزو معدود کنسرتهای پیش روی کشورمان در حوزه موسیقی نواحی است، فرج علیپور با همراهی گروه «تال» آثار منتخب خویش را برای علاقه مندان موسیقی لرستان اجرا خواهد نمود. قطعاتی که پیشبینی می شود همچون سایر آثار این هنرمند پیشکسوت در کنسرتهای قبلی اش دربرگیرنده شادیانه هایی از موسیقی اقوام لُر باشد.
«چوپی»، «بانو بانو»، «شبانه»، «جومه آوی»، «چش سی»، «مریم»، «ملک دوس»، «سیت بیارم»، «آرزو»، «شرط»، «قمرتاج»، «هالو گنم خره»، «خوش اومایی»، «بالابرزان» عنوان قطعاتی هستند که با زبان لُری در دسترس مخاطبان قرار گرفته اند. البته اغلب این قطعات مشتمل بر آثار پرطرفداری است که گروه تال طی سالهای اخیر آنها را در چارچوب کنسرتهای مختلف برای علاقه مندان اجرا کرده اند.
براساس آنچه در سامانه فروش بلیت کنسرت این خواننده انتشار یافته، قیمت بلیت این اجرای زنده که پیشبینی می شود علاقه مندان زیادی هم از آن استقبال کنند، بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
فرج علیپور همچون هنرمندان شاخص موسیقی کشورمان است که طی سالهای اخیر برنامه های متنوعی را در حوزه موسیقی اقوام ایران بخصوص منطقه لرستان اجرا کرده است. «تک سوار» به خوانندگی محمد میرزاوندی، «دالکه» به خوانندگی رضا سقایی، «حرف دل» با صدای غلامرضا سبزعلی، «گل باغ» به خوانندگی فصل الله صفاری و آثاری چون داغ شقایق، تال، شادیانه، در سوگ آفتاب، شکوفه های موسیقی لرستان، چوپی، عزیز دل، میراث عشق، شانه شکی، سوز سیل، قالیباف همچون فعالیتهای این هنرمند در عرصه موسیقی است.
این هنرمند پیشکسوت موسیقی که از جانب ارزشیابی هنرمندان کشور نشان درجه یک هم دریافت کرده، طی سالهای اخیر علاوه بر اجراهای مختلف در تهران و شهرستان ها در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، انگلیس، سوئد، نروژ، دانمارک، استرالیا، عراق هم کنسرت هایی را برگزار کرده است. ضمن این که «بالابرزان» عنوان آلبوم جدید این خواننده و نوازنده پیشکسوت موسیقی است که اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش برگزاری کنسرت فرج علیپور در شرایطیست که طی ماه های اخیر کمتر گروه و هنرمندی در عرصه هایی غیر از موسیقی پاپ مبادرت به برگزاری کنسرت در تهران و سایر شهرهای کشور کرده است و باید دید که طی روزهای پیش رو آیا هنرمندان و گروههای دیگری که در حوزه موسیقی نواحی، موسیقی ایرانی، موسیقی کلاسیک و موسیقی تلفیقی فعالیت می نمایند، خویش را برای برگزاری اجرای زنده آماده می کنند یا نه؟


منبع:

1402/02/17
10:28:59
5.0 / 5
514
تگهای خبر: اجرا , تالار , كنسرت , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز