در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

احیای شب های قدر روی موج رادیو

احیای شب های قدر روی موج رادیو

مجله سرگرمی: هشت شبکه رادیویی مراسم شب های قدر را از نقاط مختلف کشور پوشش می دهند که این پوشش رسانه ای از مشهد و قم تا کربلای معلی را شامل می شود.



احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا درباره ی پوشش مراسم احیا در رادیو به خبرنگار مهر بیان کرد: تمام شبکه ها در این چند شب مراسم احیا را دارند تعدادی از شبکه ها بصورت زنده و برخی با برنامه های تولیدی مراسم را پوشش می دهند.
وی افزود: رادیوهای ایران، اقتصاد، قران، جوان، معارف، فرهنگ، گفت و گو و تهران بصورت زنده مراسم را پوشش می دهند. کوشیدیم تنوع فضاهای مختلف در پوشش در نظر گرفته شود. همین طور صبا و سلامت یا رادیو ورزش بصورت تولیدی برنامه هایی را تدارک دیده اند. بطورمثال بخش هایی از فرازهای مناجات ها یا بخش هایی از قرآن به سر گرفتن را با بزرگانی که این آیین را انجام داده اند پخش می شود.
صدر با اشاره به رویکرد رادیو پیام و آوا در این شب ها عنوان کرد: این دو شبکه فضایی مناجات گونه در این شب ها دارند و مناجات ها را بصورت فرازهایی در فواصل مختلف پخش می کنند. بطورمثال فرازایی از دعای جوشن کبیر پخش می شود و گوینده نکاتی را در رابطه با خاصیت های شب قدر یا ترجمه آن فرازها می گوید که میان هر فراز فواصلی وجود دارد.
وی با اشاره به دیگر شبکه های رادیویی و پوشش زنده این شب ها عنوان کرد: رادیو ایران در حسینیه همدانی ها مستقر است و مراسم احیا با حضور حجت الاسلام حسین انصاریان را پوشش می دهد. رادیو اقتصاد در امامزاده صالح مستقر است. رادیو قران و تهران از حرم عبدالعظیم حسنی، دعا و مناجات و سخنرانی را پخش می کنند.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا درباره ی نحوه پوشش این مراسم ها اظهار داشت: در مراسم های احیا فرازهایی توقف هم دارد که بطور مثال مناجات و سخنرانی متوقف می شود و یک فاصله زمانی گرفته می شود که در این زمان، گوینده ها با کارشناس برنامه گفتگو می کنند.
وی به برنامه های رادیو جوان در شب های قدر اشاره و بیان کرد: رادیو جوان از مشهد و حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مراسم احیا را پوشش می دهد و تیمی هم در کربلا دارد که فرازهایی را هم از آنجا پوشش می دهد.
صدر افزود: همین طور رادیو معارف از حرم حضرت معصومه (س) و رادیو فرهنگ از دانشگاه امام صادق مراسم را پوشش می دهد. رادیو گفتگو نیز امشب از حرم امام خمینی و شب بیست سوم از حرم امامزاده صالح مراسم را پوشش می دهد. بدین سان هشت شبکه رادیویی پخش زنده دارند. همه مراسم ها حدود ساعت ده و نیم آغاز می شود. که با تلاوت قران و دعای جوش کبیر شروع خواهد شد.


منبع:

1402/01/23
12:37:23
5.0 / 5
355
تگهای خبر: تولید , رادیو , رسانه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز