در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

دقیقا 9 سال پیش کجا بودی؟

دقیقا 9 سال پیش کجا بودی؟

به گزارش مجله سرگرمی، فرشاد هاشمی بازیگر و کارگردان نمایش دقیقاً ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی...؟ عنوان نمود در اجرای جدید، حس و حال مخاطبان برایش از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.



فرشاد هاشمی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی…؟» در رابطه با اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایش پیش از این ۲ بار مهر ماه ۹۷ و خرداد و تیر ۹۸ در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه رفته بود و از ۱۶ فروردین ماه هم مجدداً در تماشاخانه ملک اجرا شده است.
وی در رابطه با اجرا در تماشاخانه ملک بیان نمود: کار کردن با تماشاخانه های خصوصی راحتتر از دولتی است و چالش هایی را که با آنها داریم با تماشاخانه های خصوصی نداریم البته تماشاخانه های خصوصی کاستیهایی هم دارند ولی در مجموع کار کردن با بخش خصوصی راحتتر است. گروه ما هم همیشه مستقل کار کرده و چه بهتر که با سالن هایی که به روش فکری مان نزدیک تر هستند، کار نماییم مخصوصاً در این شرایط که هیچ گونه حمایتی اتفاق نمی افتد.
وی در رابطه با دغدغه های اجرای یک اثر نمایشی بیان نمود: ابتدا قرار بود نمایش را مهر ماه به صحنه ببرم که متاسفانه مصادف شد با التهابات اجتماعی و به علت شرایط نامناسب ترجیح دادیم اجرا نرویم اما هم اکنون معتقدم که نباید از زیر بار تئاتر کار کردن شانه خالی کرد. اما در این مقطع زمانی فارغ از دغدغه بازگشت سرمایه و فروش نمایش، اجرا رفتن برایم مهم می باشد. در حالیکه همین هم اکنون هم استرس زیادی بابت فروش بلیت و جذب مخاطب به ما تحمیل می شود و مانند بیشتر گروههای تئاتری «سندروم چک کردن بلیت روزانه» پیدا کردیم، می خواهیم در مقابل جریان های فکری مقابل فرهنگ که نمی خواهند تئاتر اجرا شود سینه سپر نماییم و بگوییم که اتفاقاً ما هستیم و کار می نماییم.
هاشمی در رابطه با خصوصیت های نمایش توضیح داد: این نمایش یک اجرای مونولوگ است که در ۴ اپیزود دغدغه های اجتماعی افراد مختلف را مطرح می کند و در رابطه با ۴ بیماری روانی خاص است که با اتفاقات اجتماعی خاص جامعه تلفیق شده اند. این ۴ اپیزود مستقیماً به یکدیگر مربوط نیستند اما می توانند ارتباط هایی هم با هم داشته باشند. مسایلی که در این نمایش مطرح می شود موضوعات و دغدغه های اجتماعی خود من بوده است از همین رو آنها را بعنوان یک متن نمایشی درآورده و تلاش کردم اجرای متفاوتی به صحنه ببرم.
این بازیگر در رابطه با بیماری هایی که در این اپیزودها مطرح می شود، اظهار داشت: در این نمایش به ترتیب هر اپیزود بیماری های «سندروم دست بیگانه»، «فوبیای مرگ»، «سندروم تورت» و «مازوخیسم» (خودآزاری) مطرح می شود که با اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد همخوانی دارند. البته بیماری های دیگری هم بودند که می توانستند جایگزین اینها شوند اما این بیماری ها قابلیت دراماتیزه شدن داشتند و این که یکی دو تا از آنها هم کمتر شناخته شده هستند و همین مسئله سبب می شود مخاطبان برای دانستن در رابطه با آنها کنجکاو شوند. نمایش نسبت به اجراهای قبل تغییری نکرده اما مطمئناً حس و حال تماشاگران نسبت به گذشته گرفتار تغییراتی شده است و این مسئله که ببینم رویارویی تماشاگر با من در اجرای که بخشی از آن تعاملی است، چگونه شکل می گیرد برایم جذاب است.
وی در انتها صحبت هایش خاطرنشان کرد: این نمایش در شب اول اجرا یک میهمان ویژه داشت؛ فردی که در ۶۰ و چند سالگی برای نخستین بار قرار بود تئاتر ببیند که برای ما بسیار پرارزش است. چرا باید در این مملکت فردی با این سن و سال تاکنون تئاتر ندیده باشد. خب معلوم است که یک جای کار می لنگند و کار فرهنگی در این حوزه نشده است و باید ریشه یابی فرهنگی در این حوزه کرد.
نمایش «دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی…؟» از ۱۶ تا ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۹: ۳۰ در تماشاخانه ملک میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.


منبع:

1402/01/19
20:15:40
5.0 / 5
391
تگهای خبر: اجرا , بازی , تئاتر , تماشاخانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز