پیروزی ایران در جنگ جهانی سوم

پیروزی ایران در جنگ جهانی سوم

به گزارش مجله سرگرمی، یک اخطار جدی برای سینما، تازه هایی از اکران های نوروزی، جوایز «جنگ جهانی سوم» در لوکزامبورگ، تاختن اکراین به اُسکار، پاسخ جبلی به پرسش های ایسنا در رابطه با برنامه های تلویزیون در نوروز و در غیاب بِرندها، سرانجام طرح بیمه بیکاری هنرمندان و گزارش کنسرتهای پایانی سال از اخبار مهم یکشنبه ۲۱ اسفند ماه بود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، سال ۱۴۰۱ که با روزهایی خاص برای سینمای ایران همراه بود، زمان مناسبی است تا برخی آمارها در یک دهه گذشته بررسی شوند و یکی از قابل توجه ترین آنها میزان مخاطب و فروش سینما است. همه گیری ویروس جدید کرونا، رشد فعالیت پلت فرم های خانگی و هم برخی رویدادهای اجتماعی مانع ساز، ازجمله عوامل موثر بر میزان مخاطب سینما در ماه ها و ۳ سال گذشته می تواند در نظر گرفته شود. تعداد مخاطبان سینما در سال ۱۴۰۱ با وجود افزایش حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی فروش، از نظر تعداد مخاطب به هفت سال قبل برگشته است.

تازه هایی از اکران های نوروزی
فیلم کمدی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان، از چهارشنبه ۲۴ اسفند در سینماهای سراسر کشور، میزبان مخاطبان می شود و اینکه فیلم سینمایی «بچه های طوفان» جایگزین فیلم «ملاقات با جادوگر» در اکران نوروزی شد.
همینطور در آستانه اکران فیلم سینمایی «غریب» بعنوان یکی از فیلمهای اکران نوروزی، از پوستر این اثر رونمایی گردید. این در حالی بود که پخش کننده فیلم «غریب» اظهار امیدواری کرد که در کنار اطلاع رسانی برای آگاهی مردم از قیمت شناور بلیت های سینما، این فیلم دفاع مقدسی همراه با فیلمهای کمدی فروش خوبی در نوروز داشته باشد.

«جنگ جهانی سوم» برنده لوکزامبورگ
سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم لوکزامبورگ با اعطای دو جایزه به فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی پایان یافت.

پیش بینی اُسکار از دید چهار نشریه و تاختن اکراین به اُسکار
در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت تا برگزاری مراسم اسکار و اعلام برندگان، آخرین پیشبینی نویسندگان سینمایی چهار نشریه معتبر در رابطه با برگزیدگان ایستگاه پایانی فصل جوایز سینمایی انتشار یافته است. برندگان نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار صبح دوشنبه در حالی اعلام می شوند که فیلم «همه چیزهمه جا به یکباره» ساخته «دنیل کوآن» و «دنیل شاینرت» با نامزدی در ۱۱ شاخه و البته درخشش در فصل جوایز سینمایی، شانس اول کسب جوایز اصلی است و دو فیلم در «جبهه غرب خبری نیست» و «بنشی های اینیشرین» هرکدام ۹ نامزدی داشتند.
این در شرایطی است که وزیر امور خارجه اکراین با انتقاد از رد درخواست «زلنسکی» برای صحبت در مراسم اسکار، این تصمیم را بهترین نمونه از ریاکاری صنعت فیلم توصیف کرد.

قدم های بلند جبلی به سمت منتقدان و آنتن تلویزیون در غیاب بِرندها
در حالیکه «نوروز» و «رمضان» همواره از مناسبت های حساس و اثرگذار برای تلویزیون است که اگر درست برنامه ریزی شود، سکوی پرشی برای این رسانه به حساب می آید و اگر خالی از برنامه های جذاب باشد، با نقدهای جدی و در ادامه ریزش مخاطب مواجه خواهد شد، تصمیم گرفتیم گزارش از وضعیت آن در نوروز ۱۴۰۲ داشته باشیم، بر این اساس شروع سال ۱۴۰۲ به واسطه همزمانی با ماه رمضان، برای مدیران صداوسیما آزمونی مهم تلقی می شود که در ادامه باید دید چگونه از پس آن بر می آیند؛ خصوصا که سال جاری تلویزیون خودخواسته هیچکدام از بِرندهای سابقش را هم در اختیار ندارد و برای ماندن در عرصه رقابت با رسانه های دیگر، نیازمند برگ برنده ای است تا بالاخره خودی نشان دهد. هرچند از همین حالا میتوان فصل جدید «نون. خ» را بعنوان تک امید تلویزیون در این ایام به حساب آورد.
ازاین رو پرسش هایی را در رابطه با مهم ترین اقدامات رسانه ملی در سال ۱۴۰۲ و لزوم استفاده از فرصت همزمانی دو مناسبت (رمضان و نوروز) و عملکرد تلویزیون در غیاب برندهایش از پیمان جبلی ـ رئیس سازمان صدا و سیما پرسیدیم. او معتقد است: این همزمانی فرصت بسیار خوبی است و در عین حال چالش بسیار بزرگی برای ماست که امیدواریم همکاران این تجربه را به خوبی کسب کنند و مورد رضایت مخاطبان هم قرار بگیرد. در هر صورت هر دو مناسبت، مناسبت های بهجت آور و بسیار قابل توجهی هم در حوزه معنوی و هم در حوزه ملی است.

تهران خطرناک نیست
همینطور اختتامیه اولین جشنواره رسانه ای «صبح» که با حضور پیمان جبلی و با همراهی اغلب معاونانش در مرکز همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد، جانی میلر، گزارشگر شبکه پرس تی وی در اکراین که از او تقدیر گردید، در سخنانی اظهار داشت: وقتی می خواستم به تهران بیایم گفتند بسیار تهران خطرآفرین است اما وقتی آمدم چیزی که دیدم برعکس بود و اینجاست که کارکرد رسانه در شناساندن کشورها و دیدگاه های اصلی شان تأثیر گذار است.

عیدی ساترا به رسانه ها
افزون بر این ها، ساترا به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲ و به منظور پشتیبانی از رسانه های صوت و تصویر فراگیر در جهت عرضه محتوای مناسب برای خانواده ها، بسته محتوایی نوروز ۱۴۰۲ شامل آثار تولیدی برتر شبکه های صداوسیما را در دو بسته ویژه خانواده ها و مخاطبان کودک در اختیار رسانه های دارای مجوز از ساترا قرار می دهد. در چارچوب این بسته عیدانه، محتوای آثاری همچون سریال های «نون خ (فصل یک)»، «نوروز رنگی» و «دردسرهای عظیم (فصل یک)»، برنامه «دورهمی (فصل چهار)»، مسابقه «عصر جدید (فصل دوم)»، دوربین مخفی «مخفیلم»، فیلم سینمایی «دوندگان»، انیمیشن «دوری» و برنامه ترکیبی «خاله شادونه ـ فرزندان ایران» در اختیار سکوهای دارای مجوز از ساترا قرار می گیرد.
در ادامه هم فیلمهای سینمایی شبکه سه در روزهای نوروز مشخص شد.

بایکوت BBC به بازیکنان فوتبال رسید
بی بی سی بعد از حذف «گری لینه کر» از برنامه معروف فوتبالی این شبکه با واکنش شدیدی روبرو شده و بازیکنان لیگ برتر هم به دنبال تحریم این شبکه هستند.
در این حوزه بیشتر بخوانید:
تعلیق مجری منتقد و پس لرزه هایش

طرح بیمه بیکاری هنرمندان سرانجام اجرایی می شود؟
سید مجید پوراحمدی - مدیرعامل صندوق اعتباری هنر- بامداد یکشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور برخی همکارانش همچون مسلم کریمی، معاون اعضای صندوق و محمدعلی کاروان معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هنر صندوق به تشریح عملکرد و آمار فعالیتهای یک سال قبل این صندوق پرداخت. همینطور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با تکیه بر این که در سال ۱۴۰۱ تعداد اعضا و خدمات ارائه شده رشد داشته بیان نمود: طرح بیمه بیکاری اعضای صندوق تهیه شده و در صورت تصویب در هفته جاری از سال آینده اجرایی می شود.

سعدی بهتر است یا نظامی؟
یکشنبه ۲۱ اسفند ماه همینطور روز نکوداشت مقام نظامی گنجوی است؛ شاعر ایرانی قرن ششم هجری که از داستان سرایان بنام و پیش رو در ادبیات فارسی شناخته شده است. ازاین رو مروری بر بخشی از سلسه مقاله های محمد وحیدی دستگردی، نویسنده و نظامی پژوه فقید داشتیم.
بیشتر بخوانید:
مرهمِ نظامی

یادبودی برای «انوار»
در ادامه اعلام گردید که مراسم یادبود سیدعبدالله انوار، نسخه شناس، ریاضی دان و رئیس بخش نسخ خطّی کتابخانه ملّی ایران که اخیرا دار فانی را وداع گفت، روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه از ساعت ۱۰، در تالار قلم مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران برگزار می گردد.

همه با موسیقی او درمان شدند ولی خودش بیمه درمانی نداشت!
چند روز پیش (۱۷ اسفند) موسیقی نواحی یکی دیگر از باسابقه هایش را که متاسفانه تعداد زیادی هم از نسل آنها باقی نمانده است، از دست داد. «خلیفه شاهمیر بلوچ مالداری» نزدیک به نیم قرن برای درمان مردم خواند و موسیقی اجرا کرد. کسی نبود که نزد او رفته باشد و حداقل به لحاظ روحی جواب نگرفته باشد؛ ولی می گویند خودش این اواخر عمر با وجود سال ها فعالیت در یکی از قدیمی ترین آیین های موسیقی ایران، حتی بیمه درمانی هم نداشت! حالا که موسیقی نواحی ما یکی دیگر از فعالان خویش را از دست داد، تصمیم گرفتیم با محمداسحاق بلوچ نسب ـ آهنگساز و نوازنده و مدیر انجمن موسیقی سیستان و بلوچستان ـ در رابطه با خلیفه شاهمیری بلوچ مالداری صحبتی داشته باشیم که مشروح این گفتگو را می توانید اینجا بخوانید.

گزارش کنسرتهای پایانی سال
واپسین روزهای سال ۱۴۰۱ با کنسرتهای گوناگونی البته تنها در ژانر پاپ در دو سالن میلاد نمایشگاه و اسپیناس پالاس همراه می باشد. برگزاری کنسرت ها این روزها اوج گرفته و خوانندگان تلاش می کنند تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان که برگزاری کنسرت محدودتر می شود، نهایت استفاده را از فرصت باقیمانده ببرند. اما مساله ای که در این میان به چشم می خورد، محدود بودن اجراها به ژانر پاپ است و اگر مخاطب تمایلی به دنبال کردن این ژانر موسیقی نداشته باشد، یا باید قید کنسرت رفتن را به کل بزند یا منتظر بماند که شاید تک اجرایی در یکی از سالن ها روی صحنه برود. اگر طرفدار خوانندگان پاپ هستید، می توانید در این گزارش از اجراهای پیش روی آنها آگاه شوید.

چند نمایشگاه هنری در سال ۱۴۰۱ برگزار شد؟
نشست پایان سال خبرنگاران رسانه ها با مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و پرسش هایی در رابطه با برنامه های آتی این حوزه پرسیده شد. در این جلسه همینطور عبدالرضا سهرابی آماری از فعالیت گالری ها، مجوزها و تعداد نمایشگاه ها در سال ۱۴۰۱ عرضه کرد.

نخستین مدرسه دخترانه تهران بشناسید
«مدرسه ژاندارک»، از مدرسه های قدیمی تهران است که در شمال منطقه ۱۲ تهران، در خیابان منوچهری، انتهای کوچه ژاندارک قرار دارد. در بعضی منابع آمده که این مدرسه از اولین مدارس دخترانه ایران بوده است که نیکلا مارکُف ـ معمار روس ـ در سال ۱۳۱۰ خورشیدی بنای اصلی آنرا ساخت و سال ۱۳۷۸ در لیست آثار ملی به ثبت رسید، اما نکته قابل تأمل در رابطه با مدرسه دخترانه «ژاندارک» تبدیل آن به یک مدرسه پسرانه و رها شدن و بلااستفاده گذاشتن بخش هایی از این مدرسه است. اگر می خواهید از سرنوشت این مدرسه از ابتدا تا امروز آن آگاه شوید، این گزارش ایسنا را در رابطه با این مدرسه تاریخی که افراد نامداری هم درآن تحصیل کردند، بخوانید.

شوخی های عروسکی با مرضیه برومند
مراسم معارفه مرضیه برومند بعنوان مدیرعامل جدید خانه سینما هم در حالی برگزار شد که همایون اسعدیان و محمدمهدی عسگرپور پشت تریبون با برومند شوخی های مبتنی بر موزه عروسک ها و خانه مادربزرگه کردند. خود برومند هم ضمن اشاره به این که برخی فکر کردند که من رئیس تمام سینما شده ام، اظهار داشت: مرضیه برومند در مراسم معارفه خود بعنوان مدیرعامل خانه سینما اظهار داشت: خوشحالم که حضورم سبب شعف شد ولی قول می دهم بین عقلانیت و احساساتم تعادل ایجاد کنم.
پیشنهادهایی برای خواندن:
داستان هایی برای بهار امسال
گربه هایی که برای دیدن شان سر و دست می شکنند
سنگرسازان بی سنگر و عملیات بدر



1401/12/24
13:26:36
5.0 / 5
308
تگهای خبر: آزمون , اجرا , بازی , پوستر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز