وزیر ارشاد خبر داد:

خبرگزاری های وزارت ارشاد ادغام می شوند

خبرگزاری های وزارت ارشاد ادغام می شوند

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادغام خبرگزاری های مجموعه وزارتخانه خود، در خبرگزاری ایرنا آگاهی داد.


۲۰ بهمن ماه بود که محمدمهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در جریان جلسه ای با فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین از تصمیم برای ادغام پنج تا ۶ خبرگزاری دولتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» آگاهی داد. وی در مقایسه ای آماری میان ایران و دیگر کشورها، اظهار داشته بود: «در کشورهای توسعه یافته دنیا چهار تا پنج خبرگزاری وجود دارد اما در کشور ما ۴۸ خبرگزاری فعالیت می نمایند.»
وزیر ارشاد حالا درباره ی این تصمیم به ایسنا می گوید: خبرگزاری های مورد نظر، عمدتاً در داخل مجموعه وزارت ارشاد هستند. راهکاری داریم که هم راهبری هایشان واحد شود و هم هزینه ها و تأثیرگذاری هایشان بیشتر شود.
اسماعیلی درباره ی اینکه این طرح در چه مرحله ای قرار دارد، آیا در مرحله پیشنهاد است یا اجرا، اظهار داشت: بیش از مرحله پیشنهاد جلو رفته است.
او همین طور درباره ی رویکرد دولت در حوزه نظم رسانه ای نیز اظهار داشت: دوره ای که من مسئولیتش را دارم به یک خبرگزاری مجوز ندادیم، در عین حال عددها بالاست. ما از خودمان شروع کردیم که آسان تر درباره ی دیگران قضاوت نماییم.
دراین زمینه بیشتر بخوانید:
تعداد خبرگزاری های ایران کم می شود؟
او درباره ی تازه ترین وضعیت تصمیم گیری درباره ی محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیز به خبرنگار ایسنا اظهار داشت: دوستان در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب درحال بررسی سه مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران، مصلی امام خمینی(ره) و مجموعه شهر آفتاب هستند و پس از جمع بندی اعلام خواهد شد و تلاش می نماییم به سرعت تکلیفش مشخص شود.




منبع:

1401/12/04
12:22:41
5.0 / 5
362
تگهای خبر: اجرا , رسانه , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز