نماینده ولی فقیه در مازندران:

انتصاب مدیران آموزش وپرورش برمبنای شایستگی باشد

انتصاب مدیران آموزش وپرورش برمبنای شایستگی باشد

به گزارش مجله سرگرمی، مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران، لازمه توفیق در سیستم مدیریتی را منوط به انتصابات فارغ از فشار و در فضایی کاملا مستقل دانست و اظهار داشت: انتصابات مدیران در آموزش وپرورش باید برمبنای شایستگی و به دور از هر گونه فشار صورت گیرد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه کم و نقصان هایی در زمینه آموزش وپرورش داریم که باید با تلاش وافر برای حل این چالش ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، بکوشیم، اظهار داشت: اهمیت بخشیدن به دانش و خرد باید به مفهوم واقعی در کشور نهادینه شود اگر آموزش وپرورش کم کار باشد جهالت در جامعه جولان خواهد داد.

وی اضافه کرد: تلاش آموزش وپرورش نباید تنها معطوف به تولید نیروی انسانی باسواد باشد بلکه پرورش دانش آموزان دین دار همراه با بصیرت باید یکی از اولویت های جدی این نهاد تربیتی و تعلیمی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اظهار داشت: دانش آموزان آینده سازان و امیدهای جامعه هستند باید از نظر عقلانیت، بصیرت، مجاهدت و دینداری آنان را تربیت نماییم اگر آموزش وپرورش تک بعدی عمل کند کشور لطمه خواهد دید.

این مسئول با تاکید براینکه نظارت ها در زمینه آموزش وپرورش باید افزایش یابد، اشاره کرد: واگذاری آموزش وپرورش به بخش خصوصی در کنار توفیقات، یک چالش است باید بررسی شود این دانش آموزان به چه میزان دیندار، با بصیرت و مجاهد هستند.

آیت الله لائینی توجه به عملکرد معلمان و دیدگاه های آنان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: معلمان و مدیران با اصالت و با دانشی داریم باید با تقویت روحیه آنان دانش آموزان دیندار تربیت شوند.

امام جمعه ساری اضافه کرد: دولت سیزدهم در بحث رتبه بندی معلمان اقدام خوبی را انجام داده که باید قدردانی کرد، بااینکه نواقصی دارد اما در گام اول است و باید چالش در این عرصه کم شود.

ضرورت تک شیفت شدن مدارس مازندران

آیت الله محمدی لائینی، اظهار داشت: در مازندران مدارس کانکسی نداریم اما مدارس ۲ شیفته داریم که به هیچ عنوان این رویه درست و مطلوب نیست؛ تک شیفت شدن مدارس در استان صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اشاره کرد: آموزش وپرورش باید تعامل خوبی با تمام ارکان نظام داشته باشد و مدیران شایسته و نخبه در این مسئولیت خطیر به کار گرفته شوند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود لازمه توفیق در سیستم مدیریتی را منوط به انتصابات فارغ از فشار و در فضایی کاملا مستقل دانست و اظهار داشت: انتصابات مدیران در آموزش وپرورش باید برمبنای شایستگی و به دور از هر گونه فشار صورت گیرد.

مدیران سهم خواه نباشند

وی با اشاره به اینکه مدیران ارشد نباید نگران تهدیدها یا سهم خواهی باشند، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تاکید فرمودند، باید هرکس به وظایف خود عمل کند و خدای ناکرده فشاری در انتصابات به مدیران ارشد آورده نشود.

البته منویات مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید و خطابی به همگان بوده است که در این دیدار بیان شده است.





منبع:

1401/10/09
13:46:28
5.0 / 5
560
تگهای خبر: تولید , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز