سلیمی:

قطار هنر باید به ریل خود بازگردد

قطار هنر باید به ریل خود بازگردد

به گزارش مجله سرگرمی، مرکزی نمایند مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطار هنر باید به ریل خود بازگردد اظهار داشت: اگر فرهنگ اصالت دارد باید برای آن سرمایه گذاری شود.


حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز جمعه ۲۰ آبان در دیدار وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی با فعالان فرهنگی دلیجان اظهار نمود: هنر تفنن نیست چونکه خداوند هم با خلق این دنیا یک هنرمند است و کتاب قرآن سرتاسر هنر است.
وی ادامه داد: برخی تصور می کنند هنر فرع است اما عدم توجه به اصل این مهم صدمه به همراه دارد، هیتلر و دیگر دیکتاتورها هم به دنبال هنر بوده اند و این بدان معناست که هنر همواره در تمامی دوره ها مورد توجه بوده است.
سلیمی با اشاره به اینکه قطار هنر باید به ریل خود بازگردد اظهار داشت: این شهرستان هنرمندان با ظرفیت بالایی دارد که باید به آنها توجه گردد. اگر فرهنگ دارای اصالت است باید برای آن سرمایه گذاری کرد تا برداشت مطلوب هم حاصل شود. دلیجان از دیرزمان شهر هنر است و بزرگان هنری در این شهر پرورش یافته اند، امام خمینی(ره) هم یک هنرمند است و قلم و اشعار ایشان نشان دهنده هنر است.
وی با اشاره به اینکه در دولت قبل به کانون های فرهنگی و هنری مساجد توجه کمتری شده است، اضافه کرد: توجه بیشتر به بودجه های جاری فرهنگ و هنر شهرستان ضروریست.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی شهرستان هم باید از وضعیت نامناسب فعلی بیرون برود چونکه سرمایه ملی و بیت المال است و نباید اسراف شود.
وی بر ساماندهی سالن نمایش شهرستان، توجه به هنرمندان شهرستان، ثبت زبان راجی (گویش مردم دلیجان)، تقویت کتابخانه ها و... هم تصریح کرد.
پیشکسوت هنری و رئیس اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان هم بیان نمود: گاهی هنر انعکاس دغدغه های انسان است.
وی ادامه داد: امروز در این شهرستان و استان هنرمندان دارای ظرفیت های فراوان وجود دارند که نیازمند توجه هستند. اعتبار فرهنگی شهرستان باید افزایش یابد چونکه کافی نیست.
مهدی قاسمی افزود: هر استانی که به مرکز نزدیکتر باشد از اعتبارات بهره بیشتری می برد که این شایسته نیست، اگر هنرمندان حمایت شوند در حوزه های مختلف ترویج فرهنگی به خوبی عمل خواهند کرد.
ظهیری، فعال رسانه این شهرستان هم به مسائل و مشکلات خبرنگاران اشاره نمود و اظهار داشت: این شهرستان با عنایت به ظرفیت های موجود نیازمند توجه ویژه است و می طلبد که در مراسمات مختلف خبرنگاران در مکانی ویژه از حداقل امکانات بهره مند شوند.
وی بر ساماندهی خبرنگاران، داشتن کارت خبرنگاری، بیمه هنرمندان و... تصریح کرد.




منبع:

1401/08/23
21:30:22
5.0 / 5
425
تگهای خبر: رسانه , فرهنگ , كتاب , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز