در حاشیه جلسه دولت مطرح شد

واکنش وزیر ارشاد به اعتراضات نسبت به فوت مهسا امینی

واکنش وزیر ارشاد به اعتراضات نسبت به فوت مهسا امینی

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مردم اتفاقی که برای دختر خوب ˮکُردˮ رخ داد را به مسائل دیگر تسری ندهند تا دشمن محلی برای ابراز عقده های فروخفته خود از ملت ایران پیدا نکند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اینکه همه ما از این اتفاقی که برای دختر خوب "کُرد" رخ داد ناراحتیم، اظهار نمود: همانطور که رئیس جمهور اشاره کردند، گویی اتفاقی برای عضوی از خانواده ما افتاده است. وزارت کشور و نیروی انتظامی درحال بررسی مبحث هستند و گزارش هایی که مبتنی بر اطلاعات دقیق تهیه می شود، مبنای تصمیم گیری خواهد بود.
وی افزود: از مردم عزیر ایران که نسبت به این اتفاق ابراز همدردی کرده اند، تشکر می کنم، چونکه این ابراز همدردی ها نشانه زنده بودن روحیه ایثار در جامعه ایرانی است. واکنش مردم، هنرمندان و ورزشکاران نشانه وحدت ملی ایران است. ما ایرانی ها فارغ از قومیت همه ایرانی هستیم. در شادی ها و ناراحتی ها کنار هم هستیم. اما این مسئله را مردم به مسائل دیگر تسری ندهند تا دشمن محلی برای ابراز عقده های فروخفته خود از ملت ایران پیدا نکند.
وی افزود: مردم ایران متحد و یکپارچه هستند. عده قلیلی تلاش می کنند وحدت و انسجام ملی ما را نشانه بگیرند. نظام اسلامی مطابق قانون با کسانی که دنبال خدشه به وحدت ملی هستند، برخورد می کند. ان شاءالله این اتفاقات چند روز اخیر پشت سر گذاشته خواهد شد و ایران به مسیر خود ادامه خواهد داد.
اسماعیلی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت کار پرحجمی برای سفر اربعین انجام شد. با تشکیل کمیته های مختلف این مأموریت را بخصوص در عراق دنبال کرد. فعالیتهای بسیار خوبی در این حوزه انجام شد. رئیس جمهور دستور داند که شورایعالی حج و زیارت در اسرع وقت تشکیل گردد. ما تلاش می نماییم تا مهرماه این شورا را تشکیل دهیم تا سیاستگذاری برای سفر سال آینده وآسیب شناسی از سفر سال جاری را انجام دهیم.
وی همینطور اظهار داشت: امروز احکام اعضای شورایعالی سینما از جانب معاون اول رئیس جمهور اعلام گردید. در اسرع وقت جلسه را برگزار می نماییم. قرار بود ۲۱ شهریور این جلسه برگزار گردد اما به سبب درگیری دولت با مبحث اربعین و مسافرت معاون اول، این جلسه عقب افتاد. مقرر شد برخی جلسات شورایعالی سینما با حضور رئیس جمهور برگزار گردد.




منبع:

1401/07/08
08:49:49
5.0 / 5
256
تگهای خبر: سفر , فرهنگ , هنرمند , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز