وزیر ارشاد:

در اجلاس یونسکو در مکزیک حضور فعالی خواهیم داشت

در اجلاس یونسکو در مکزیک حضور فعالی خواهیم داشت

به گزارش مجله سرگرمی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در جدید ترین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ مشی جدید و تحولی در حوزه بین الملل در نظر گرفته است اظهار داشت: با حضور فعال در اجلاس سالانه یونسکو در مکزیک تلاش خواهیم کرد، نگاهی فعالانه در حوزه دیپلماسی فرهنگی داشته باشیم.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جدید ترین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و احمد پاکتچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو بامداد امروز سه شنبه ۱۵ شهریور ماه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای این جلسه به تدارک برنامه های فرهنگی و هنری ویژه اربعین حسینی توسط بخش های مختلف وزارت فرهنگ اشاره نمود و اظهار داشت: مجموعه های مختلف وزارت فرهنگ همچون سازمان اوقاف و امور خیریه و کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای خدمت به زائرین اربعین حسینی در مرزهای پنج گانه برنامه های فرهنگی و هنری گوناگونی تدارک دیده اند.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره نمود و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار رویکرد فرهنگی دولت را از نقاط قوت دولت برشمردند که همین بیانات، علاوه بر دلگرمی مجموعه وزارتخانه، مبین این نکته است که باید فعالانه و جدی فعالیت ها را تداوم ببخشیم.

او در این نشست با اشاره به عرضه گزارش سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو اظهار داشت: وزارت فرهنگ در دوره جدید نسبت به تقویت برنامه های فرهنگی در یونسکو اهتمام ویژه دارد، از طرف دیگر با اعزام رایزنان جدید فرهنگی به کشورهای مختلف به دنبال تقویت نگاههای فرهنگی دولت مردمی در حوزه دیپلماسی فرهنگی هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وزارت فرهنگ مشی جدیدی در حوزه بین الملل در نظر گرفته است و نگاهی کاملا تحول گرا پیش روی خود قرار داده، همینطور با حضور در اجلاس سالانه یونسکو در مکزیک تلاش می نماییم نگاهی متفاوت در حوزه دیپلماسی فرهنگی داشته باشیم.

وی در انتها به فعالیت شورای فرهنگ عمومی در دوره جدید اشاره نمود و اضافه کرد: طی یکسال اخیر، تحول در شورای فرهنگ عمومی کشور را شاهد می باشیم و این شورا به بازوی مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیمات اساسی بدل شده است.

دولت مردمی نگاهی فعالانه در یونسکو دارد

همچنین احمد پاکتچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در طول دوران استقرار دولت سیزدهم شاهد افزایش چشم گیر فعالیت ایران در یونسکو هستیم و سیاست صندلی خالی به حضور فعال تغییر کرده است.

وی اضافه کرد: در آینده هم مقرر است کنفرانس مهمی در مکزیک اجرا شود که مبحث آن سیاستگذاری فرهنگی برای کشورهای جهان در آینده است که حضور فعالانه جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردارست.

وی افزود: ایران همواره مرکزی برای تولید فرهنگ و مولفه های فرهنگی بوده که نقش پررنگی بعنوان صادرکننده مقوله فرهنگ به کشورهای همسایه داشته است و ارسال مولفه های فرهنگی به کشورهای اطراف همچنان در دستور کار قرار دارد.




منبع:

1401/06/21
22:27:39
5.0 / 5
182
تگهای خبر: اجرا , تولید , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز