علیرضا حقیقی خبر داد؛

جایزه سال تکنولوژی های جدید سینما شکل می گیرد

جایزه سال تکنولوژی های جدید سینما شکل می گیرد

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر نخستین رویداد جلوه های بصری سینمای ایران بیان کرد در تلاش هستیم تا این رویداد را از سال آینده به صورت بین المللی برگزار نماییم.



علیرضا حقیقی دبیر نخستین رویداد جلوه های بصری سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت برگزاری این رویداد اظهار داشت: در دنیا اتفاقات ویژه ای در حوزه سینما رخ می دهد و تکنولوژی در این صنعت ورود قابل توجهی داشته است، اما تکنولوژی در بدنه سینمای ایران آنچنان رسوخ نکرده و این مسئله ای است که باید به آن توجه کرد، بنابراین این نیاز را احساس کردیم تا بدنه سینما به دیدن تکنولوژی و البته آشنایی با آن عادت کند و همین مسئله سبب شد تا چنین رویدادی را در بنیاد سینمایی فارابی شکل دهیم.
وی بیان نمود: نقش جلوه های بصری در تولیدات سینمایی، از ابعاد مختلف همچون هزینه، زمان، کیفیت و …بسیار مهم می باشد، مخاطب این رویداد که نخستین دوره آن برگزار شد اهالی سینما، کارگردانان، فیلمبرداران، تهیه کنندگان و دیگر کسانی که در این اکوسیستم فعالیت می نمایند، هستند.
دبیر نخستین رویداد جلوه های بصری سینمای ایران توضیح داد: هدف از برگزاری این رویداد این بود که بتوانیم امکان دسترسی به اساتید این حوزه را برای سینماگران، دانشجویان و علاقه مندان فراهم نماییم. در واقع تعداد آدم هایی که در این عرصه حرفی برای گفتن دارند، کم است و البته دسترسی به آنها هم خیلی سخت است، بنابراین سعی کردیم تا اساتید درجه یکی همچون آقایان امیررضا معتمدی، امیر سحرخیز، سعید بیدزردی، جواد مطوری، امین انتشاری که در حوزه جلوه های بصری کارهای جذابی انجام داده اند را کنار هم جمع نماییم تا این رویداد به صورت تعاملی برگزار گردد.
وی تصریح کرد: شکل برگزاری این رویداد به صورت گفتگو و انتقال تجربه بود و شرکت کنندگان در جریان فرایند جلوه های بصری در سینمای ایران و البته سینمای جهان قرار می گیرند.
حقیقی اظهار داشت: این دوره از رویداد که به همت بنیاد سینمایی فارابی، صندوق صنایع خلاق و معاونت علمی برگزار شد، آخرین رویداد از این جنس نبوده و ما در اختتامیه رویداد دبیرخانه دائمی رویداد راه اندازی شد و تلاش می نماییم تا در سال آینده بتوانیم آنرا به صورت بین المللی برگزار نماییم و همینطور در تلاش هستیم تا جایزه سال تکنولوژی های جدید سینما را در کشور راه بیاندازیم.
وی توضیح داد: با عنایت به زمان یک ساله ای که تا رویداد ۲۰۲۳ جلوه های بصری خواهیم داشت، زیر رویدادهای در رابطه با این مورد را به صورت تخصصی تر و تمرکز روی حوزه های مرتبط بررسی و برگزار می نماییم.
دبیر نخستین رویداد جلوه های بصری سینمای ایران بین کرد: لازم است یادآور شوم که دو مبحث برای این رویداد در نظر گرفته ایم، نخستین مبحث که در رویداد سال جاری هم امکان آن فراهم گردید، در انتها رویداد کسانی که در این رویداد شرکت کردند نمونه کارهای خویش را در اختیار دبیرخانه قرار می گیرد تا به اساتیدی که در رویداد حضور داشتند عرضه شده تا در صورت تمایل این افراد به پروژه های مختلف معرفی می گردند.
حقیقی در انتها اظهار داشت: در نظر داریم تا در سال آینده و با عنایت به فراخوان هایی که منتشر می شود، نمونه کار افراد گرفته و در جشنواره سال آینده داوری و برترین ها معرفی شوند.


منبع:

1401/06/18
11:04:39
5.0 / 5
239
تگهای خبر: تخصص , تولید , جشنواره , دبیرخانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز