کلاهبرداری با نام چهره های فرهنگی

کلاهبرداری با نام چهره های فرهنگی

به گزارش مجله سرگرمی، از قضا همیشه شرایط صحبت کردن ندارند و در عین حال باید یک انتقال پول فوری انجام دهند؛ این داستان تکراری مهاجمانی است که بعد از سال ها برداشتن کلاه مردم، حالا به نظر، اعتبار و شهرت برخی چهره های فرهنگی و رسانه ای را دست مایه‌ی کار خود قرار داده اند!


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، البته ماجرای کلاهبرداری از مخاطبان تلگرام کاربران با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری افراد، تازه نیست. میتوان گفت ماجرا در آغاز از عموم مردم آغاز شد و هر چه پیش رفت، با لو رفتن ترفند مورد استفاده، افرادی که طعمه‌ی این گونه اخاذی ها شدند، افراد چهره تری بوده اند.
فروردین ماه ۱۳۹۹ بود که رئیس پلیس فتای استان یزد از شناسایی و دستگیری دانشجوی دختری که با دستیابی به مخاطبان اکانت تلگرام استاد خود، حدود ۱۱میلیون تومان کلاهبرداری کرد، اطلاع داد.
این درحالی ست که استفاده از نام، شهرت و اعتبار افراد، تنها در ایران دست مایه‌ی کلاهبرداری های سایبری نبوده است. حتی بعنوان یکی از بزرگ ترین و مشهورترین مثال ها میتوان به واقعه‌ی حمله هکرها به اکانت های شناخته شده‌ی توییتر پرداخت. حمله ای که به قول ساشا ایوانو، کارآفرین ارز دیجیتال و موسس «ویوز» می توانست جنگ جهانی سوم را آغاز کند اما تنها به کلاهبرداری ۱۲.۸ بیتکوین (حدودا معادل ۱۲۰هزار دلار) قناعت کرد و به ماجرا تمام کرد.
ماجرا از این قرار بود که حساب های کاربری باراک اوباما (رییس جمهوری سابق آمریکا)، جو بایدن (نامزد وقت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا)، کانیه وست (خواننده)، ایلان ماسک (بنیانگذار تسلا)، جف بزوس (موسس آمازون) و... هک شده بود و در حساب های توییتری هک شده، با درج آدرس یک کیف پول بیتکوین، نوشته شده بود: امروز به خاطر کووید-۱۹ احساس بخشندگی می کنم. هر مبلغی که به این آدرس ارسال کنید، ظرف نیم ساعت آینده دو برابر خواهد شد.


در ایران هم برپایه آمار منتشرشده توسط پلیس فتا، جرایمی که از راه پلت فرم تلگرام انجام می شوند، ازجمله‌ی بیشترین جرائم اقتصادی فضای مجازی می باشند.
کمااین که در مدت اخیر هم کار به سوءِ استفاده از حساب کاربری چهره های فرهنگی رسیده است.
مدتی پیش بود که از جانب حساب کاربری یکی از شاعران در تلگرام برای خبرنگار ایسنا پیامی ارسال شد که همان شیوه و ادبیات مرسوم مهاجمان به حساب های کاربری تلگرام را داشت و با ارائه‌ی یک شماره کارت درخواست پنج میلیون تومان پول کرده بود.
این پیام دوستان و نزدیکان شاعر را نگران کرده و سبب شده بود با او تماس بگیرند و در عین حال به گفته‌ی خودش، شرایط ویژه ای که داشت و نزدیکانش هم از آن آگاه بودند، بیشتر از هر زمانی این گمان را ایجاد می کرد که این پیام صحت داشته باشد.


چند روز پیش هم شاعر و روزنامه نگار دیگری از هک شدن حساب کاربری اش در تلگرام اطلاع داد و نوشت: «به پیام هایی که براتون می رسه اهمیتی ندید!»
اگر از اینکه این دفعه هم دقیقا همان مبلغ در پیام ذکر شده بود بگذریم، این مساله باعث طنازی سعید بیابانکی (شاعر و طنزپرداز) شد، چنان که نوشت: «براش نوشتم: مرد حسابی دوساله به من بدهکاری، خجالت بکش. طرف منو بلاک کرد پیام ها را هم پروند رفت!»
یکی دیگر از دیگر چهره های رسانه ای بود که اخیرا خبر هک شدن حساب کاربری تلگرامی او رسید، و البته باز هم همان پنج میلیون!
استوری مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی

1401/06/17
19:18:11
5.0 / 5
202
تگهای خبر: اجرا , رسانه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز