وزیر ارشاد:

قدم های مهمی در حوزه کاغذ برداشته شده است

قدم های مهمی در حوزه کاغذ برداشته شده است

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از سال آینده ۴۵ هزار تن کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب های درسی از تولید داخلی خواهد بود، اظهار داشت: قدم های مهمی برداشته شده و سال آینده شاهد خواهیم بود که نیازمان در حوزه کتاب مدارس، مطبوعات و نشریات با کاغذ داخلی خواهد بود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه «ایران نوشت» که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن اشاره به حمایت دولت از مجموعه کارخانه های تولید کاغذ، اظهار داشت: در این حوزه وزارت آموزش و پرورش قدم اول را برداشت و از سال آینده ۴۵ هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب های درسی از تولید داخلی تأمین خواهد شد. در حوزه کاغذ صنعت نشر و نشریات هم پیگیر قراردادهای جدید هستیم که به انجام برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: قدم های مهمی در زمینه کاغذ برداشته شده و سال آینده شاهد خواهیم بود که نیازمان در حوزه کتاب مدارس، مطبوعات و نشریات با کاغذ داخلی تأمین خواهد شد. این مورد باید با کارهای فرهنگی و هنری هم پیوند بخورد که نمایشگاه ایران نوشت یک نمونه خوب آن است.
اسماعیلی در بخش دیگری از مراسم اظهار داشت: امروز بعد از در یک بازه زمانی ۱۰ ساله، از شروع به کار مجمع نوشت افزار ایرانی -اسلامی شاهدیم که ایران نوشت به یک نماد مهم در حوزه استقلال فرهنگی کشور تبدیل گشته است؛ استقلال و خودکفایی پیش از آن که مقوله اقتصادی، صنعتی و عمرانی باشد، یک مقوله فرهنگی است چونکه به حوزه هویت ملی باز می گردد.
او با بیان اینکه هویت ملی ایرانی ها قصه پرغصه ای دارد، اظهار نمود: در یک بازه زمانی ۲۰۰ ساله، فرهنگ حقارت و انحطاط را داشتیم، فرهنگی که ایرانی و فکر ایرانی را عقب افتاده و فاقد ایده، ابتکار و محتاج به نگاه به الگوهای بیرونی می دانست. این نگاه از اوایل قاجار و پس از شکست جنگ های ایران و روس وارد فرهنگ ما شد و هرچه جلو آمدیم جریان به ظاهر تحصیل کرده، نظریه پردازهای وابستگی شدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروزه برخی متون دوره قاجار و پهلوی را بعنوان عبرت در مدارس بخوانیم و در دانشگاه ها تدریس نماییم، اظهار داشت: در این متون از پیشرفت غرب یاد می کنند و می گویند چاره ای نداریم جز اینکه مسیر آنها را طی نماییم، البته متاسفانه امروز هم این افراد هستند. جدال تاریخی ۲۰۰ ساله، یعنی جدال بین اینکه می توانیم و فرهنگ ما قدرت آفرینش و پیشرفت دارد با گروهی که برعدم توانایی و ابتکار اصرار دارند، همچنان ادامه دارد.
اسماعیلی تصریح کرد: امام زنجیر عقب ماندگی را از پای ملت ایران باز کرد. «ما می توانیم» به شعار راهبردی تبدیل شد که با انقلاب به اثبات رسید و امروز این عمر ۴۴ ساله به کتاب قطوری از افتخارات تبدیل گشته است.

او ضمن اشاره به افتخارآفرینی دانش آموزان ایرانی در المپیادهای دانش آموزی، اظهار داشت: شاهد بازگشت غرور در دانش آموزان هستیم.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه نمایشگاه «ایران نوشت» یک نمونه از پیشرفت است، اظهار داشت: یکی از نیازهای جامعه ما خلق کاراکترهایی است که مورد اقبال جامعه کودک و نوجوان باشد و این مورد هنوز جای کار دارد. متاسفانه شخصیت های محبوب انیمیشن و بازی ها، شخصیت هایی هستند که متعلق به فرهنگ ما نیستند. این کار مجموعه ای از همکاریهای مشترک بین بخش های مختلف در دولت را می طلبد. آموزش و پرورش فرهنگ، صمت سه رکن اساسی برای تغییر وضعیت فعلی هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اقبال مردم به بازی های یارانه ای اظهار داشت: البته بازی یارانه ای مختص بچه ها نیست و امروز سن متوسط بازیکنان ۲۲ سال است و۳۳ درصد مردم از آن استفاده می نمایند. ازاین رو بازی های یارانه ای، حوزه مهمی است و این حوزه هم باید پای کار بیاید.
اسماعیلی اضافه کرد: حوزه فیلم و سریال و پویانمایی همه باید با یکدیگر باشند تا مجموعه ای از نمادهای فرهنگی و ایرانی را به صنعتی سازی برسانیم و به اقتصاد فرهنگ کمک نماییم. از آغاز سالجاری این مهم را با حرکت مضاعفی آغاز کردیم. سازمان سینمایی، معاونت فرهنگی، بنیاد بازی های یارانه ای، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بخش های دیگر مکلف شدند این مسیر را با هماهنگی بین وزارت خانه های مختلف طی کنند.






منبع:

1401/06/13
09:55:37
5.0 / 5
237
تگهای خبر: بازی , تولید , جشنواره , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز