وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صندوق اعتباری هنر تقویت شود

صندوق اعتباری هنر تقویت شود

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر تقویت هرچه بیشتر صندوق اعتباری هنر، اظهار داشت: نگاه وزارت فرهنگ به این صندوق توسعه ای و هدف گذاری در آن، حل مساله است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، مجمع عمومی صندوق اعتباری هنر با حضور اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره آن در محل سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید. در این مجمع بعد از قرائت گزارش صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ از جانب بازرس و حسابرس صندوق اعتباری هنر، موارد مطرح شده بعد از تبادل و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات اعضا به تصویب رسید.
در این نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان رئیس هیئت امنای صندوق ضمن تشکر و قدردانی از زحمات، خدمات و تلاشهای مدیر عامل و مجموعه صندوق اعتباری هنر، خدمات و فعالیتهای این صندوق را گسترده دانست و اظهار داشت: بدون تردید انجام امور متنوع و در عین حال زیاد، سختی هایی را هم به همراه خواهد داشت ازاین رو همانگونه که در بازدید اخیر از محل این صندوق عرض کردم، باید صندوق اعتباری هنر تقویت شود.
وی ضمن اشاره به روحیه توسعه گرای پوراحمدی مدیرعامل این صندوق، خاطرنشان کرد: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به صندوق هنر توسعه ای است بنابراین همواره تاکید شده که این صندوق با عرضه خدمات بهینه و مطلوب به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باید بتواند باری از روی دوش این اقشار فرهیخته برداشته و نسبت به رفع مشکلات آنها کوشا باشد.
به گفته اسماعیلی کسانی که به صندوق آمده و عضو شده اند با امیدی آمده و انتظار دریافت خدمات دارند؛ آنها جایی را برای رجوع نداشته اند که به صندوق آمده اند ازاین رو وظیفه ما است بعنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور در خدمت این قشر فرهیخته باشیم و تا جای ممکن از هیچ تلاشی برای کمک و پشتیبانی از آنها دریغ نکنیم.
عضو کابینه دولت مردمی به انجام سفرهای استانی خود به اقصی نقاط کشور اشاره نمود و اظهار داشت: در سفرهای استانی بسیاری به من رجوع و از مشکلات خود می گویند ؛ آنها انتظار کمک و مساعدت از صندوق اعتباری هنر بعنوان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی و حمایت دارند.
به گفته وی، هنرمندان دارای عواطف لطیفی هستند که باید آنها را درک کرد و در جهت رفع مشکلات و درخواست های آنها برآمد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر هرچه تولید و بعضاً سرمایه گذاری می نماید باید درآمد آن به سفره اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برود.
اسماعیلی ضمن اشاره به انجام تمهیدات لازم از جانب صندوق، عنوان کرد: پوراحمدی مدیرعامل باید صندوق اعتباری هنر را با تدابیر لازم و رایزنی های مناسب به منابع پایدار وصل کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درعین حال خطاب به مدیر عامل صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: هر طرحی که در جهت کمک و پشتیبانی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه نمایید بدون تردید ما هم کمک خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.
او با تقدیر از زحمات و تلاشهای دوره کمتر از یکسال صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم گفت، همه جانبه قدردان و از همه اعضا تشکر می کنم اما معتقدم باید خیلی خروجی های بیشتری را از تلاشهای این صندوق در این دوره شاهد باشیم.
رییس شورای هنر کشور تصریح کرد: صندوق آمده باری را از دوش هنرمندان بردارد ازاین رو توقع داریم تلاش ها و زحمات انجام گرفته سبب حل و رفع مشکلات، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی و بسیاری موارد دیگر اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شود.
عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن اشاره به ارائه خدمات صندوق هنر به اهالی رسانه بعنوان بخشی از اعضای این صندوق، عنوان کرد: با تصویب لایحه جامع روزنامه نگاری و خبرنگاری در کمیسیون فرهنگی دولت، و تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی، بدون تردید خیلی از مسایل و مشکلات صنفی و کاری اصحاب رسانه حل و فصل خواهد شد.
عضو کابینه دولت مردمی در ادامه سخنان خود به عرضه تسهیلات ویژه دریافتی سال قبل از رئیس جمهور اشاره نمود و اظهار داشت: با مساعدت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و عرضه بیشتر از ۵ هزار میلیاردریال تسهیلات ویژه و بسته های حمایتی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توانستیم بخش کوچکی ازمشکلات این قشر فرهیخته را حل نماییم.
اسماعیلی تاکید کرد: باید دست در دست با ورود به میدان فعالیت با برنامه ریزی مناسبت در جهت رفع مشکلات و کمک و حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تلاش نماییم.
در ادامه این نشست مشترک ضمن قرائت بخش هایی از صورت های مالی و ارائه عملکرد توسط سید مجید پوراحمدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و پاسخ به سوالات مطرح شده حاضران، هریک از اعضای حاضر هیئت امنا و هیئت مدیره به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
پخش کلیپ از دستاوردها، عملکرد و همینطور نحوه ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر از دیگر برنامه های جانبی این نشست مجمع عمومی به شمار می رفت.




منبع:

1401/06/07
12:54:19
5.0 / 5
225
تگهای خبر: تولید , خدمات , رسانه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز