وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مساجد باید محور فعالیتهای هنری باشند

مساجد باید محور فعالیتهای هنری باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مساجد باید محور فعالیتهای هنری باشند، اظهار داشت: دولت مردمی از هنر فاخر و سالم حمایت می کند.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اسلامشهر طی سخنانی اظهار داشت: مجموعه های فرهنگی، هنری و رسانه ای مطالباتی در بخش های مختلف دارند، که سعی کردیم مطالبات را شنیده و آنها را تا حد زیادی تأمین نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کوشش برای تکمیل پروژه های فرهنگی نیمه کاره در سفرهای استانی رئیس جمهور اطلاع داد و اظهار داشت: مهم تر از زیرساخت ها تولید محتوا است، زیرساخت به خودی خود مسئله را حل نمی کند، مساجد از دیرباز مهم ترین مراکز فرهنگی در کشور بوده و هستند، در مساجد نمایش فیلم انجام می شد، قرآن آموزش داده می شد، تئاتر به نمایش در می آمد و تمام فعالیت ها با محوریت مسجد انجام می شده است.
وی اظهار داشت: در دولت مردمی هم حول فعالیتهای فرهنگی حول محور مسجد خواهد بود و باید به سمت خروجی های مفید برای جوان های انقلابی، عزیز و مذهبی حرکت نماییم، حوزه تولید محتوا بسیار مهم می باشد و بهترین مکان برای این نگاه ها مساجد و هیئات است.
اسماعیلی بر تقویت فعالیتهای رسانه ای و خبری تصریح کرد و اضافه کرد: باید روزنامه نگاران هویت مشخص داشته باشند، در نظام جامع رسانه ای خبرنگاران باید هویت داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت از افزوده شدن ۱۵ هزار فعال قرآنی به صندوق بیمه اهالی فرهنگ و هنر اطلاع داد و اظهار داشت: موسیقی و سرود از دستاوردهای فاخر جمهوری اسلامی است، مگر سرودهای انقلابی که «سلام فرمانده» نمونه اخیر آنها است، با همین ابزار موسیقی ساخته می شوند.
وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد محدودیتی در حمایت هنرمندان در همه زمینه ها ندارد، اظهار داشت: ما از هنر سالم و فاخر حمایت می نماییم، هنر اگر به خوبی استفاده شود، مهم ترین ابزار است، در جهاد تبیین بهترین ابزار هنر است، بیشترین مصرف هنری مردم فیلم، سینما و موسیقی است، امروز هنرمندان می توانند، در جهاد تبیین نقش ایفا کنند.



منبع:

1401/02/23
12:30:25
5.0 / 5
301
تگهای خبر: تئاتر , تولید , رسانه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز