در دیدار وزیر ارشاد با سفیر پرتغال مطرح شد

تاکید بر گسترش همکاریهای فرهنگی و هنری ایران و پرتغال

تاکید بر گسترش همکاریهای فرهنگی و هنری ایران و پرتغال

به گزارش مجله سرگرمی وزیر ارشاد در دیدار با سفیر پرتغال در تهران با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش تعاملات با همه کشورها در حوزه های مختلف است، اظهار داشت: دیپلماسی فرهنگی یکی از مهم ترین ابزارهای آشنایی بین ملّت هاست و ارتقای روابط فرهنگی ایران و پرتغال منجر به گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی می شود.


به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه گسترش روابط فرهنگی بین المللی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دنبال می شود، اظهار داشت: در دوره جدید از فعالیت این سازمان تلاش در گسترش روابط و تعاملات خارجی با سایر کشورها داریم.
او ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بعنوان رویداد بزرگ فرهنگی کشورمان، بیان نمود: در این نمایشگاه میلیونها مخاطب از اهالی فرهنگ و هنر، دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان و... در رده های مختلف سنی و تحصیلی حضور دارند.
وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود بر حضور و همکاریهای مشترک دو کشور در جشنواره ها، نمایشگاه های مختلف در حوزه های کتاب، موسیقی، نمایش، سینما و... تاکید و ترجمه آثار بزرگان دو کشور، برگزاری جشنواره ها، هفته های فرهنگی و... را از دیگر زمینه های همکاریهای مشترک بین ایران و پرتغال عنوان نمود. وی همینطور از اجرای کامل موافقت نامه مشترک همکاریهای فرهنگی دو کشور استقبال کرد.
در این دیدار کارلوس کوشتا نهوش، سفیر پرتغال در تهران با ابراز خرسندی از دیدار با اسماعیلی، بر اهمیت نقش فرهنگ در گسترش روابط دولت ها و ملت ها تاکید کرد و اظهار داشت: دولت های دو کشور ایران و پرتغال روابط دیرینه ای به طول چندین قرن دارند. فرهنگ منجر به ایجاد پل ارتباطی مستحکم میان دولت ها و ملت ها می شود و ارتقای آن ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی را هم فراهم می آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گسترش همکاریهای فرهنگی، هنری و ادبی میان دو کشور را خواهان شد و بیان نمود: همکاری مشترک در حوزه سینما از راه بنیاد سینمایی فارابی، ترجمه آثار ادبی دو کشور، ترویج زبان، و برگزاری هفته های فرهنگی و هنری در ایران و پرتغال همچون موضوعات همکاریهای مشترک فرهنگی میان دو کشور است.




منبع:

1401/02/02
12:49:27
5.0 / 5
357
تگهای خبر: اجرا , جشنواره , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز