۱۰ توییت برتر فارسی در سال ۱۴۰۰

۱۰ توییت برتر فارسی در سال ۱۴۰۰

توییتر، یک شبکه اجتماعی متن محور است. یکی از خاصیت های منحصر به فرد توییتر «محدودیت کلمات» در آنست. این بستر هم بوسیله اپلیکیشن موبایل و هم بوسیله نسخه‌ی وب قابل دسترس برای کاربران است. به هر نوشته ای که در این شبکه انتشار یافته یک توییت گفته می شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، «بتا» در ادامه نوشت: مقایسه آمار توییتر در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ نشان میدهد تعداد کل کاربران فارسی زبان از ۲ میلیون کاربر در سال ۹۹ به ۳.۲ میلیون در سال ۱۴۰۰ رسیده است. همین طور تعداد پست ها نیز از ۵۰۰ میلیون به ۷۹۰ میلیون پست افزایش داشته است. در این بین تعداد کاربرانی که بیش از ۱۰۰ هزار فالوور دارند ۱۷۰ و بیش از ۲۰ هزار فالوور حدود ۱.۳ هزار کاربر بوده است. توییتر به تعداد انگشت شماری کاربر میلیونیِ فارسی زبان داشته است.
در این گزارش به بررسی پست هایی که در توییتر انتشار یافته است می پردازیم و با بررسی حدود ۸۰۰ میلیون توییت، ۱۰ پست برتر توییتر را معرفی می نماییم. معیار برتر بودن پست ها در این گزارش میزان دریافت لایک برای هر توییت بوده است.
در میان کارشناسان، شبکه اجتماعی توییتر بعنوان بستری نخبه پست شناسایی می شود. این بستر بدلیل وجود فضای آزادتری جهت اظهارنظر کاربران نسبت به سایر شبکه های اجتماعی، به این عنوان معروف شده است.
فضای آزادی در توییتر به شکلی است که بیشتر شایعات مطرح شده پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، ورزشی و... از این بستر تولید و به سایر بسترها بسط پیدا می کند.
با وجود شایعات گوناگون در این بستر نباید رویکرد خبری این بستر را نادیده گرفت؛ بخش قابل توجهی از اخبار ابتدا توسط کاربران این بستر تولید و به مرور و حتی با تاخیری چند روزه در سایر شبکه های اجتماعی و سایت های خبری مطرح و بررسی می شود.
نکته دیگر مورد اهمیت در مورد این بستر فضای محاوره و خودمانی آن است؛ به صورتی که بخش زیادی از محتوای تولیدشده در این بستر مربوط به بازتاب اوضاع و شرایط فعلی کاربر در زندگی روزمره خود است.
کاربران در توییتر درباره وضعیت و شرایط روزمره خود در خانه، محل کار، داخل شهر، جمع دوستانه و... محتوا تولید و منتشر می کنند.
بررسی ۱۰ پست برتر بستر توییتر در سال ۱۴۰۰ نشان میدهد که ۸ پست از این تعداد که بر طبق میزان لایک تعیین شده اند، مربوط به موضوعات روزمره زندگی افراد است که بسیار مورد توجه کاربران این فضا قرار گرفته است؛ مطالبی همچون عکس از کودک در کنار ساحل، گریه در حمام، صحبت از مشتریان یک دندانپزشک و مشکلات وی، فهرست تعداد بیماران کرونائی منتشرشده ازطریق یک پرستار، اشاره به اشتباه در پرداخت پول بوسیله کارتخوان و... همچون این موضوعات بوده است. همچین دو عکس از ۱۰ عکس پرطرفدار در این بستر مربوط به اوضاع و احوال افراد مشهور همچون بازیگران و خوانندگان است. بازتاب عکس سه نفره سیامک انصاری، همایون شجریان و علیرضا عصار و مقایسه آن با عکس این افراد پس از ۲۵ سال و همین طور نخستین پست عباس جمشیدی فر، بازیگر سینما و تلویزیون همچون پست های پرطرفدار بستر توییتر در سال ۱۴۰۰ بوده است.
با بررسی پست های برتر بستر توییتر در سال ۱۴۰۰ به این نکته پی می بریم که بیشتر کاربران توییتر ایرانی نسبت به این شبکه اجتماعی بعنوان یک سرگرمی نگاه می کنند؛ هر چند قسمتی از موضوعات روزمره ای که در این بستر تولید و منتشر می شوند، با نگاهی کنایه ای و سربسته، معضلات اجتماعی و فرهنگی را بازگو می کنند.
این بررسی در میان منابع و کاربران داخلی صورت گرفته است.













منبع:

1400/12/21
12:00:27
5.0 / 5
571
تگهای خبر: بازی , تلویزیون , تولید , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
مجله سرگرمی

NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز
مطالب سرگرمی و اخبار سلبریتی‌ها، مد و زیبایی، بازی‌ها و سرگرمی‌های آنلاین، رویدادهای فرهنگی و هنری، مطالب طنز و کمدی