در نشست خبری فیلم عنوان شد؛
بی مادر سانسور نشد، اصلاح گردید
نشست خبری فیلم سینمایی بی مادر به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار گردید.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، نشست خبری فیلم سینمایی بی مادر به کارگردانی مرتضی فاطمی، با حضور این کارگردان و علی اوجی و محمدرضا مصباح تهیه کننده، محمود دهقانی طراح گریم، امیررضا جوکار، پردیس پورعابدینی، پژمان جمشیدی، میترا حجار بازیگران، مسعود سلامی فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی طراح صحنه، بابک اردلان مدیر فیلمبرداری، حسین قورچیان صداگذار در محل برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مرتضی فاطمی سالگرد علیرضا انصاریان فوتبالیست و دیگر کسانی که به علت کرونا طی یک سال قبل فوت کرده اند، تسلیت گفت.
محمدرضا مصباح هم درگذشت حسن جوهرچی بازیگر تلویزیون را تسلیت گفت.
علی اوجی هم بیان کرد امروز تولد زنده یاد عارف لرستانی است و باید بگویم جای زنده یاد علی معلم هم خالی است. امیر آقایی متأسفانه به علت حضور در جلسه فیلمبرداری در این نشست حضور ندارد و من از سوی وی عذرخواهی می کنم.
مرتضی فاطمی درباره نام فیلم اظهار داشت: در لحظه اولی که نام این فیلم به ذهنم رسید، داشتم کتابی را می خواندم که بین دو مادر خونی و مادری که از وی مراقبت کرده و مقرر است بچه بین این دو نفر، مادر خویش را انتخاب نماید و این سبب شد نام فیلم را بی مادر انتخاب کنم.
وی درباره انتخاب امیر آقایی بیان نمود: انتخاب وی به علت وجود مجموع پارامترها است وی جزو یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است و ربطی به بازی وی در فیلم بدون تاریخ بدون امضا نداشت.
پژمان جمشیدی در پاسخ به بازی در این فیلم و تاکید بر توان بازی خود در فیلمها توضیح داد: من مانند شما به سینما حرفه ای نگاه نمی کنم و نقشی که دوست دارم بازی می کنم و به اندازه نقش خود فکر نمی کنم.
پورعابدینی درباره بازی در کاراکتر مادر بیان نمود: بازی در این نقش برای من سخت بود چون که از هر جهت با من فاصله داشت اما با نگاه به مشکلات جامعه می توانیم تلاش نماییم تا با این شخصیت ها همذات پنداری نماییم.
فاطمی درباره بازیگر کودک فیلم اظهار داشت: امیررضا جوکار از بین بچه های بسیاری انتخاب گردید و شیرینی و هوش او سبب شد برای این نقش انتخاب گردد. کار با کودکان ریسک بزرگی بود اما همه تیم با یکدیگر تلاش کردیم تا با امیررضا همراه شویم تا بتواند در این نقش بدرخشد.
وی درباره موسیقی فیلم بیان نمود: برای ساخت این فیلم گزینه های بسیاری داشتیم که در نهایت با صبح افشار همکاری کردیم تم اصلی موسیقی از یک موسیقی هراتی گرفته شده که افشار از روی آن بسیار ایده گرفته شده است.
مصباح هم اظهار داشت: واژه سانسور را نمی پسندم اما اصلاحاتی صورت گرفت که با مشورت کارگردان این اصلاحات انجام شد.
پردیس پورعابدینی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان نمود: بازی در بعضی سکانس ها خیلی سخت بود و حالا هم که به آن فکر می کنم تلاش می کنم جلوی اشک خویش را بگیرم. همه ما زن ها یک حس مادرانه درون ما دمیده شده و حس مادرانه داریم.
فاطمی افزود: تلاش کردم از موقعیت بوجود آمده برای یک زن که مجبور به از دست دادن همه چیز است به روابط انسانی برسیم. رحم اجاره ای تنها مسئله ما نبود بلکه می خواستیم مخاطب به یک خودپرسشگری برسد.
مصباح هم اظهار داشت: هیأت انتخاب تصمیم گرفت که این فیلم در بخش مسابقه باشد.
فاطمی بیان نمود: معتقدم سینما و فلسفه در یک نقطه به هم می رسند و آن از خود پرسشگری است و تلاش کردم که یک درام بسازم و در کنار آن سوالات خویش را با مخاطب به اشتراک بگذارم اما تلاش نکردم که فیلم روانشناسی یا فلسفی بسازم.
وی درباره چهره پردازی فیلم هم توضیح داد: محمود دهقانی گریم بسیار درخشانی در فیلم داشت.
علی اوجی هم بیان نمود: دهقانی برای کاری که می کند وقت می گذارد و تحقیق می کند.
فاطمی اظهار داشت: امیدوارم مخاطبان این فیلم را دوست داشته و بیشتر آنرا ببینند.
جمشیدی درباره آماده شدنش برای دریافت سیمرغ بیان نمود: سال جاری همه به من لطف دارند و نقدهای خوبی از خود خواندم مهم این است که جشنواره خوب برگزار گردد و هرکس دیگری سیمرغ بگیرد قسم می خورم که بسیار خوشحال شوم.
مصباح درباره این که فیلم تا چه اندازه همسو با سیاست های دولت در خصوص فرزند آوری بود، توضیح داد: ما چندان به سیاست های دولتی کاری نداریم و مستقل فیلم می سازیم.
منبع: مجله سرگرمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب