غلامرضا موسوی با مجله سرگرمی مطرح كرد؛

شرط تهیه کنندگان برای اکران های مردمی فجر

شرط تهیه کنندگان برای اکران های مردمی فجر

به گزارش مجله سرگرمی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان ضمن تاکید بر ضرورت دریافت مجوز کتبی از تهیه کنندگان برای نمایش آثارشان در شهرستان ها می گوید به احتمال زیاد قاعده نمایش فیلمها در چهلمین جشنواره فجر تغییر نخواهد کرد.



غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط اکران فیلمها در چهلمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: سنت سالهای قبل برای نمایش فیلمها در جشنواره فیلم فجر در شهر تهران این بود که ۵۰ درصد از فروش بلیت فیلمهای حاضر در جشنواره به تهیه کنندگان پرداخت می شد. بی گمان این قاعده برای این دوره از جشنواره هم نباید تغییر کرده باشد و این احتمال هم وجود دارد که باتوجه به شرایط کرونا، به نفع تهیه کنندگان اقدامات جدیدی هم در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: پرداخت ۵۰ درصدی از فروش بلیت فیلمهای جشنواره به تهیه کنندگان از زمان آقای داروغه زاده در دستورکار قرار گرفت تا تهیه کنندگان همانند زمان اکران فیلمها سهمی از گیشه داشته باشند.
این تهیه کننده سینما توضیح داد: در زمینه اکران فیلمها در شهرستان ها هم باید بگویم که این طور بنظر می رسد که فیلمها در این دوره از جشنواره هم در شهرستان ها به معرض نمایش گذاشته می شود، اما این که چه فیلم هایی مقرر است در شهرستان ها نمایش داده شود، معلوم نیست.
وی بیان کرد: تاکید می کنم معمولا فیلم هایی در شهرستان ها نمایش داده می شوند که تهیه کننده اثر با اکران فیلم مورد نظر در شهرستان موافق باشد.
رییس اتحادیه تهیه کنندگان توضیح داد: چگونگی نمایش و تعداد سئانس فیلمها در تهران معمولا توسط برنامه ریزان جشنواره معین می شود، اما در شهرستان ها معمولا با همفکری و مشورت تهیه کنندگان صورت می گیرد. معمولا هر فیلم در هر شهرستان حداکثر ۳ سئانس نمایش دارد.
وی اشاره کرد: در واقع این را باید بگویم که شرط اصلی اتحادیه تهیه کنندگان برای نمایش فیلمها در بخش مردمی جشنواره، مجوز کتبی از جانب تهیه کننده اثر است، یعنی اگر تهیه کننده اثر بهر دلیلی موافق نمایش فیلم خود در شهرستان ها نباشد، فیلم موردنظر اکران نمی گردد. اما تجربه نشان داده است که معمولا فیلمها در شهرستان ها نمایش داده شده است.
موسوی در انتها اظهار داشت: خوشبختانه سال قبل در اسفندماه و باتوجه به دستور آقای انتظامی رئیس سابق سازمان سینمایی، سهم نمایش فیلمها در تهران و شهرستان ها در جشنواره فیلم فجر به تهیه کنندگان پرداخت شد، البته این را هم باید بگویم که این مبلغ در شهرستان ها بر مبنای فروش گیشه نیست و بر مبنای بودجه ای است که هرسال برای شهرستان ها در نظر گرفته می شود که این بودجه بین فیلمها تقسیم می شود.


منبع:

1400/10/21
15:47:00
5.0 / 5
508
تگهای خبر: جشنواره , فیلم , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز