حبیب ایل بیگی بیان كرد؛

نمایش آثار سینمایی بدون گرفتن پروانه حتی در محافل فرهنگی تخلف است

نمایش آثار سینمایی بدون گرفتن پروانه حتی در محافل فرهنگی تخلف است

مجله سرگرمی: معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بیان کرد نمایش آثار سینمایی بدون گرفتن پروانه نمایش از شوراهای نظارتی در سازمان سینمایی تخلف است.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با اشاره به این که مدیریت جدید سازمان سینمایی در روزهایی شروع به کار کرد که سینما درگیر کرونا بود، اظهار داشت: تحلیل های ابتدایی حاکی از این بود که بازگشت به دوره رونق در سینما و زمانی که مردم به سینماها می روند خیلی مشکل خواهد بود. اما خوشبختانه این روزها شاهد رونق مجدد سالن های سینما و حضور گسترده مردم در سینماها برای تماشای فیلم ها هستیم.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره برخی اظهارنظرها در مورد نحوه صدور مجوزهای اکران افزود: همیشه ملاک سازمان سینمایی در صدور پروانه تولید و نمایش، تمسک به قانون بوده است و در زمینه پروانه نمایش بخشنامه قانونی وجود دارد که به استناد آن تصمیم گیری می شود. اگر قرار باشد اقدامی درباره جلوگیری از نمایش یک فیلم و یا تخلفات احتمالی که ممکنست صورت گرفته باشد انجام پذیرد، سازوکار آن در بخشنامه و دستورالعمل شوراها وجود دارد.
ایل بیگی با اعلان اینکه ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همدلی هستیم، اظهار داشت: من معتقدم باید بین سینماگران، هنرمندان و اهالی سیاست و دیگرگروه ها گفتگو و تبادل نظر صورت گیرد و نشست های کارشناسی صورت گیرد نه این که این گروه ها بوسیله رسانه با هم حرف بزنند، بی گمان نشست ها و گفتگوها به بالندگی سینمای ایران کمک می نماید.
وی افزود: شوراهایی که طبق مصوبه هیات دولت در سازمان سینمایی تشکیل شده است بر طبق بخشنامه، مقررات و دستورالعمل هایی که وجود دارد نسبت به بررسی فیلمنامه ها و فیلم ها و مجوز دادن یا ندادن و یا اصلاح فیلم و فیلمنامه ها اقدام می کنند.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اشاره کرد: هیچ فردی به جز اعضای شوراهای مذکور که بعنوان معتمدین سازمان سینمایی معرفی شده اند و در شوراها حضور پیدا می کنند، مجاز به دیدن آثار سینمایی رسیده برای دریافت مجوز نیستند برای اینکه فیلم های سینمایی که هنوز اکران عمومی نشدند، مصداق حق الناس است.
ایل بیگی با تاکید بر این که اهالی سینما توقع دارند که حقوقشان در زمان نمایش فیلم برای شوراهای مختلف رعایت شود، اظهار داشت: طبیعی است سینماگران دارای حقوقی هستند و در کنار این حقوق، تکالیفی نیز برعهده آنها است که باید رعایت شود و یکی از این تکالیف گرفتن پروانه ساخت و پروانه نمایش برای هر اثر تصویری است. همین طور جلوگیری از نمایش فیلم های بدون مجوز در محافل و جشنواره ها یکی دیگر از این تکالیف است.
ایل بیگی در آخر اشاره کرد: روزهای خوبی برای سینمای ایران شروع شده است. مردم بانشاط در سالن های سینما حضور پیدا می کنند و این فرصت به وجود آمده تا جامعه سینمایی با برگشت به دوران قبل از کرونا؛ دورانی که در تولید و اکران آثار پررونقی وجود داشت، برگردیم و شرایط بهتری را برای همه اهالی سینما فراهم نماییم. امیدوار هستم فیلمسازان تولیدات مناسبی در شان مردم و متناسب با ارزش های جامعه مسلمان ایرانی تولید کنند تا تماشاگران بیشتری از تولیدات سینمای ملی بهره ببرند و رونق بیشتری در این عرصه ایجاد شود.


منبع:

1400/09/19
23:05:40
5.0 / 5
500
تگهای خبر: تولید , جشنواره , رسانه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز