بیانیه کانون آهنگسازان سینمای ایران در اعتراض به خانه سینما

بیانیه کانون آهنگسازان سینمای ایران در اعتراض به خانه سینما

مجله سرگرمی: کانون آهنگسازان سینمای ایران در اعتراض به خانه سینما اطلاعیه ای را صادر کرد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر به نقل روابط عمومی کانون آهنگسازان سینمای ایران، این کانون باتوجه به شرایط پیش روی خانه سینما و به بهانه برگزاری مجمع عمومی خانه سینما اطلاعیه ای را منتشر نمود.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
«بار دیگر اخبار نگران کننده ای از اقدامی غیرقانونی و برخلاف اساسنامه توسط برخی از اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و دخالت های فردی ناآشنا به قوانین و غیرمسئول در خارج از هیئت مدیره، در خصوص برگزاری مجمع عمومی بدون حضور کانون آهنگسازان و دیگر صنوف دارند، بدینوسیله به اطلاع می رسانیم: محیط هنری خانه سینما جای اختلاف افکنی بین صنوف، تصمیمات شخصی، منافع باندی و کینه توزانه نیست و باید از آن اجتناب کرد، کانون آهنگسازان هرگونه تعرض به جایگاه و حقوق قانونی خودرا از جانب هر فرد یا مقامی که باشد، تحمل نخواهد کرد و با تمام توان با آنان از راه های قانونی برخورد و از تشکلِ خود و خانه سینما دفاع خواهدنمود. جای بسی تاسف است در این نهاد مدنی کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه در پی حذف یکی از معتبرترین و پرافتخارترین صنوف هنری خانه سینما هستند.
سخن اصلی ما با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همین طور ریاست جدید سازمان سینمایی می توانند پاسخ دهند چه شده است که پس از ملاقات یک طرفه و شتابانِ هیئت مدیره با ایشان بدون اطلاعِ صنوف درگیر، باردیگر عده ای احساس مصونیت کرده، حقیقت را پنهان و مبادرت به آزار و اذیت صنوف نموده اند؟. کسانی که در مسندهای خانه سینما تکیه زده اند، نماینده واقعی تمام صنوف نیستند و با تغییر شغل و نام هنرمند به کارگر و کارفرما، تفکیک صنوف به ۲ گروه خودی و غیرخودی، اصرار به ثبت غیرقانونی، الزامی و در نهایت حضور بیهودهٔ صنوف در وزارت کار دارند، در صورتیکه این کار هم خلاف اساسنامه خانه سینما و هم تخلف از قوانین وزارت کار شمرده می شود. چونکه خیلی از اعضا و هنرمندان سرشناس عضو خانه سینما بازنشسته هایی هستند که طبق قوانین «انجمن صنفی-کارگری»، جایی در صنف مربوطه ندارند و باید به منازل خود بازگردند (لازم به یادآوری است که در این مورد عملکرد برخی از مدیران وزارت کار نیز باید بررسی شود). نکته دیگر عدم شفافیت در امور مالی خانه سینما به ویژه در دوران کروناست که اختلاف زیادی برانگیخته است. مانند دریافت عیدی و کمک های صندوق اعتباری هنر که دارای نکات خیلی مشکوک و شبهه برانگیزی شده است و هیچکس پاسخگو نیست. یا دریافت حقوق بابت حضور در هیئت مدیره خانه سینما، برگزاری جلسات و بسیاری مخارج بیهودهٔ دیگر از بودجه‌ی نحیف خانه سینما است و معین نیست چقدر دست و دلبازی شده است، این در حالیست که اعضای شوراهای مرکزی صنوف و بازرسان، حق دریافت هیچ مبلغی بابت خدمت در تشکل خود ندارند و کلیهٔ کارهای صنفی باید رایگان و افتخاری باشد؛ پس تقاضا داریم تا دیر نشده است هر چه سریع تر اقدام لازم برای ساماندهی و قانونی شدن خانه سینما همچون تشکیل «سازمان نظام هنرمندان کشور» که اساسنامهٔ آن در کمیسیون فرهنگی مجلس دوره قبل آماده شد و با مشارکت کانون آهنگسازان نیز همراه بود، انجام دهند تا بیش از این سبب سردرگمی و سوءاستفاده افراد ناآشنا به قوانین نشود.
در اختتام ۲ راهکار پیشنهاد می شود و از مسئولین نامبرده که طبق اساسنامه، وظیفه‌ی نظارت برعملکرد خانه سینما را به عهده دارند، تقاضای فوری داریم که باتوجه به برگزاری غیرقانونی انتخابات پیشین و عدم مشروعیت هیئت مدیره و مدیرعامل فعلی، یا انتخاباتی مجدد با حضور تمامی صنوف اجرا شود و یا تا قانونی شدن خانه سینما، یک سرپرست خوشنام، مسلط به امور صنفی و مورد تأیید تمامی صنوف برای این نهاد تعیین شود تا از بن بست فعلی خارج شویم. البته بطور کلی تشکیل یک کمیتهٔ حقیقت یاب برای روشن کردن تاریکخانه‌ی فساد و در ادامه، لطمه شناسی از سال ها فعالیت و دخالت افرادی خاص که در کلیه‌ی مجامع سینمایی شامل نهادهای صنفی، جشنواره ها و شوراها، حضور و نفوذی مخرب داشته اند، کمک شایانی است برای جلوگیری از بحران های آینده و سلامت سینمای ایران.
«کانون آهنگسازان سینمای ایران»
۱۹ آبان ۱۴۰۰


منبع:

1400/08/22
10:51:44
5.0 / 5
604
تگهای خبر: اجرا , بازی , جشنواره , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز