با حضور هنرمندان عرصه تئاتر كردستان؛

برگزیدگان دومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار عرضه شدند

برگزیدگان دومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار عرضه شدند

مجله سرگرمی: دومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار با معرفی نفرات و گروه های برتر در شهرستان بیجار پایان یافت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر ماه شامگاه یکشنبه با معرفی برگزیدگان در محل سینما آزادی بیجار و با حضور مسئولان و هنرمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شد.
در ابتدای این مراسم امید اکبر دبیر اجرائی این جشنواره در سخنانی اظهار نمود: داوری دومین جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» با بررسی ۷ اثر راه یافته به بخش نهایی جشنواره بوسیله فیلم های ارسال شده توسط توحید معصومی نسب، فارس باقری، خسرو سینا، صابر دل بینا و فاتح بادپروا انجام شد.
وی اضافه کرد: جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» به صورت سالیانه توسط حوزه هنری کردستان در بیجار برگزار می گردد و در دوره دوم که فراخوان آن بهمن ماه سال ۱۳۹۸ اعلام گردید تعداد ۱۷ اثر آمادگی خودرا برای حضور در جشنواره اعلام نمودند.
اکبر اشاره کرد: بعد از بازنگری آثار توسط مدیا ذاکری، صابر نیک بخت و فریدون حامدی در اسفند ماه سال ۹۸ در نهایت ۷ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.
پس از قرائت بیانیه هیأت داوران در ادامه این مراسم نفرات و گروه های برتر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
داوران این جشنواره از بین ۷ نمایش راه یافته به مرحله نهایی در قسمت کارگردانی؛ علیرضا همتیان با کارگردانی نمایش «حال همه ما خوب است» از بیجار، اسماعیل پاشایی با کارگردانی نمایش «یک زندگی بهتر» از سقز و شعیب مکتب داری با کارگردانی نمایش «روئیدن» از سنندج را به ترتیب بعنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند.
در قسمت نمایشنامه نویسی باقر سروش با نمایشنامه «حال همه ما خوب است» از بیجار، مسعود هاشمی نژاد با نمایشنامه «یک زندگی بهتر» از سقز و شعیب مکتب داری با نمایشنامه «روئیدن» به ترتیب بعنوان نفرات اول تا سوم معرفی گشتند.
در ادامه لوح تقدیر بهترین بازیگر زن دومین جشنواره تئاتر وتار به پریسا قلی پور به خاطر بازی در نمایش «روئیدن» و همین طور نفر دوم بازیگری زن به «سونیا فاروقی» بازیگر نمایش «یک زندگی بهتر» از سقز و جایزه رتبه سوم به سیده هانیه حسینی"به خاطر بازی در نمایش «۱۹۸۸» از قروه رسید.
رضا یاوری با بازی در نمایش «حال همه ما خوب است» از بیجار بهترین بازیگر مرد، یونس صحرارو با بازی در نمایش «عطف به سبز» از قروه نفر دوم و داریوش رفعتی و امید نیک روز بطور مشترک بعنوان نفر سوم بهترین بازیگر مرد بخاطر بازی در نمایش «یک زندگی بهتر» از سقز از طرف هیأت داوران انتخاب شدند.
هیأت داوران در قسمت طراحی صحنه جشنواره؛ اسماعیل پاشایی به خاطر طراحی صحنه نمایش «یک زندگی بهتر»، شعیب مکتب داری برای طراحی صحنه نمایش «روئیدن» و کیهان کمانگر طراح صحنه نمایش «سمفونی حیوانات» را بدون ترتیب اولویت بعنوان برگزیدگان این بخش معرفی کردند.
در ادامه این آئین از طرف استاندار کردستان از جعفر ولد خان، شهرام میرزایی کردستانی، مازیار قبادی و "پرویز احمدی ۴ پیشکسوت تئاتر استان به خاطر سال ها فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی تقدیر گردید.
همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهدای لوح هایی از ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار و امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان بعنوان مدیران توسعه دهنده هنر و فرهنگ در استان تقدیر به عمل آورد.
همچنین حوزه هنری استان کردستان با اهدای لوحی از فعالیت دو گروه نمایشی استان، راه یافته به بخش نهایی جشنواره ملی تئاتر «مان» بهار لطافتیان با نمایش «نرجس» و حسن ترقی با نمایش «همسرم گفت من زشت می خندم» با موضوع کرونا تقدیر به عمل آورد.


منبع:

1399/10/01
18:24:38
5.0 / 5
690
تگهای خبر: اجرا , بازی , تئاتر , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز