آغاز همایش ایران شناسی در استانها با چهارمحال و بختیاری

آغاز همایش ایران شناسی در استانها با چهارمحال و بختیاری

مجله سرگرمی: بنیاد ایران شناسی در امتداد تحقق اهداف خود در خصوص بازخوانی نقادانه مطالعات صورت گرفته درباره تمدن ایرانی و شناسایی و معرفی مطالعات ایران شناسانه قصد برگزاری اولین همایش ملی ایران شناسی در استانها را دارد كه برای اولین استان، چهارمحال و بختیاری انتخاب شده است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی بنیاد ایران شناسی، اولین همایش از سلسله همایش های ملی ایران شناسی استانها با محوریت «تاریخ، فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری»، با همکاری شعبه چهارمحال و بختیاری، مقرر است ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹، در بنیاد ایران شناسی اجرا شود.
این همایش با هدف طرح فرصتی علمی برای پژوهشگران حوزه علوم انسانی برای مطالعه و تحقیق پیرامون تمدن و فرهنگ استان چهارمحال و بختیاری همین طور شناسایی و معرفی تازه ترین یافته­ های پژوهشی حوزه چهارمحال و بختیاری (زاگرس میانی)، در سطح ملی برگزار می گردد. براین اساس این همایش در سه محور با موضوع استان شناسی برگزار می گردد.
محورهای این همایش در سه بخش «باستان شناسی و تاریخ استان چهارمحال و بختیاری»، «جغرافیای استان» و «فرهنگ استان» تعریف و در بخش دیرینه شناسی و تاریخ استان چهارمحال و بختیاری، جغرافیای تاریخی، وجوه تسمیه، باستان شناسی، تاریخ استان (قبل از اسلام، پس از اسلام، دوران معاصر) و بناها، آثار و اشیای باستانی و تاریخی استان تقسیم بندی شده اند.
در جغرافیای طبیعی استان، جغرافیای شهری استان، جغرافیای روستایی و عشایری استان، اقتصاد و مشاغل و شیوه معیشت در استان و بازار و بازارچه های استان در محور جغرافیای استان چهارمحال و بختیاری طبقه بندی شده و تعلیم و تربیت و مراکز علمی در استان، مراکز فرهنگی استان، گویش، ادبیات و ادبیات عامه در استان، آداب و رسوم، آیین ها و مراسم محلی در استان، صنایع و هنرهای دستی استان، ورزش، بازی های بومی و محلی و سرگرمی های خاص در استان، اماکن مذهبی و آئینی استان و مفاخر و مشاهیر استان در محور فرهنگ استان چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی شده اند.
بر این اساس مقرر است بنیاد ایران شناسی در امتداد تحقق اهداف خود برای بازخوانی نقادانه مطالعات صورت گرفته درباره تمدن ایرانی و شناسایی و معرفی مطالعات ایران شناسانه توسط پژوهشگران و پژوهشگران ایرانی، سلسله همایش ­های استان­ های ایران را در سطح ملی برگزار کند و مقالات برتر این همایش را در دو مجله علمی «جستارهای دیرینه شناسی ایران قبل از اسلام» و «پژوهشنامه ادبیات معاصر ایران» منتشر کند.
مهلت ارسال چکیده مقاله تا ۱۵ دی، مهلت ارسال اصل مقاله تا ۳۰ دی، مهلت ارسال فایل پایان نامه نیز تا همین تاریخ و تاریخ برگزاری همایش ۱۸ اسفند امسال مشخص شده است.
بنیاد ایران شناسی از همه پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان دعوت کرده تا مقاله های خودرا در چهارچوب محورهای همایش تا تاریخ تعیین شده به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. همین طور علاقه مندان برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از نحوه ارسال مقالات می توانند با شماره های دبیرخانه همایش ۸۸۶۰۸۸۰۷-۰۲۱ و ۳۲۲۵۱۸۷۰-۰۳۸ تماس گرفته یا با ایمیل conference@iranology.ir مکاتبه کنند. محل برگزاری همایش تهران، شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایران شناسی، بنیاد ایران شناسی اعلام شده است.




منبع:

1399/08/28
13:31:21
5.0 / 5
1174
تگهای خبر: اجرا , بازار , بازی , دبیرخانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز