در ۴۳ سالگی؛

چادویك بوزمن بازیگر پلنگ سیاه درگذشت

چادویك بوزمن بازیگر پلنگ سیاه درگذشت

به گزارش مجله سرگرمی بازیگری كه با بازی در فیلم پلنگ سیاه به خوبی درخشید در ۴۳ سالگی بر اثر سرطان جان باخت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، چادویک بوزمن بازیگر «پلنگ سیاه» دیشب (جمعه) بعد از نبردی ۴ ساله با بیماری سرطان روده جان باخت. او ۴۳ ساله بود.
پیش از آنکه وی به گروه بازیگران ابرقهرمان استودیو مارول بدل شود؛ ایفاگر نقش های نمادهای مبارزات سیاهان آمریکا بود و در نقش جکی رابینسون در فیلم «۴۲» محصول ۲۰۱۳ و جیمز براون در فیلم «بلند شوید» ۲۰۱۴ بازی کرده بود.
فیلم نخست تصویرگر زندگی رابینسون، بازیکن حرفه ای بیس بال و فیلم دوم با تمرکز بر زندگی جیمز براون، خواننده، ترانه سرا و نوازنده سرشناس موسیقی فانک و از چهره های اثرگذار موسیقی قرن بیستم ساخته شده است.
کوین فایگی رئیس مارول استودیوز با انتشار اطلاعیه ای در اینباره اظهار داشت: از دست رفتن چادویک واقعاً مصیبتی است. او «تی چالا» ی ما بود، پلنگ سیاه ما و دوست عزیزمان. هر وقت که او پا در لوکیشن می گذاشت کاریزما و لذتش را به دیگران منتقل می کرد و هر بار که روی پرده ظاهر می شد چیزی واقعی از عظمتش را عیان می کرد.
چادویک بوزمن سال ۲۰۱۸ هنرپیشه اصلی فیلم «پلنگ سیاه» بود و این فیلم با اقبال زیاد روبه رو شد و در نودو یکمین دوره اسکار در هفت رشته نامزد شد و سه اسکار هم دریافت کرد.
باب ایگر رئیس والت دیزنی هم اظهار داشت: قلبمان از درگذشت تراژیک بوزمن شکسته است؛ یک استعداد فوق العاده و یکی از بخشنده ترین افرادی که تابحال دیده ام. او قدرت، عمق و شخصیت والایی به نقش «پلنگ سیاه» داد. او به قهرمانی روی پرده بدل شد که سراسر دنیا مدت ها انتظارش را داشتند و الهام بخش ما شد تا رویاهای بزرگ تر و بیشتری را در سر بپرورانیم.
خانواده وی گفته اند: با اندوهی بی کران، از دنیا رفتن چادویک بوزمن را تایید می نماییم. او سال ۲۰۱۶ متوجه شد به سطح سه بیماری سرطان روده مبتلا است و در چهار سال گذشته با آن مبارزه کرد. این بیماری در این سال ها به سطح ۴ رسید و این مبارز واقعی را از بین ما برد. او خویش را در مقابل همه این سختی ها مقاوم نگه داشت و فیلم هایی را به شما تقدیم کرد که بسیار به آنها عشق می ورزید. خیلی از این فیلم ها بین عمل های جراحی و شیمی درمانی های وی فیلم برداری شدند.
گرچه بوزمن هیچگاه به صورت عمومی درباره بیماری اش صحبت نکرد و آنرا علنی نساخت اما برمبنای این بیانیه او وقتی در نقش نمادهای شاخص بازی کرد که از بیماری رنج می برد.
وی در جدید ترین فیلمش یعنی «۵ قطره خون» برای اسپایک لی جلوی دوربین رفت و سال جاری در فیلم «عمق سیاه ما رینی» در مقابل وایولا دیویس بازی کرد.
وی وقتی هنوز در دبیرستان درس می خواند نمایشنامه ای درباره تیراندازی و کشتن یک هم تیمی بسکتبال نوشت و از آنجا به سمت هنر گرایش پیدا کرد و بعد در دانشگاه هوارد در رشته کارگردانی تحصیل کرد و بعد راهی نیویورک شد و به تئاتر پیوست. او بزودی بازیگر سریال هایی چون «نظم و قانون» و «اسی سی ای» و «ای آر» شد و نخستین نقش مهمش را با بازی در فیلم «۴۲» در نقش رابینسون ایفا کرد.


منبع:

1399/06/08
15:01:36
5.0 / 5
1670
تگهای خبر: بازی , تئاتر , زندگی , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز