اعتراض به تبعیض نژادی در هالیوود؛

چرا اسكار سلما را نادیده گرفت

چرا اسكار سلما را نادیده گرفت

به گزارش مجله سرگرمی در پاسخ به ادعای سازندگان سلما برای نادیده گرفته شدنشان توسط اسكار، كمپانی پارامونت گفت فیلم سلما را تا آخر ماه به صورت مجانی در دسترس همگان می گذارد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، کمتر از ۲۴ ساعت بعد از آنکه دیوید اویلوو گفت رای دهندگان آکادمی اسکار فیلم «سلما» را نادیده گرفتند چونکه نمی خواستند از فیلم حمایت کنند، پارامونت این فیلم را در دسترس همگان گذاشت.
اویلوو گفته است چون همه بازیگران فیلم با تی شرتی با شعار «نمی توانم نفش بکشم» در افتتاحیه فیلم در لس آنجلس شرکت کرده بودند تا به کشتن اریک گارنر اعتراض کنند، اسکار چنین واکنشی نشان داد.
اویلوو در مصاحبه ای با اسکرین دیلی این سخنان را ادا کرد و حالا ایوا دورونی کارگردان فیلم این مصاحبه را بازنشر کرده است.
دوورنی در توییت خود نوشته است: این یک ماجرای واقعی است.
درام «سلما» که درباره زندگی مارتین لوتر کینگ ساخته شد یکی از فیلم های مطرح سال ۲۰۱۴ بود اما تنها در بخش بهترین فیلم سال و بهترین ترانه اوریجینال نامزد کسب اسکار شد.
یکی از علل شکل گیری جنبش «#اسکار بیش از اندازه سفید» که سال بعد به راه افتاد همین نامزد نشدن دوورنی برای بهترین کارگردانی و دیوید اویلوو برای بهترین بازیگر مرد بود.
آکادمی اسکار در پاسخ به دوورنی گفته است: آوا و دیوید ما حرف تان را شنیدیم. قابل قبول نیست.
پارامونت بامداد روز گذشته با انتشار بیانه ای اظهار داشت: ۵۵ سال بعد از راهپیمایی تاریخی از «سلما»، در حالیکه ما شاهد بیان دهه ها درد مشترک هستیم، باید سخنان دکتر کینگ را به یاد بیاوریم: بی عدالتی در هر جا خطری برای عدالت در همه جا است.
۶ سال قبل، اکران «سلما» همزمان شده بود با قتل اریک گارنر که مانند جورج فلوید توسط پلیس کشته شد و او هم اظهار داشته بود: نمی توانم نفس بکشم.

1399/03/17
14:05:15
5.0 / 5
2366
تگهای خبر: اجرا , زندگی , شركت , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز