هاروی واینستین محكوم شد؛

۲۳ سال زندان برای تهیه كننده بدنام

۲۳ سال زندان برای تهیه كننده بدنام

مجله سرگرمی: در صورتیكه هاروی واینستین تهیه كننده بدنام هالیوود روز گذشته به 23 سال حبس محكوم شد، شماری از هالیوودی ها از این حكم استقبال كردند و موج این اظهارنظرها در اروپا و آمریكا ادامه دارد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، روز گذشته چهارشنبه حكم زندان واینستین تهیه كننده رسوای هالیوودی به ۲۳ سال زندان در یك زندان ایالتی نیویورك اعلام گردید.
این حكم به دنبال اثبات چند فقره آزار جنسی از طرف دادگاه صادر شد تا به زندگی حرفه ای یكی از قدرتمندترین تهیه كنندگان هالیوود اختتام دهد.
واینستین با شنیدن حكم یك بیانیه طولانی منتشر نمود كه در آن اعلام می كرد واقعاً گیج شده و فكر می كند هزاران مرد و زن هم در این روند گیج شده اند. وی ادامه داد: نگران این كشور هستم.
حكم ۲۳ سال زندان واینستین بسیار نزدیك به حداكثر حكم است كه ۲۹ سال تعیین شده بود. او می توانست بین ۵ تا ۲۹ سال زندان شود و وكلایش تلاش داشتند باتوجه به بیماری وی حكم ۵ سال را برایش به دست آورند.
میریام هیلی و جسیكا مان ۲ تن از بانوانی كه شكایت آنها در این پرونده مورد بررسی قرار گرفت قبل از اعلام حكم واینستین در دادگاه صحبت و بر این تاكید نمودند كه رفتار او نه تنها با شأن آنها بعنوان یك انسان و یك زن معارض بود بلكه زندگی آینده آنها را نیز ویران كرد.
واینستین در بخش دیگری از صحبت هایش گفت قدرت فوق العاده ای در هالیوود نداشت و میراماكس در اوج شهرتش هم یك كمپانی كوچك بود. وی به كارهای خیریه اش بعد از ۱۱ سپتامبر و توفان سندی اشاره نمود و گفت می توانید از ساكنان آن جزیره بپرسید من چطور آدمی هستم.
به دنبال اعلام خبر صدور حكم ۲۳ ساله برای واینستین هالیوودی ها نیز به آن واكنش نشان دادند. شماری از بهتان زنندگان به این تهیه كننده با صدور اطلاعیه ای اعلام نمودند حبس هر چقدر هم كه باشد زندگی تباه شده قربانیان را جبران نمی نماید. این زنان از نویسندگان نیویوركر و نیویورك تایمز هم تشكر كردند.
ریس ویترسپون همچون چهره هایی بود كه در توییتر از این حكم استقبال كرد و نوشت: امروز لحظه ای تاریخی رقم خورد. از زنان و مردانی كه سوء رفتارهای واینستین را افشا كردند تشكر می كنم و الان به نظام قضایی، تشریفات قانونی و اجرای عدالت باور آورده ام.
پاتریشیا آركت نیز در توییتر از آنهایی كه سكوت خودرا شكستند تشكر كرد و گفت آنها اعتبار و حرفه شان را به خطر انداختند تا واینستین را به سزای اعمالش برسانند.
جودی ترنر اسمیت بازیگر «كویین و سلیم» نیز نوشت: ۲۳ سال زندان حق واینستین بود.
امبر تامبلین بازیگر نوشت: این تازه آغاز جنبش هشتگ تایم آپ است.
جیم كری پرتره ای از واینستین را طراحی كرد و زیرش نوشت: ۱۹۵۲-۲۰۲۰.
مونیكا لوینسكی شجاعت زنان شاكی را ستود و از روزنامه نگارانی كه این خبر را پوشش دادند تشكر كرد.
بیل ماهر نوشت: یك روز جدی برای واینستین.
مورگان جی فریمن نیز نوشت: زندان محترم لطفاً نگذار كاری كه «اپستین» كرد در مورد واینستین هم عملی شود و او راه راحت تر را انتخاب نماید. (اشاره به خودكشی اپستین در زندان)
صدور این حكم در اروپا نیز با استقبال روبه رو شد و در بریتانیا كه واینستین با پرونده ای بزرگ روبه روست از آن بعنوان قانون می تواند موثر بیفتد، یاد شد.
در بریتانیا واینستین ۶ پرونده جداگانه در دست بررسی دارد. وكیل این پرونده از آن بعنوان یك جنگ بین المللی یاد كرد و روند بررسی در آمریكا را تحسین كرد.


منبع:

1398/12/22
15:37:54
5.0 / 5
3440
تگهای خبر: اجرا , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز