پیگیری مهر؛

وضعیت بلیت اجراهای لغو شده

وضعیت بلیت اجراهای لغو شده

مجله سرگرمی: به دنبال تعطیلی پیش آمده برای اجراهای موسیقی و تئاتر به علت پیشگیری از شیوع ویروس كرونا، وضعیت بلیت های خریداری شده توسط مخاطبان از راه سایت های فروش اینترنتی، تشریح شد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به سبب جلوگیری از شیوع ویروس كرونا، كارهای هنری شامل سینما، تئاتر و موسیقی از ۴ تا ۹ اسفند تعطیل شدند. این در حالیست كه مخاطبان خیلی از كنسرتهای موسیقی و همین طور اجراهای تئاتری در سایت های مختلف فروش بلیت، مبادرت به خرید بلیت كرده بودند و تعطیل شدن اجرا وضعیت را متفاوت كرد.
این امر موجب نگرانی مخاطبان درباب وضعیت مبالغ هزینه شده برای خرید بلیت خود شدند.
سایت های مختلف در این شرایط تمهیداتی را در نظر گرفتند.
هزینه بلیت ها را عودت می دهیم
محمدحسین توتونچیان مدیر سامانه های فروش ایران كنسرت و ایران نمایش درباره وضعیت هزینه بلیت های خریداری شده توسط مخاطبان باتوجه به یك هفته تعطیلی كارهای هنری، به خبرنگار مهر اظهار داشت: ما در زمینه كنسرت و تئاتر در سراسر كشور پشتیبانی و خدمات ارائه می دهیم و در شرایط پیش آمده رویه عودت وجه بلیت به مخاطبان را انتخاب كردیم. بزرگترین دلیل این اقدام كه بلافاصله پس از اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تعطیلی كارهای هنری انجام شد، احترام به انتخاب مخاطبان است.
یكی از راه ها در شرایط پیش آمده این بود كه به مخاطبان اعلام نماییم با بلیت خریداری شده می توانند در هفته آینده به تماشای اثر انتخاب شده بنشینند ولی آنچه منطق به ما می گوید این است كه شاید با یك هفته تعطیلی ویروس كرونا ریشه كن نشود و تعطیلی اعلام شده تمدید شود وی توضیح داد: یكی از راه ها در شرایط پیش آمده این بود كه به مخاطبان اعلام نماییم با بلیت خریداری شده می توانند در هفته آینده به تماشای اثر انتخاب شده بنشینند ولی آنچه منطق به ما می گوید این است كه شاید با یك هفته تعطیلی ویروس كرونا ریشه كن نشود و تعطیلی اعلام شده تمدید شود. از طرفی حتی اگر این اتفاق نیفتد و ممنوعیت و محدودیت ها به این یك هفته ختم شود، معین نمی باشد مخاطب دوست داشته باشد در مجامع عمومی حضور پیدا كند.
وی در ادامه سخنان خود تاكید كرد: دوست ندارم مخاطب به واسطه بلیتی كه از ما خریداری نموده، تحت فشار قرار بگیرد برای اینكه این امر بر خلاف اخلاق انسانی است و به لحاظ مالی نیز پولی كه با جبر و فشار قراردادن مخاطب كسب شود، بركتی برای ما و گروه های هنری نخواهد داشت. نه ما و نه هنرمندانی كه در زمینه هنر فعالیت می نماییم نگاه كاسب كارانه به فعالیت خود نداریم.
توتونچیان اظهار نمود: هزینه كارمزد عودت مبلغ بلیت ها به تمام مخاطبان از شخص بنده كسر شد؛ حاضر بودم این اتفاق بیفتد اما خدشه ای در اعتماد مخاطبان نسبت به انتخاب سامانه فروش بلیت ما ایجاد نشود. البته بعضی از گروه های موسیقی و تئاتری با این روش مخالف بودند و دوست داشتند مخاطبان را مجاب نماییم تا با بلیت های خریداری شده در فرصت دیگری به تماشای آثار بنشینند اما وقتی توضیحات مربوطه را به آنها ارائه دادیم و اینكه مخاطب با اطمینان و میل باطنی خود باید بلیت روزهای جدید را خریداری كند، اكثرشان پذیرفتند.
وی در انتهای سخنان خود اظهار داشت: اگر محدودیت ها برداشته شود، ما تسهیلاتی را برای گروه های هنری و مخاطبان البته با هزینه شخصی خودمان در نظر گرفته ایم و اطلاع رسانی و تبلیغات لازم برای از سرگیری اجراها را انجام می دهیم.
مخاطبان دو تا سه هفته صبوری داشته باشند
محمد عمروآبادی مدیر سامانه فروش بلیت تیوال نیز درباره وضعیت پیش آمده، به خبرنگار مهر اظهار داشت: ما به فاصله یك روز پس از اعلام رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاع رسانی عمومی كردیم تا مخاطبان بدانند كه طی یك هفته تعیین شده نمی توانند به سالن ها بازگشت كنند. همین طور شیوه پشتیبانی مان را طراحی كردیم به این شكل كه ۲ حالت برای عزیزان خریدار این هفته متصور هستیم؛ اول برای عزیزانی كه جایگزینی برایشان مقدور نیست یعنی كنسرت یا تئاتری كه دیگر قرار نیست اجرا شود، به صورت خودكار هزینه خرید بلیت به حسابشان عودت و با پیامك به آنها اطلاع داده می شود. دسته دوم آثاری هستند كه شانس جایگزینی دارند و ما بعنوان یك گزینه، بلیت ها را به روز معادل هفته بعد جابجا می نماییم اما اگر مایل نباشند و برای شأن مقدور نباشد با ارائه درخواست، مبلغ خرید بلیت به حساب شأن عودت داده می شود.
وی افزود: سایت ما همیشه متعهد بوده و سریع و چابك بوده ولی باتوجه به گستردگی وضعیت و خریدها، به مخاطبان و كاربران عزیزمان اطلاع دادیم كه برای عودت مبلغ بلیت های خریداری شده به حسابشان، بین ۲ تا ۳ هفته صبوری داشته باشند.
عمروآبادی در بخش اختتام سخنان خود تاكید كرد: هنوز وضعیت مشخصی برای اختتام محدودیت و تعطیلی اعلام شده وجود ندارد و معین نمی باشد كه تمدید می شود یا نه. اگر سلامتی جامعه حكم كند شاید هفته بعد هم این تعطیلی تمدید شود. امكان خرید بلیت از طرف مخاطبان برای پروژه هایی كه درخواست داده اند و فروش بلیت هفته آینده شان باز شده، امكان پذیر است اما این به معنای اینكه احتمال تمدید شدن تعطیلی در هفته آینده وجود ندارد، نیست.

1398/12/05
21:51:48
5.0 / 5
4047
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , خدمات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز