مشاور رئیس جمهور:

برندگی دیپلماسی فرهنگی بیشتر از دیپلماسی سیاسی است

برندگی دیپلماسی فرهنگی بیشتر از دیپلماسی سیاسی است

به گزارش مجله سرگرمی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی با اشاره به مشتركات فرهنگی بین كشورهای عضو اكو اظهار داشت: این قرابت های فرهنگی فرصت مغتنمی برای سیاستگذاران و پویندگان عرصه سیاست است چون دیپلماسی فرهنگی می تواند حرف برنده تری از دیپلماسی سیاسی داشته باشد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، اشرف بروجردی در مراسم معارفه رئیس جدید موسسه فرهنگی اكو كه امروز دوشنبه (۹ دی ماه) در این موسسه با حضور مقامات ایرانی و سفیران كشورهای تركیه، تاجیكستان و پاكستان برگزار شد، با اشاره به اینكه دبیرخانه موسسه اكوی فرهنگی در سازمان اسناد و كتابخانه ملی واقع است، اظهار داشت: روز گذشته میزبان آقای سرور بختی رئیس جدید موسسه فرهنگی اكو در كتابخانه ملی بودیم كه همین نشانگر اهمیت كتاب و كتابخوانی و سند برای ایشان است.

وی با اشاره به لزوم تداوم همكاری بین موسسه فرهنگی اكو و سازمان اسناد و كتابخانه ملی اشاره كرد: دو سال قبل جمهوری اسلامی ایران به همت كتابخانه ملی موفق شد نشست اكوی فرهنگی را در تاجیكستان برگزار كند. نشست مذكور چشم اندازی پیش روی ما قرار داد تا بدانیم فصول مشترك فرهنگی بسیاری بین اعضای فرهنگی اكو وجود دارد. باید بتوانیم با شناخت این فصول مشترك فرهنگی تلاش ها برای ارتقا و توسعه فرهنگ را معنادار كرده و به سطح جامعه تسری ببخشیم.

مشاور رئیس جمهور اشاره كرد: همه كشورهای عضو اكو قرابت های فرهنگی با هم دارند. همین فرصت مغتنمی برای سیاستگذاران و پویندگان عرصه سیاست است چون دیپلماسی فرهنگی می تواند حرف بُرّنده تری نسبت به دیپلماسی سیاسی داشته باشد. بدین سبب باید این ظرفیت را دریابیم و در امتداد تقویت آنها تلاش نماییم.

بروجردی همین طور اشاره كرد: باید با همكاری كشورهای عضو اكو بتوانیم بر اساس فصول مشترك فرهنگی در حوزه های موسیقی، شعر، فیلم و تئاتر در امتداد هماهنگی های عمیق فرهنگی پیش برویم.

رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف از اسناد مشترك كشورهای منطقه در كتابخانه ملی اظهار داشت: روزانه ۱۶۰۰ دانشجو در سطوح فوق لیسانس به بالا به كتابخانه ملی بازگشت می كنند. اینها می توانند ضمن شناخت فرهنگ ها، دولت ها را متقاعد كنند كه برای رسیدن به جامعه امن و پرهیز از خشونت و تعارض و تقابل، كارهای فكری و فرهنگی را پیش رو قرار دهند.





منبع:

1398/10/11
23:58:00
5.0 / 5
4109
تگهای خبر: تئاتر , دبیرخانه , فرهنگ , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز