جمعه ۲۲ شهریور برگزار می شود؛

تدارك موزه سینما برای روز ملی سینما، نمایش مستندی از ناصر تقوایی

تدارك موزه سینما برای روز ملی سینما، نمایش مستندی از ناصر تقوایی

مجله سرگرمی: موزه سینما به مناسبت فرارسیدن روز ملی سینما برنامه هایی را تدارك دیده است.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی موزه سینما، با عنایت به مصادف شدن روز ملی سینما كه ۲۱ شهریورماه است با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت حضرت امام زین العابدین(ع) برنامه های تدارك دیده شده برای روز ملی سینما روز جمعه ۲۲ شهریورماه انجام می شود.
بازدید از تالارهای موزه سینمای ایران در ایام پنجشنبه ۲۱ شهریورماه و جمعه ۲۲ شهریورماه از ساعت ۹ الی ۱۹ به صورت بلاعوض خواهد بود. آخرین ورود به تالارهای موزه ساعت ۱۸ است.
فیلم «تمرین آخر؛ تعزیه حر دلاور» ساخته ناصر تقوایی روز جمعه ۲۲ شهریور ساعت ۱۹ در سالن سینما فردوس برای علاقمندان به نمایش درمی آید.
«تمرین آخر؛ تعزیه حر دلاور» كه در سال ۱۳۸۳ ساخته شده مستندی است از تمرین تعزیه حر دلاور كه متن آن در اوایل دوره قاجار توسط «میرعزای كشی» مشهور به كاشانی نوشته شده است.
تقوایی در این مستند توانسته تلفیقی از جنبه های مختلف تعزیه، موسیقی، آواز، روایت و بازیگری خاص تعزیه را عرضه نماید. این فیلم برای ثبت هنر تعزیه در لیست میراث جهانی به یونسكو ارسال شد.
همچنین برگزاری نمایشگاه كتاب با سوژه سینما، حضور سینماگران، هنرمندان و پیشكسوتان سینما، حضور هنرمندان نقاش برای تصویرگری سینماگران حاضر در این مجموعه فرهنگی و نمایش اولین تصاویر سینمای ایران «فیلم های میرزا ابراهیم خان عكاس باشی» در محوطه باز از دیگر برنامه های موزه سینما در روز جمعه ۲۲ شهریور است.


منبع:

1398/06/20
13:14:02
5.0 / 5
4348
تگهای خبر: تالار , فرهنگ , فیلم , مستند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز