مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری:

روز جهانی جهانگردی محرمی برگزار گردد

روز جهانی جهانگردی محرمی برگزار گردد

به گزارش مجله سرگرمی برنامه های روز جهانی جهانگردی در ایران مشخص شد. مقرر است این رویداد یك هفته در ایران جریان داشته باشد و محتوای آن با تاكید بر «محرم» باشد.


محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ مهرماه به استان ها اطلاع داد و به ایسنا اظهار داشت: استفاده از مراسم آیینی، تعزیه و شبیه خوانی و رعایت شئونات ماه محرم و پرداختن به ظرفیت های گردشگری مذهبی و آداب و سنت های مخصوص ماه محرم و فرهنگ عاشورایی استان همچون برنامه های این هفته خواهد بود.
او با اشاره به شعاری كه سازمان جهانی جهانگردی برای سال ۲۰۱۹ با عنوان «گردشگری و اشتغال: آینده ای بهتر برای همه» برگزیده است، اظهار نمود: برگزاری كارگاه های تخصصی با موضوعات «اشتغال، آموزش و مهارت» و گردهمایی های بخش خصوصی در همه استان ها به مناسبت روز جهانی جهانگردی در حال برنامه ریزی است.
وی اضافه كرد: با مشورت بعضی از صاحب نظران در حال بررسی هستیم تا مراسم رسمی و ملی روز جهانی گردشگری را كه به صورت سنتی هر سال در تهران برگزار می شود، در سایر استان ها برگزار نماییم و فرصت میزبانی رویدادهای ملی را به صورت چرخشی هر سال به یك استان بدهیم.
مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان كرد: سازمان جهانی جهانگردی هر سال در یك كشور مراسم رسمی و بین المللی خویش را برگزار می نماید كه امسال هند میزبان این رویداد است.
وی اظهار نمود: انجمن ها، صنوف و تشكل های ملی حوزه گردشگری، مجمع و گردهمایی سالیانه خویش را در این روزها برگزار خواهند كرد كه پیشنهاد می نماییم به جای تهران سایر استانها را انتخاب كنند.
لاریجانی اظهار داشت: به استان ها اعلام نموده ایم كه هفته گردشگری متعلق به مردم است، ضمن پرهیز از برنامه های دولتی و تشریفاتی، بگونه ای اقدام نمایند تا هم مردم با صنعت توریسم آشنا گردند و هم برایشان ویژه برنامه هایی مانند تورهای استانگردی، آشنایی با مشاغل گردشگری برای كودكان، تورهای سالمندان و معلولان و تخفیفات و تسهیلات برای گردشگران فراهم گردد.
او با اشاره به رویكرد و تاكید برنامه های روز جهانی جهانگردی بر محرم و گرامیداشت هفته گردشگری با تمركز بر مراسم سنتی محرم در استان ها، بیان كرد: محرم بزرگترین رویداد گردشگری مذهبی جهان است كه هم كاركرد سفر و گردشگری داخلی دارد و هم مردم برای ادای نذورات خود یا جهت شركت در مراسم سنتی به زادگاه خود سفر می كنند و هم سالانه هزاران نفر از توریستهای خارجی را به خود جذب می كند.
لاریجانی تصریح كرد: در هفته گردشگری باید از ظرفیت عظیم محرم، بخصوص با پرداختن به تعزیه خوانی، شبیه خوانی و سایر آواها و نواهای مخصوص این مناسبت و همینطور با استفاده از ظرفیت امامزادگان و سایت های مذهبی و زیارتی «گردشگری تعالی بخش» را ترویج داد.



1398/06/12
14:58:54
5.0 / 5
4662
تگهای خبر: بازار , تخصص , سایت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز