گالری گردی در پایتخت؛

برگزاری نمایشگاه بایاد كیارستمی، آخرین روز بهار نارنج ها می رسند

برگزاری نمایشگاه بایاد كیارستمی، آخرین روز بهار نارنج ها می رسند

به گزارش مجله سرگرمی همزمان با زادروز عباس كیارستمی نمایشگاه عكس با یاد این هنرمند فیلمساز در گالری های ایوان و مركز نبشی برگزار می گردد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، در آخرین روز از خردادماه و فصل بهار سال ۱۳۹۸ نه تنها از رونق گالری های هنری پایتخت كم نشده و علاوه بر ادامه نمایشگاه های قبلی، بلكه شاهد افتتاح نمایشگاه های مختلف هنری هم هستیم كه بعضی از آنها كه در این روز افتتاح می شوند، بر می شمریم.
گالری هما
نمایشگاه انفرادی طراحی و نقاشی سیما شاهمرادی با عنوان «نارنج ها می رسند» روز جمعه ۳۱ خردادماه در گالری هما به نشانی خیابان كریم خان زند، خیابان سنایی، كوچه چهارم غربی، پلاك ۸، واحد یك افتتاح می شود.
گالری ثالث
نمایشگاه نقاشی های علی خالق با عنوان «خشم و هیاهو» ۳۱ خرداد ماه در گالری ثالث به نشانی خیابان كریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشر شماره ۱۴۸ افتتاح می شود و تا ۵ تیرماه در این گالری برپاست و همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ میزبان هنرمندان و علاقه مندان به هنر است.
علی خالق قبل از این، شش نمایشگاه انفرادی برگزار كرده است و سابقه حضور در بیشتر از ۷۰ نمایشگاه گروهی بین المللی را در كارنامه هنری اش دارد.
گالری پردیس ملت
مراسم حراج آثار هنری هنرمندانی كه هفته گذشته با عنوان «خانه خوبان» در گالری پردیس ملت افتتاح شد، روز جمعه ۳۱ خردادماه با اجرای بهرام رادان در همین مكان برگزار می گردد.
در این نمایشگاه ۱۲۷ اثر از ۸۴ هنرمند همچون كامبیز درمبخش، فخرالدین فخرالدینی، حسین محجوبی، یدالله كابلی خوانساری، كوروش شیشه گران، طاهر شیخ الحكمایی، جواد بختیاری، عین الدین صادق زاده، معصومه مظفری و… به معرض نمایش گذاشته شده كه مقرر است بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد فروش آثار خویش را به صدمه دیدگان سیل اهدا كنند. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ۳۱ خرداد به گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، رو به روی بزرگراه كردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ رجوع كنند.
گالری كاما
در نمایشگاه گروهی «حس تعلیق» محسن جمالی نیك، مرمر صالحی و بابك پزشكی نقاشی ها و كاسه های سفالین خویش را با مبحث اجتماعی به نمایش می گذارند. این نمایشگاه روز جمعه ۳۱ خردادماه در گالری كاما افتتاح می شود.
گالری ایوان
نمایشگاه عكس، چیدمان ویدئو آرت با عنوان «سفر به صبح» به مناسبت سومین سال درگذشت هنرمند فقید سینمای ایران عباس كیارستمی جمعه ۳۱ خرداد در گالری ایوان برگزار می گردد. اسامی هنرمندان اعضای انجمن عكاسان سینمای شركت كننده در نمایشگاه سومین سالانه بزرگداشت عباس كیارستمی بدین شرح است: علی نیك رفتار، محمد فوقانی، حسن شجاعی، مهدی حیدری، مسعود اشتری، امید صالحی، حسن هندی، حافظ احمدی، امیر عابدی، بابك برزویه، جلال حمیدی، سحاب زری باف، سمیه جعفری، حبیب مجیدی، مهدی دلخواسته، حسام خلوصی، آرزو اتحاد، ایران انتظام، عبدالرضا نیكو، عباس ابهری، مریم مجد و رز ارغوان آذر.
مخاطبان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ۱۴ تیر ماه به آدرس گالری ایوان واقع در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، كوچه لسانی، بن بست حمید، شماره ۱ رجوع كنند.
گالری زیرزمین دستان
نمایشگاه انفرادی سپند دانش با عنوان «معرفی هاب» جمعه ۳۱ خردادماه در گالری زیرزمین دستان واقع در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاك ۶ شروع به كار می كند.
گالری مركز نبشی
نمایشگاه گروهی عكس با عنوان «چند روزی در میان» با یادی از عباس كیارستمی و با حضور هنرمندان عكاس و سینماگر جمعه ۳۱ خردادماه در گالری مركز نبشی خیابان كریم خان، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، كوچه خسرو، پلاك ۵۱ گشایش می یابد. در این نمایشگاه آثاری از صابر ابر، رضا كیانیان، مجید برزگر، جعفر پناهی، ابراهیم حقیقی، نادر داوودی، كامران شیردل، محمد فرنود، جاسم غضبان پور، افشین شاهرودی، محمود كلاری و … به نمایش در می آید.
در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «نگاهش چون پنجره ای كه رو به باغ گشوده می شود، به زندگی پیوند خورد. وقتی آمد باغ تابستانه بود. وقتی بود، چون عارفی كه هنرمندانه رویدادهای ساده را تعبیر می كند، به روایتی بی تكرار از زندگی دست یافت؛ و وقتی رفت باغ همچنان غرق تابستان بود و اما پنجره دیگر خیال بسته شدن نداشت.
عباس كیارستمی هویتی باردیگر بخشید به نادیده های ناب از قلم افتاده؛ به راه های بی مقصد و عاشقانه های در پس عاشقانه ها، و روایتی از نو رقم زد، بر قصه های تمام و ناتمام و به ایهام هنر آغشته، كه گاه در پشت درهای بسته فراموش می شوند؛ چون سایه ی درختی كه بر روی برف به چرخش زمین محو می شود و برفی كه به گرمای خورشید ذوب.
او به ترجمان یگانهی هنرمند از زندگی و بازتاب آن در ثبت اثر باور داشت. باور داشت كه اساس كار در تفاوتهاست و وحدت نگرش، امری است ملالآور. او ما را در این فاصله ی میان سیاه و سپید، به درنگی، دگربار بر هرآنچه هست دعوت می كرد. به دیدن و درك و دریافت قصه های مستتر در لایه های پنهان این پهنه ی خاكستری.
در هفتاد و نهمین سالگرد زادروز عباس كیارستمی، «چند روزی در میان» شاید بهانه ای است، تا در مقام پاسداشت و احترام، هفتاد و نه هنرمند، هریك به بیان و نگاه خویش، روایتی از زندگی را ثبت و در بین قاب هایی یكسان به او تقدیم كنند. به او كه وقتی آمد آمد، وقتی بود بود، و وقتی رفت بود.»
گالری اعتماد نگارستان
نمایشگاه انفرادی آثار مهدی دندی با عنوان «ریاكارانه» از روز ۳۱ خردادماه در گالری اعتماد نگارستان واقع در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان شروع به كار می كند. در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «چطور می توانم احساساتم را برایت شرح دهم، چطور؟ حتی برای خودم / قسم می خورم نخواهم توانست / چطور همه چیز دارد از هم می پاشد / آنقدر تند و بی صدا / مانند غرق شدن در خون، در دریا / كدام زیبایی / چه تلاشی / كدام نتیجه / كدام نتیجه كثافت تو را می رهاند / و تو به آن امید بسته ای / ما به آن امید بسته ایم / نمیدانم … / همچون چشم اندازی عبث، همچون پروازی عبث همچون زمانی كه تظاهر به خواب می كنی ولی بیدار هم نیستی / درخشش چقدر ریاكارانه و فریبنده است هر روز، هر لحظه، در جستن راهی برای درخشان كردن / تو فقط نگاه كن. همین!»
گالری هور
فرشید ملكی هم در این روز با نمایشگاه طراحی هایش به گالری هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، كوچه نعیمی، شماره ۱۲ می آید.
گالری شكوه
نمایشگاه انفرادی نقاشی های صفا امیرمقدم با عنوان «رستگاری» از جمعه ۳۱ خردادماه در گالری شكوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، كوچه امیر نوری، پلاك ۱۹ گشایش می یابد.
در بیانیه این نمایشگاه می خوانیم: «جهان آكنده از توده ذرات بی نهایت خرد است كه كمابیش از همان قواعد هستی بخش اجرام ستارگان و كهكشان ها پیروی می كنند؛ حركت جوهری و بی انتها كه همیشه چرخشی و مركزگرا یا مركز گریز است. عالم حیات هم بر همین روال پدیدار می شود؛ حركت دورانی سلول های بنیادی كه میلیونها اسپرماتوزوئید را به اولین و مرگبارترین چالش زندگی روانه می سازد. صدها میلیون ذره بسیار خرد در جستجوی حیات بر مدار سرنوشت به پیش می روند، در حالیكه همگان به فنا خواهند رفت، الا یكی كه به رستگاری خواهد رسید؛ آنكه سریع ترین، تواناترین و البته خوش شانس ترین است. این بزرگترین قربانگاه زندگی و اولین مسلخ عشق است.
درون مایه این مجموعه نقاشی ها، عرضه تصویری انتزاعی از این نبرد باشكوه برای ورود به جهان زیستن است؛ داستان كوچك بودن هستی فرد در مقابل عالم بی نهایت، حماسه عشق و بقا و تراژدی سرنوشت. منبع الهام این تصاویر دریافت های علم زیست شناسی از جهان سلولی و رازهای تولد و مرگ است. از منظر شكلی این تصاویر بنیادی ترین نقش پویای هستی هستند با فرم های اسپیرال، حركت های طوفانی، هندسه فراكتالی و كشش های سیال به سمت مركز كه الگوی چرخش های ذرات بسیار ریز سلولی و هم اجرام عظیم سماوی است. اما این آثار از بازنمایی شكلی این حركت ها فراتر رفته و تلاش در مفهومی كردن دریافت های علمی دارند تا به تشابه آنها با عرصه های زندگی انسانی اشاره كنند.»

1398/03/30
23:51:39
5.0 / 5
4415
تگهای خبر: اجرا , زیبایی , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز