با حمایت حوزه هنری كردستان:

مستند تهران دمشق در سنندج اكران می شود

مستند تهران دمشق در سنندج اكران می شود

به گزارش مجله سرگرمی مستند تهران دمشق به نویسندگی و كارگردانی علی صدری نیا، در سالن شماره یك پردیس سینمایی بهمن سنندج اكران می شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر و به نقل روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان كردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان كردستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: فیلم مستند تهران دمشق اثری از هنرمند توانمند علی صدری نیا است كه توسط مركز مستند صور تهیه شده است و با عنایت به نگاه ویژه كارگردان به پشت جبهه های مقاومت توانسته است نظرمخاطبان را به خود جلب نماید. وی ادامه داد: این مستند كه جشنواره بین المللی فیلم عماررا تحت الشعاع خود قرار داد روایتی صریح و بی پرده از تهران تا دمشق را به تصویر در آورده و در آن نحوه تسلط داعش بر بخش هایی وسیع از خاك سوریه را به تصویر می كشد. مرادی اضافه كرد: با گذشت ۸ سال از آغاز جنگ داعش در سوریه، زوایای خیلی از پشت پرده این جنگ خانمان سوز كه یكی از فاجعه بارترین جنگ های جهان بعد از جنگ جهانی دوم قلمداد می شود نا گفته مانده است كه این فیلم تلاش دارد بخشی از آنرا بیان نماید. رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان كردستان اظهار داشت: آنچه كه در سوریه صورت گرفت بر مبنای یك مدل طراحی شده توسط مثلث خطرناك آمریكا، اسرائیل و عربستان با همكاری كشورهایی چون انگلیس، فرانسه، امارات متحده عربی و برخی از كشورهای دیگر منطقه كه بعداً با مشخص شدن ماهیت اصلی و پشت پرده آن خویش را از این گروه جدا كردند به جهت ضربه زدن به جبهه مقاومت منطقه در لوای مخالفت و اعتراض بر دولت قانونی سوریه و ایجاد اختلاف در میان شیعه وسنی و برجسته نمودن مشكلات اقتصادی و اجتماعی رقم خورد. وی اظهار داشت: برنامه ریزی مشابه ای برای ملت ایران در دستوركار دشمنان قرار داشت كه فتنه سال ۸۸ آغاز آن و وقایع سال ۹۶ كه با حماسه ۹ دی به شكست كشیده شد و اتفاقات دیگری كه توسط مافیای رسانه ای این كشورها در حال انجام می باشد نمونه ای از این برنامه ها است كه با هوشیاری مسئولین و حضور و مقاومت مردم با رهبری رهبر فرزانه انقلاب راه به جایی نبرده ونخواهد برد. مرادی با دعوت از عموم مردم برای تماشایی این فیلم مستند، اظهار داشت: سوریه، عراق، یمن، افغانستان، لیبی، سودان و بسیاری دیگر از كشورهای منطقه نمونه هایی آشكار از برنامه ریزی این مثلث خطرناك و گروه موسوم به گروه بی است كه زمینه نابودی زیرساخت ها و كشته شدن انسان های بی گناه در این كشورها شده است كه یك جنایت ضد بشریت بوده و در آینده با برملا شدن چهره واقعی این افراد باید در دادگاه عدل الهی و مردمی به سزای اعمالشان برسند. وی به اقتدار امروز ملت ایران اشاره نمود و اظهار داشت: دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن قدرت جهانی كشورمان را به تصویر در آورد و با اتكای به خدای متعال و تقویت نقاط قوت و افزایش همدلی و مقاومت در مقابل توطئه ها ی ریز و درشت،
آینده ای درخشان برای مردم ایران در انتظار است. مرادی اظهار داشت: تا كنون مستندهای بسیاری درباره حضور داعش و جنگ افروزی آن ساخته شده است اما این دفعه دوربین مستندسازفیلم تهران دمشق به پشت جبهه های مقاومت رفته و وضعیت مردم در شهرهای مختلف سوریه را از زبان خودشان روایت كرده است. رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان كردستان با تقدیر و تشكر از قرارگاه خاتم الاوصیاء استان كردستان در مشاركت در اكران این مستند، اظهار داشت: این مستند ریشه های اجتماعی اعتراضات گروهی از مردم تا شكل گیری بحران در سوریه را جستجو می كند و تلاش دارد تصویری از وضعیت مردم شهرهای مختلف سوریه را بعد از گذشت ۷ سال از جنگ ارائه نماید. روایت این مستند در فضای اجتماعی ایران و سوریه در رفت و آمد است و به برخی اتفاقات داخلی كشورمان هم می پردازد. تهران دمشق به كارگردانی سید محمدعلی صدری نیا ساخته شده و مركز مستند صور تهیه كننده آن است و در آن علی محمد زاده و اسحاق ریاحی بعنوان مشاور، احسان فروغی دستیار تهیه كننده، محمد امین فرج اللهی دستیار كارگردان، سید مهدی حسینی تصویر بردار بخش سوریه، مهدی اصلانی تصویر بردار بخش ایران، سید حسین موسوی صدابردار، سید محمد علی صدری نیا بعنوان تدوینگر، اسحاق عاطفی بعنوان دستیار تدوین، محمد حسن فلاح بعنوان گرافیست و مسیح موحدیان عطار بعنوان مترجم كارگردان این فیلم مستند را همراهی نموده اند. مستند تهران دمشق به نویسندگی و كارگردانی علی صدری نیا، ساعت ۲۱: ۳۰ چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان كردستان قبل از برگزاری كنگره ۵۴۰۰ شهید استان كردستان در سالن شماره ۱ پردیس سینمایی بهمن سنندج اكران می شود.

1398/03/27
19:33:30
5.0 / 5
4354
تگهای خبر: جشنواره , رسانه , فیلم , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز