معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سهم استانها از اعتبارات فرهنگی بیشتر می شود

سهم استانها از اعتبارات فرهنگی بیشتر می شود

به گزارش مجله سرگرمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد كه در پشتیبانی از هنرمندان ضعف های جدی در كشور وجود دارد و باید این وزارتخانه در دو حوزه آموزش و پشتیبانی از هنرمندان تلاش بیشتری داشته باشد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، دكتر علی اصغر كاراندیش مروستی در آیین اختتامیه هفته فیلم و عكس در استان با اشاره به رویكرد بهتر دولت دوازدهم به استان ها اظهار نمود: در همین راستا سهم استانها از اعتبارات فرهنگی و هنری بیشتر می شود.
وی خاطرنشان كرد: با امكانات مطلوبی كه در كشور وجود دارد، می توانیم برای رفع معضلات و مشكلات استان ها، شهرستانها و روستاها در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و معیشتی تلاش بیشتری نماییم.
وی با اشاره به اینكه باید به سمتی حركت نماییم كه فیلم سازی، هنر و عكاسی ما هدف دار بوده و بخشی از مشكلات موجود در كشور راه برطرف كند افزود: نشان دادن معضلات و مشكلات موجود در جامعه از راه هنرهایی همچون فیلم و عكس به مسئولان كشور، یكی از رسالت های پرارزش هنرمندان است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: هنر و فرهنگ مكمل همدیگر هستند و كسی كه كار هنری انجام می دهد اگر از اطلاعات تاریخی و فرهنگی برخوردار نباشد، نمی تواند به خلق اثر ماندگار و پرارزش بپردازد.
وی با اشاره به اینكه هنر باید در خدمت فرهنگ، تاریخ و میراث كشور باشد تا ضمن تثبیت و تقویت هویت ملی، این مهم را به نسل های بعد انتقال دهد اظهار داشت: اگر اثری بتواند ماندگار شود و در سالهای آینده، مورد تحسین و افتخار نسل های مختلف قرار بگیرد، می توانیم بگوییم اثری فاخر، پرارزش و جاودانه است و رسالت اصلی هنر در این مهم، محقق شده است.
وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در ۵ سال قبل در حوزه معاونت توسعه، در تمامی استان ها جلساتی را با مسئولان عالی و فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم اضافه كرد: تا سال ۹۲ بیشتر از ۸۰ درصد اعتبارهای وزارتخانه در تهران هزینه می شد.
كاراندیش اظهار داشت: ما توانستیم اعتبارهای وزارتخانه را در آن مقطع، دو برابر و پرداختی منابع به استان ها را به ۶ برابر افزایش دهیم اما همچنان در استان ها نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.
وی افزود: در تلاش هستیم با تخصیص اعتبارات ویژه شهرستان ها، منابع را در برنامه ها وفعالیت های فرهنگی و هنری و اداره امور مجتمع های فرهنگی و هنری هزینه نماییم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه سال آینده در حوزه اعتبارات شهرستان ها، پیشرفت قابل توجه و قابل ملاحظه ای را شاهد خواهیم بود اضافه كرد: تخصیص اعتبارات و افزایش منابع صرف، بدون داشتن راهبرد مشخص، برنامه های منظم و مدون در حوزه فرهنگ و هنر، منجر به موفقیت و حصول نتیجه مطلب نخواهد شد.
وی با اشاره به اینكه متاسفانه در دو بخش آموزش و پشتیبانی از هنرمندان عملكردی ضعیفی داریم اظهار داشت: باید در سال آینده علیرغم اینكه از نظر اعتبارات سال سختی برای دولت می باشد، در این دو مهم به پیشرفت های قابل توجهی دست یابیم.




1398/01/03
15:12:03
5.0 / 5
4602
تگهای خبر: فرهنگ , فیلم , هزینه , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز