محمدرضا برازش در گفت وگو با ایسنا:

جشنواره امام رضا (ع) به دنبال كیفی سازی برنامه ها است، جشنواره امام رضا(ع) مردمی است

جشنواره امام رضا (ع) به دنبال كیفی سازی برنامه ها است، جشنواره امام رضا(ع) مردمی است

مجله سرگرمی: مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با مثبت ارزیابی كردن انتقال محوریت اجرایی جشنواره امام رضا (ع) به مشهد مقدس از كیفی سازی این برنامه ها اطلاع داد و اظهار داشت: ما در تلاش هستیم كه برنامه ها منظم تر و كیفی تر شود.



محمدرضا برازش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه در آستانه نزدیك شدن به دهه كرامت هستیم و خداوند این توفیق را داده كه میزبان امام رضا (ع) و خاندان محترم ایشان باشیم، اظهار نمود: جشن های ولادت امام رضا (ع) از دیرباز در ایران و سایر كشورها انجام می شده و حدود ۱۶ تا ۱۷ سال پیش بحث های ساماندهی جشن های ولادت امام رضا (ع) عنوان شد و از سال ۸۲ تحت عنوان جشن های امام رضا (ع) و بعد از آن دهه كرامت یعنی از اول ذی القعده تا دهم ذی القعده عنوان شد.

وی خاطرنشان كرد: این جشن ها ابتدا كار خویش را از مشهد آغاز كرد آن هم با یك جشنواره شعر و بعد از آن با هماهنگی هایی كه انجام شد قرار شد در سال آینده هشت برنامه در این جشن ها برپا شود كه محوریت آن هم در مشهد بود و كم كم بنا بر این شد كه بخش بین الملل و حضور سایر شهرها را هم در این جشن ها داشته باشیم. یكی از اشكالات ما در عرصه تمام فعالیت ها این است كه می خواهیم محوریت را تهران قرار بدهیم اما این را بدانیم كه مشهد می تواند در عرصه مسائل فرهنگی فعالیت های خوبی داشته باشد. مركزیت این بنیاد مشهد بوده است و این نوع فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند تأثیر بسیار زیادی در كشور داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با مثبت ارزیابی كردن انتقال محوریت اجرایی جشنواره امام رضا (ع) به مشهد مقدس اظهار داشت: باید به سایر شهرها هم بهای بیشتری داده شود به خصوص شهرهای بزرگ كه پتانسیل بالایی دارند. این اقدام باعث می گردد شهرها و شهرستانی ها احساس كنند بیشتر در مسائل كلان دخالت دارند و عواقب تمركز در تهران هم كاسته می شود. تنوع فعالیت های فرهنگی یكی دیگر از مسائلی است كه ما باید به آن بپردازیم. در این جشنواره در بنیاد امام رضا (ع) به سمتی حركت می نماییم كه به محتوا عمق بیشتری بدهیم. در سال ۹۲ بنیاد امام رضا (ع) تأسیس شد كه یكی از كاركردهای آن هماهنگی جشن ها و جشنواره های در رابطه با فرهنگ رضوی بود.

برازش در ادامه با اشاره به اینكه ما باید این را در نظر داشته باشیم كه سایر شهرها هم پتانسیل برگزاری جشن های كلان و حضور در مسائل كشور را هم باید داشته باشند، اظهار داشت: یكی از كاركردهای جشنواره ما این است كه از تغییرات تكنولوژی كه در جامعه بوجود آمده است، بهره ببریم. در این جشنواره باید از تغییرات تكنولوژی و نیازهای روز جامعه بهره ببریم. ما در ابتدا كارهای مقدماتی را انجام داده ایم و در سال های ابتدایی ممكن بود بتوانیم از ۲۰ یا ۳۰ كتاب شعر و یا آثار فاخر هنری در این عرصه تجلیل نماییم اما كم كم در سال های آتی حجم این تعداد كتاب و شعر و آثار هنری كاسته می شود و ما باید به سمت فضایی برویم كه بتوانیم از تكنولوژی روز و مسائل فرهنگی بیشتر بهره ببریم.

وی اضافه كرد: چند سال قبل عكاسی با موبایل و اینگونه مسائل خیلی تعریفی در برگزاری جشنواره ها نداشت اما با تكنولوژی هایی كه به وجود آمده ما می توانیم از این محصولات و فعالیت ها در اینگونه عرصه ها هم بهره ببریم. بنیاد امام رضا (ع) درصدد است كه فعالیت ها صرفا معطوف به جشنواره نباشد بلكه در كل سال هم فعالیت هایی داشته باشد. درصددیم در این بنیاد و جشنواره به سمت كیفی بودن حركت نماییم. در حالیكه شرایط مملكت تغییر كرده است و در یك بازه زمانی اقتصادی مهمی قرار داریم ما نمی توانیم از نظر مالی و ارزی دست و دلباز عمل نماییم بلكه باید هزینه ها را هم در نظر بگیریم.

برازش تصریح كرد: تا كنون حدود ۲۰ كشور درخواست حضور در این جشنواره را داشته اند كه با برگزاری كمیسیون هایی با وزارت ارشاد درصدد هستیم انتخاب های مناسبی را داشته باشیم. همینطور رایزنی هایی با نهادهایی همچون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و... داشته ایم.

وی اظهار نمود: اتفاق خوبی كه رخ داده مردمی شدن جشنواره است؛در خیلی از كشورها، موسسات داخلی آن كشورها در حال برگزاری برنامه ها هستند.هدف، واقعیت و تلاش ما هم دولتی نكردن جشنواره است.در سایر كشورهای جهان هم مساجد و شیعیان زیاد هستند و كم كم این برنامه در حال نهادینه شدن است كه در دهه كرامت برنامه فرهنگی اجرا كنند. گستردگی این برنامه ها به حدی است كه حتی امكان دارد از بعضی از آنها ما آگاه نباشیم بر همین مبنا نمی توانیم آمار عرضه بدهیم.

وی اظهار داشت: در جشنواره امام رضا(ع) تعدادی بعنوان خادمان رضوی انتخاب می شوند و تعدادی هم بعنوان میهمان حضور دارند. در چهار عتبه ایران یعنی حرم امام رضا (ع)، شاهچراغ، شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و حرم حضرت معصومه (س) چند موسسه و نهاد داریم كه در جهت فعالیت های جشنواره و بنیاد امام رضا (ع) حركت می كنند. خادمان رضوی از تمام شخصیت های كشوری انتخاب می شوند.




1397/04/08
20:10:27
5.0 / 5
4997
تگهای خبر: اجرا , جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز