وزیر فرهنگ و ارشاد:

برخی ملل كوشیده اند امید را از ملت ما بگیرند

برخی ملل كوشیده اند امید را از ملت ما بگیرند

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما با امید زندگی می نماییم و برخی ملل كوشیده اند امید را از ملت ما بگیرند و به اثبات برسانند كه شما نمی توانید ایستادگی كنید، اما اعتقاد به مهدویت امید را در دل ها زنده می كند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی پیش از ظهر امروز 10 اردیبهشت ماه در آئین هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، از خلیج فارس بعنوان نقطه اتصال تمدن ها، فرهنگ ها، نماد مقاومت و عزت منطقه یاد كرد و اضافه كرد: منطقه خلیج فارس با تنوع فرهنگی، برای خود زایشگاه گسترده تمدنی بوجود آورده است.
این مقام مسئول با بزرگداشت روز ملی خلیج فارس، هرمزگان را سنگربان مطمئن خلیج فارس دانست و عنوان كرد: خلیج فارس با ایران همزاد تكوینی است و در دوره سوم دیرینه شناسی پدید آمد و قدمتش به پیشینه و تاریخ ایران زمین گره خورده است.

وی با یادآوری اینكه هر جایی كه مورخان و یا جهانگردان از ایران سخن به میان آورده اند نام خلیج فارس را هم بر زبان رانده اند، اضافه كرد: خلیج فارس همواره با نام ایران جاودانه بوده و خواهد بود و هرچه بدخواهان و كینه توزان طمع كنند، این نام از بین نخواهد رفت بلكه با خروشش بدخواهان را به قعر خود خواهد برد.

صالحی ادامه داد: خلیج فارس صرفا یك دریا نیست بلكه حلقه ارتباط بشریت در یك دوره تاریخی است كه قارههای آسیا، آفریقا و اروپا را به همدیگر متصل كرده است.



او بیان كرد: جریان استعمار و چپاول گر وجب به وجب جهان را گشت، اما تا به منطقه خلیج فارس رسید زمین گیر شد و هیچ گاه نتوانست مردم ایران را به مستعمره خود درآورد؛ چون ایرانی ها در زیستی عزتمندانه كوشیدند حریم خلیج فارس را از لوث وجود اجنبی پاك نگه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه بخش عظیمی از فرهنگ انسانی و ایرانی ما در منطقه خلیج فارس شكل گرفته است، عنوان كرد: در كمتر جایی از ایران، تنوع فرهنگی را همراه با همزیستی اقوام و مذاهب در كنار هم، توام با آرامش و تعامل سازنده مشاهده می نماییم.

صالحی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان هرمزگان، به رشادت های رزمندگان این خطه هم در مناطق عملیاتی غرب و جنوب و هم در خلیج فارس بخصوص در نبرد رو در رو با استكبار جهانی اشاره و بیان كرد: وجود صدها شهید اهل سنت در مرزبانی از ایران و خلیج فارس، صحنه زیبایی از تعامل سازنده را به نمایش گذاشته است.

او با اشاره به وجود تنوع آداب، رسوم و سنن در منطقه خلیج فارس، اظهار داشت: خلیج فارس، منطقه ای است كه با برخورداری از آداب و رسوم ویژه، تا قرن ها می توان از آن گفت، نوشت، شنید و خواند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه ایران، مام ایرانی ها و خلیج فارس مام ایران است، افزود: خلیج فارس همزاد ایران و نامش همتای نام ایران است و تابلو فرهنگ ایران اسلامی است.

او در ادامه با اشاره به اینكه خلیج فارس منبع ویژه اقتصاد جهان است، بر اهتمام جدی تر بر حفظ محیط زیست خلیج فارس تاكید و اظهار نمود: جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس و اتفاقات پیرامونی آن كاری خیلی خوب است كه باید استمرار یابد و با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ردیف بودجه ملی برای آن در نظر گرفته شده است.

صالحی در ادامه با اشاره به پررنگ دیدن مباحث اقتصادی در استانهای ساحلی خلیج فارس، تصریح كرد: گرچه توجه به مباحث اقتصادی ضرورتی انكارناپذیر است اما توسعه اقتصادی باید با عمق بخشی فرهنگی هنری همراه باشد.

وی خواهان نگاه توسعه متوازان اقتصادی و فرهنگی توامان شد و با تاكید بر اینكه در طرح های توسعه ای باید پیوست های فرهنگی جدی گرفته شود، بیان كرد: امسال را مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بعنوان «حمایت از كالای ایرانی» نامگذاری كردند و از این رو باید در سال جاری، مبحث مهم «حمایت از كالای فرهنگی ایرانی» هم مورد غفلت قرار نگیرد.

هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس كه از بامداد امروز دهم اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، صاحبنظران، مورخین و نخبگان در تالار شهید آوینی شروع شده بود، با تجلیل از برترینها پایان یافت.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی با نام خلیج فارس با صدای سالار عقیلی از دیگر بخش های این مراسم بود.


1397/02/12
19:22:16
5.0 / 5
4670
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز