رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد:

مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان با حضور ۶۰ كشور در مشهد برگزار می گردد

مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان با حضور ۶۰ كشور در مشهد برگزار می گردد

مجله سرگرمی: رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بعنوان یك نهاد انقلابی، به صورت رسمی از سال ۶۴ فعالیت در حوزه قرآن كریم، مطالعات قرآنی و پژوهش های میان رشته ای قرآن را در دستور كار خود قرار داده است.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، حمیدرضا طیبی عصر امروز یكشنبه دوم اردیبهشت با حضور در مسابقات بین المللی قرآن كریم كه در مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، در پاسخ به سئوال محمدرضا پورمعین، خادم قرآن و مجری پخش زنده مسابقات در خصوص این كه جهاد دانشگاهی در امور فرهنگی و قرآنی فعالیت های چشمگیری داشته است، مهمترین فعالیت قرآنی حال حاضر جهاد دانشگاهی را در چه حوزه ای است؟، اظهار نمود: قرآن آخرین كتاب آسمانی است و به منظور زندگی سعادت مندانه بشر است. وظیفه ما فهم و عمل به قرآن و ترویج آن در میان جوامع اسلامی است. این كتاب با استفاده از پیامبر مكرم (ص) بر بشریت نازل شده و همه باید در زمینه خواندن و فهم آن تلاش نماییم.

وی خاطرنشان كرد: جهاد دانشگاهی یك نهاد انقلابی است كه فعالیت در حوزه قرآن را در دستور كار خود قرار داده است. از سال ۱۳۶۴ به صورت رسمی و از سال ۶۰ به صورت غیررسمی در زمینه مطالعات قرآنی فعالیت خویش را آغاز و بیست وپنج دوره مسابقات ملی قرآن را برگزار كرده است. همینطور تاسیس خبرگزاری ایكنا كه خبرگزاری تخصصی قرآنی آن هم به صورت چند زبان زنده دنیا، از دیگر اقدامات ما در جهاد دانشگاهی برای ترویج فرهنگ قرآنی است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان این كه ما در این نهاد، پژوهشكده های میان رشته ای مطالعات قرآنی را هم تاسیس كرده ایم، اضافه كرد: همینطور نشریات متعددی را در زمینه فعالیت های قرآنی داریم و پژوهش های قرآنی را توسط دانشجویان كه مدیران آینده كشور هستند، انجام داده ایم. برگزاری مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان یكی از مواردی است كه در فعالیت های قرآنی به آن پرداخته ایم. به خصوص در این سال هایی كه جوامع اسلامی با استفاده از دشمنان دارای مشكلاتی شده و برخی هم در میان مسلمانان فهم نادرستی از مسائل دینی و قرآنی دارند، برپایی این گونه مسابقات دانشجویی می تواند تاثیر بسیار زیادی را در جهان اسلام داشته باشد.

طیبی اضافه كرد: مسابقات در زمان بسیار خوبی برگزار می گردد و می تواند در جهت مسائل دینی و حتی در حوزه های علمی و فرهنگی هم فرصت مناسبی برای تبادل نظر و اندیشه ها باشد. پنج دوره مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام برگزار شده و دوره ششم آن هم با همكاری سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر نهادها برگزار می گردد.

وی در ادامه با بیان این كه ما درصدد هستیم كیفیت برگزاری این مسابقات را بالاتر ببریم، خاطرنشان كرد: بر همین مبنا از تكنولوژی و نرم افزارهای آی تی در مسابقات قرآنی استفاده كردهایم و شركت كنندگان با استفاده از این نرم افزارها ثبت نام و فایل های خویش را به صورت صوتی ارسال كرده اند و از بین این شركت كنندگان ۲۳۰ نفر با حضور در ایران توسط هیات داوران انتخاب شده اند. در این دوره مسابقات نمایندگانی از ۶۰ كشور اسلامی حضور دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان كرد: این مسابقات از هفتم تا نهم اردیبهشت در مشهد مقدس و در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار می گردد و ما درصدد هستیم كه این مسابقات به بهترین شكل با استفاده از شبكه قرآن به چند زبان زنده پخش شود.

در حاشیه سومین روز از سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرائت و حفظ قرآن كریم و با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و دیگر مسئولان و پیشكسوتان قرآنی، از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآنی تجلیل شد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم از مدیران كل ارشاد و اوقاف استان ها و برگزاركنندگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن كریم كه به صورت مشترك توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود، تجلیل به عمل آمد.




1397/02/03
13:48:07
5.0 / 5
4622
تگهای خبر: شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز