از ۲۵ اردیبهشت؛

کن ۲۰۲۴ با فیلم فرانسوی آغاز می شود

کن ۲۰۲۴ با فیلم فرانسوی آغاز می شود

به گزارش مجله سرگرمی، جشنواره فیلم کن با فیلم پرده دوم کوئنتین دی پیو با بازی لئا سیدو و ونسان لِندون افتتاح می گردد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن با فیلم «پرده دوم» ساخته کوئنتین دی پیو کار خویش را شروع می کند. این فیلم یک کمدی سورآل فرانسوی با بازیگران مطرحی چون لئا سیدو، ونسان لِندون (که سال ۲۰۲۲ رئیس هیات داوران بود)، لویی گارل و رافایل کینار است.
این فیلم ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت) در قسمت خارج از مسابقه پخش و هم زمان در سینماهای فرانسه اکران می شود.
«پرده دوم» که فیلمی سرشار از طنز پوچ گرایانه است، در رابطه با بازیگرانی است که در یک فیلم محکوم به فنا بازی می کنند.
دی پیو کارگردان فیلم از محبوب ترین و پرکارترین فیلمسازان فرانسوی است که سال ۲۰۲۳ دو فیلم روی پرده داشت: «داآآآالی» که خارج از بخش رقابتی ونیز نمایش داده شد و «یانیک» که در گیشه های فرانسه و سراسر دنیا خوب فروخت.
جشنواره کن از کوئنتین دی پیو بعنوان فیلمسازی یاد کرد که آزادی را در لحن، فرم و مبحث پی می گیرد و با مجموعه ای از آثار گسترده (۱۳ فیلم بلند در ۱۷ سال) شناخته می شود. در ادامه گفته شد: وی ابزورد را بعنوان یک ژانر به خودی خود تثبیت کرد و همه ژانرهای دیگر را به لرزه درآورد. «پرده دوم» هم نمونه ای کامل از این ژانر است.
اولین نمایش «پرده دوم» در شب افتتاحیه کن، به مفهوم اولین حضور این فیلمساز در قسمت خارج از مسابقه است و وی پیش از این با «سیگار باعث سرفه می شود» در قسمت نمایش های نیمه شب حضور داشت. از معروف ترین آثار او میتوان به «لاستیک» یک کمدی ترسناک در صحرای کالیفرنیا اشاره نمود. «اشتباه» هم نخستین نمایش خویش را در ساندنس تجربه نمود و «پوست گوزن» در قسمت ۲ هفته کارگردانان جشنواره کن با تحسین روبه رو شد.
جشنواره فیلم کن همینطور فاش کرد که فرش قرمز پر زرق و برق شب افتتاحیه «پرده دوم» با حضور انبوهی از بازیگران مشهور فرانسوی که پیش از این در فیلمهای دی پیو بازی کرده اند برگزار می گردد و آلن شابات، بنویی پوئلوورد، ژان دوژاردن، آدل اگزارچوپولوس، لئا دراکر، بنوا ماگیمل، آنائیس دموستیر، ونسان لاکوست، ژیل للوچ، ادوارد بائر و پیو مارمایی همچون این چهره ها خواهند بود.
امسال گرتا گرویگ ریاست هیات داوران جشنواره کن را که از ۱۴ تا ۲۵ می (۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد) برگزار می شود، بر عهده خواهد داشت. ترکیب فیلمهای حاضر در این دوره توسط تیری فرمو، رئیس جشنواره ۱۱ آوریل ( پنج شنبه آینده ۲۳ فروردین) اعلام خواهد شد.
تاکنون تنها تاییدشده که «فیوریوسا» جورج میلر در جشنواره نمایش داده می شود. حدس زده می شود «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «امیلیا پرز» ملودرام موزیکال ژاک اودیار با بازی زویی سالدانا و سلنا گومز، «کفن ها» دیوید کراننبرگ با بازی ونسان کسل و دایان کروگر، «جاده مقدس» بابک انوری با بازی رزاموند پایک و متیو ریس، «امانوئل» آدری دیوان با بازی نومی مرلانت و نومی واتس، «قلب های تپنده» ژیل للوش با بازی آدل اگزارچوپولوس و فرانسوا سیویل، «پرنده» آندریا آرنولد با بازی بری کیوگن و فرانتس روگوفسکی و احتمالا «مگالوپولیس» ساخته فرانسیس فورد کاپولا با بازی آدام درایور و فارست ویتاکر همچون فیلمهای حاضر در این دوره جشنواره باشند.

1403/01/16
17:17:27
5.0 / 5
185
تگهای خبر: بازی , جشنواره , فیلم , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز