2 فیلم کوتاه ایرانی در فینال جشنواره ترانی ایتالیا

2 فیلم کوتاه ایرانی در فینال جشنواره ترانی ایتالیا

به گزارش مجله سرگرمی، ۲ فیلم کوتاه ایرانی با مبحث حقوق بشر، فینالیست جشنواره بین المللی ترانی ایتالیا شدند.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، فیلمهای کوتاه «حریم» به تهیه کنندگی پیمان شاه محمدی، علیرضا نظارت و کارگردانی حسین بابائیان، «منفیِ ۳۶۲۵» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین بابائیان برنده مسابقه بین المللی PLURAL DECLINATION شدند. فیلم کوتاه «منفیِ ۳۶۲۵» توانست مقام نخست را کسب و بالاترین رای داوران و کمیسیون جشنواره را از آن خود کند. فیلم کوتاه «حریم» هم در میان چهار فیلم برتر جشنواره، چهارمین فیلم منتخب است.
پیمان شاه محمدی تهیه کننده و مدیر امور پخش بین المللی توضیح داد: جشنواره فیلم ترانی در کشور ایتالیا هر ۲ سال یک مرتبه برگزار می گردد که سال جاری با همکاری «کنوانسیون استانبول» مسابقه بین المللی PLURAL DECLINATION را برگزار می نماید. کنوانسیون استانبول یک توافق نامه بین المللی با سازندگان آثار هنری است. هدف آن نمایش آثاری است که مطالب و معانی این کنوانسیون را بیان می کند یا از آن الهام گرفته شده است. آثاری با مضامین حقوق بشر که به صورت رسمی برای نخستین بار معروف به «کنوانسیون استانبول» به امضای بیشتر از ۴۰ کشور رسید و رسمیت پیدا کرد.
وی اضافه کرد: این نخستین و تنها کنوانسیون رسمی بین المللی در دنیا است که هدف آن ایجاد یک چارچوب نظارتی جامع برای پشتیبانی از زنان در مقابل همه اشکال خشونت مبتنی بر جنسیت است. همینطور در زمینه خشونت خانگی، که نه تنها زنان، بلکه سایر موضوعات مانند کودکان و سالمندان را هم تحت تأثیر قرار می دهد. فیلمهای فینالیست باید بالاترین امتیاز را کسب کنند و در این میان، ۴ فیلم کوتاه منتخب جشنواره می شوند که جایزه ویژه را دریافت خواهند کرد. آثار فینالیست با الهام از اصول «کنوانسیون استانبول» با حداکثر مدت زمان ۱۵ دقیقه ساخته شده اند و نکته متمایز و بسیار مهم مسابقه اینست که آثار ارسالی توسط مدیریت جشنواره ترانی و همینطور توسط کمیسیون و داروان جشنواره مشاهده و فیلمهای کوتاه فینالیست تبدیل به یک فیلم سینمایی بلند ۹۰ دقیقه ای می شوند تا از سمت جشنواره در سینماها، مراکز هنری و جشنواره به صورت رسمی توزیع و اکران شوند و این دستاورد بزرگی است.
شاه محمدی در انتها اظهار داشت: فیلم کوتاه «منفی ۳۶۲۵»، به مبحث جنگ می پردازد و اثرات ناشی از آن که بیشترین صدمه اش برای کودکان است. همینطور فیلم کوتاه «حریم» به یکی از مهم ترین نگرانی حال حاضر نه تنها ایران بلکه جهان می پردازد؛ خشکسالی و به موازات آن حقوق بشر و بحران زنان و کودکان فقر. نگاهی صریح و بدون موضع گیری به حقوق بانوان و کودکان در تمدن کنونی که به معضل کم آبی و خشکسالی گره خورده است. مضمون هر ۲ فیلم توجه هر مخاطبی را می تواند به خود جلب نماید و زنگ خطری بشمار می رود برای یک اتفاق مهم جهانی که درحال وقوع است.
جشنواره از بیست و نهم مارس ۲۰۲۴ برابر با دهم فروردین ۱۴۰۳ در ترانی ایتالیا آغاز و هم اکنون فینالیست ها اعلام و درحال تبدیل به یک اثر سینمایی هستند.


منبع:

1403/01/12
15:09:27
5.0 / 5
187
تگهای خبر: جشنواره , فیلم , كارگردان , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز