با انتشار متنی انجام شد؛

پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

مجله سرگرمی: مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پیامی هفتم فرودین مصادف با روز ملی هنرهای نمایشی را تبریک گفت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پیامی هفتم فرودین مصادف با روز ملی هنرهای نمایشی را تبریک گفت.
در این پیام آمده است:
«تئاتر آینه ای است که همیشه در طول تاریخ بازتابی قوی از جوامع ارائه کرده و در کشور ما نیز از گذشته های دور تا کنون این هنر جلوه و ظهور خاصی داشته است.
هفتم فروردین مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.
تقارن این روز با ایام نوروز ایرانی و همین طور ماه مبارک رمضان در چرخش ایام را به فال نیک می گیریم؛ چونکه هنرهای نمایشی آئینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان تئاتر روایت گر تاریخ و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی هستند.
بنیاد رودکی به عنوان مجموعه ای که یکی ازرسالت های خودرا ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه و هنر والای تئاتر و خدمت رسانی هرچه بیش تر به هنرمندان این رشته می داند، تلاش نموده تا همانطور که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است، این هنر را به عنوان مقوم فرهنگ و بسترساز ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در اولویت خود و بخش های زیر مجموعه اش قرار دهد.
بدون تردید بنیاد رودکی با امکانات و تجهیزات کم نظیرش یکی از محلهای شاخص اجرای آثار فاخر نمایشی در ایران است و برای هنرمندان حوزه نمایش که سالهای متمادی در این وادی تلاش نموده و کسب تجربه کرده اند، مکانی ایده آل است که برای اجرای هنرنمایش فاخرمد نظر دارند.
سالن اصلی تالار وحدت، برج آزادی، تالار حافظ و تالار فردوسی زیرمجموعه های بنیاد رودکی هستند که امکان اجرای آثار نمایشی متنوعی را برای هنرمندان فراهم نموده است.
امید است با سرلوحه قراردادن شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی با حضور اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر شاهد جلوه های باشکوه هنر نمایش ایرانی و اسلامی در ستایش اندیشه و فرهنگ و تاریخ این ملت پرافتخار باشیم.»

1403/01/07
10:47:06
5.0 / 5
191
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , تالار , تقویم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز