حداد عادل با مجله سرگرمی مطرح كرد؛

دیدارهای طولانی رهبر انقلاب با شاعران نشان از اهمیت شعر دارد

دیدارهای طولانی رهبر انقلاب با شاعران نشان از اهمیت شعر دارد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار داشت: همین که رهبر معظم انقلاب با همه گرفتاری هایی که دارد سالی یک یا دو مرتبه با شاعران دیدارهای طولانی مدت می کند، خودش نشان از اهمیت شعر در کشور ما دارد.



غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» که همزمان با عید نوروز ۱۴۰۳ با محوریت شعر و ادبیات از شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود، اظهار داشت: راه اندازی یک رقابت تخصصی در حوزه شعر و نمایش آن هم در رسانه ملی، ابتکار تازه و اتفاق خوبی است. این برنامه علاقه مندان به شعر را بیشتر تشویق به شعر گفتن می کند؛ باآنکه امکان دارد دلخوری هم پیش بیاید چون شاعران روحیه زودرنج و نازک نارنجی دارند. همین که رهبر معظم انقلاب با همه گرفتاری هایی که دارد سالی یک یا دو مرتبه با شاعران دیدارهای طولانی مدت می کند، خودش نشان از اهمیت شعر در کشور ما دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون سفرهای بسیاری به هند داشتم و در آخرین سفرم که آذر ۱۴۰۲ بود، متوجه شدم هم اکنون حدود ۱۳۰ دانشکده و کالج در هند، رشته زبان فارسی را تدریس می کنند و حدس من اینست که حالا در هند حدود ۱۰ هزار دانشجوی رشته زبان فارسی درحال تحصیل هستند و خوشبختانه دولت هند هم سال ۲۰۲۰ قانونی تصویب کرد که دانش آموزان دبیرستانی می توانند پس از زبان هندی و انگلیسی، یکی از ۱۰ زبان کلاسیک هند را بعنوان زبان اختیاری انتخاب کنند و زبان فارسی هم یکی از این ۱۰ زبان است.
حدادعادل در انتها اظهار داشت: به این علت بود که ارتباطات خویش را با دولت هند برای تدوین و تهیه کتب فارسی تقویت کردیم. یک آرزو هم دارم و اینست که امیدوارم ملت ایران در سال جدید احساس آسایش بیشتری بکنند و گشایش اقتصادی در سال جدید حاصل شود.

1403/01/04
20:50:08
5.0 / 5
171
تگهای خبر: تخصص , تلویزیون , رسانه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز