پس از درخواست به پایان نسل كشی در غزه رخ داد؛

حمله اوباش به خانه فیلمساز یهودی

حمله اوباش به خانه فیلمساز یهودی

به گزارش مجله سرگرمی، فیلمساز یهودی از سیاستمداران آلمانی به علت اینکه سخنرانی پذیرش جایزه اش در برلین را یهود ستیزانه خواندند، انتقاد نمود و گفت جان یهودی های منتقد را به خطر می اندازید.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از هالیوود ریپورتر، یووال آبراهام، کارگردان فیلم «سرزمین دیگری نیست» با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی اطلاع داد که بعد از صحبت از لزوم برابری یهودی ها و فلسطینی ها در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین، تهدید به مرگ شده است.
۲ کارگردان از ۴ کارگردان فیلم مستند «سرزمین دیگری نیست» یعنی یووال آبراهام و بازل آدرا در مراسم اهدای جوایز در مراسم اختتامیه در کاخ برلیناله بعد از برنده شدن جایزه بهترین مستند برای فیلم شان روی صحنه رفته بودند.
یووال آبراهام، یکی از کارگردان های این فیلم که اسراییلی است، سیاستمداران آلمانی و رسانه های اسراییلی را به علت این که سخنرانی او برای دریافت جایزه در جشنواره فیلم برلین را که شنبه ایراد شد، «یهود ستیزی» نامیده اند، مورد انتقاد قرار داد.
آبراهام در پستی در ایکس (توییتر سابق) گفت تهدید به مرگ شده و مجبور به لغو پرواز خود به اسراییل شده است.
آبراهام نوشت: این بعد از آن صورت گرفت که رسانه های اسراییلی و سیاستمداران آلمانی سخنرانی من در مراسم اختتامیه برلیناله را که در آن خواستار برابری بین اسراییلی ها و فلسطینی ها، آتش بس و پایان آپارتاید بودم، بعنوان «یهودستیزی» نامیدند.
وی اضافه کرد: سوءاستفاده وحشتناک آلمانی ها از این کلمه، نه تنها برای ساکت کردن فلسطینی ها، بلکه برای ساکت کردن اسراییلی هایی مانند من است که از آتش بسی که به کشتار غزه پایان و اجازه آزادی گروگان های اسراییلی را فراهم می آورد، حمایت می کنند. آنها با استفاده نا به جا از کلمه یهودی ستیزی که معنادار است جان یهودیان را در سراسر دنیا به خطر می اندازد.
«سرزمین دیگری نیست» در رابطه با تلاشهای رژیم صهیونیستی برای اخراج فلسطینی ها در ماسافر یاتا، روستایی در کرانه باختری اشغالی است. این مستند در قسمت جنبی پانورامای برلین به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم مستند را از جانب تماشاگران دریافت کرد.
بازل آدرا دیگر کارگردان این مستند که فلسطینی است، در کنار آبراهام در مراسم اختتامیه برلیناله از افراد قدرتمند آن جمع خواستند تا خواهان آتش بس در غزه و توقف اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی شوند.
پست کامل یووال آبراهام در ایکس چنین است:
«اوباش راستگرای اسراییل روز گذشته برای جستجوی من به خانه خانواده ام رفتند و اعضای نزدیک خانواده را که نیمه شب به شهر دیگری گریختند، تهدید کردند. من همچنان تهدید به مرگ می شوم و مجبور شدم پرواز خویش را به خانه لغو کنم. این اتفاق بعد از آن افتاد که رسانه های اسراییلی و سیاستمداران آلمانی سخنرانی من در جایزه برلیناله را -که در آن خواهان برابری بین اسراییلی ها و فلسطینی ها، آتش بس و پایان آپارتاید بودم، «یهودستیزانه» خواندند. سوءاستفاده وحشتناک آلمانی ها از این کلمه، نه تنها برای ساکت کردن فلسطینی ها، بلکه برای ساکت کردن اسراییلی هایی مانند من است که خواهان آتش بسی هستند که به کشتار غزه پایان دهد و گروگان های اسراییلی را آزاد کند. استفاده از این واژه معنا دارد و جان یهودیان را در سراسر دنیا به خطر می اندازد. از آنجائیکه مادربزرگم در یک اردوگاه کار الزامی در لیبی به دنیا آمد و بیشتر خانواده پدربزرگم توسط آلمانی ها در هولوکاست به قتل رسیدند، بخصوص برایم خشم انگیز است که سیاستمداران آلمانی در سال ۲۰۲۴ جسارت این را دارند که این اصطلاح را ضد من بگونه ای به کار ببرند که جان من و خانواده ام را به خطر بیندازد. اما بیشتر از هر چیز، این رفتار جان کارگردان فلسطینی بازل آدرا را به خطر می اندازد که تحت اشغال نظامی در محاصره شهرک های خشونت آمیز در ماسافر یاتا زندگی می کند. وی در خطر بسیار بیشتری از من است. خوشحالم که فیلم برنده جایزه ما، «سرزمین دیگری نیست»، بحث بین المللی مهمی را در مورد این مورد برانگیخته و امیدوارم که میلیونها نفر امسال آنرا تماشا کنند. ایجاد فضای گفتگو دلیلی است که ما این فیلم را ساختیم. شما می توانید بدون این که ما را شیطانی جلوه دهید، انتقاد شدیدی از صحبت های من و بازل روی صحنه انجام دهید. اگر این کار را برای احساس گناه خود برای هولوکاست انجام می دهید، نمی خواهم شما گرفتار گناه شوید.»


منبع:

1402/12/09
15:00:27
5.0 / 5
259
تگهای خبر: جشنواره , رسانه , زندگی , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز