محمدرضا فرجی با مجله سرگرمی مطرح كرد؛

توجه به انتخاب سالن های نوستالژیک در جشنواره فیلم فجر

توجه به انتخاب سالن های نوستالژیک در جشنواره فیلم فجر

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی: رئیس کمیته نمایش چهل و دومین جشنواره فیلم فجر می گوید انتخاب سالن های نوستالژیک در جشنواره می تواند برای مخاطب جذاب باشد.



خبرگزاری مهر -گروه هنر-نیوشا روزبان؛ محمدرضا فرجی رییس کمیته نمایش چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که چرا نگاه نوستالژیک به سالن های سینمایی در جشنواره فیلم فجر باتوجه به افزایش پردیس های سینمایی کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: زمانی که حرف از برگزاری جشنواره فیلم فجر و نمایش آثار در سالن های سینمایی می شود؛ بی گمان در کنار پردیس های مدرن، سالن متفاوتی که می تواند به صورتی نوستالژی تاریخ سینمای ایران باشد، باید وجود داشته باشد چونکه جشنواره فیلم فجر یک جشنواره ملی است و نگاه های بسیاری به آنست.
وی با اشاره به این که انتخاب سالن های قدیمی در جشنواره فیلم فجر می تواند برای مخاطب جذاب باشد، افزود: معتقدم برای چنین جشنواره ای باید بهترین فیلم ها و بهترین سالن های نمایش انتخاب شود؛ در همین راستا ما به عنوان متولیان جشنواره فیلم فجر اهتمام می نماییم تا بهترین ها را برای مخاطبان خود انتخاب نماییم. طبیعی است که در چندسال اخیر رشد سینماسازی در کشور بالا رفته و سینمای ما دراین زمینه روزهای خوبی را پشت سر می گذارد و به آسانی می توانیم بهترین سالن ها را برای این رویداد سینمایی انتخاب نماییم.
فرجی با اشاره به این که میل بخش خصوصی به ساخت سالن سینما بالا رفته است، توضیح داد: ساخت سالن در شهرستان ها نیز از پیشرفت خوبی برخوردارست و این نکته بسیار مهمی است. تاکید می کنم که سینماسازی در ایران نیز متفاوت و بطورکامل مدرن شده است و این مساله تأثیر قابل توجهی در سینمای ایران دارد.
وی اشاره کرد: نگاه نوستالوژی به انتخاب سالن سینما برای جشنواره فیلم فجر، بسیار عالی است اما نکته این است که ممکنست سالن های سینمایی قدیمی که می توان نگاه نوستالوژیک به آن داشت، هم اکنون فرسوده شده باشند و یا بخش خصوصی که اداره کننده آن سینماهای قدیمی است پس از مدتی سالن مورد نظر را به روز نکرده و این سینما، از نظر ساختمانی فرسوده و استفاده از آن خطرناک باشد.
رئیس کمیته نمایش چهل و دومین جشنواره فیلم فجر افزود: در بین فهرست سالن های سینمایی که برای چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده است؛ سینماهای قدیمی چون شکوفه، جوان و فرهنگ نیز دیده می شوند. البته قسمتی از سینماهای قدیمی در فهرست سینماهای مردمی نیست اما در چرخه اکران جشنواره فیلم فجر قرار دارد که از آن جمله می توان به سینما صحرا اشاره نمود که همه سینمادوستان خاطره خوبی از آن دارند و در طول جشنواره آثار راه یافته را برای صنوف به نمایش می گذارد.
وی بیان کرد: در مجموع اگر نگاهی به فهرست سینماهای مردمی و سینماهای صنوف داشته باشیم، متوجه می شویم که مجموعه ای از سینماهای مدرن و نوستالوژیک در کنار هم میزبان جشنواره فیلم فجر هستند. مهم این است که در طول ۱۰ روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، حس خوب از تماشای فیلم های سینمایی به مردم منتقل شود و ما تمام تلاش خودرا دراین زمینه انجام می دهیم.
فرجی در پاسخ به این پرسش که قبل از این در شرق تهران سینما ماندانا با حضور در فهرست سینماهای مردمی، قسمتی از علاقه مندان به تماشای آثار راه یافته به جشنواره را پوشش می داد، اما این سینما در فهرست مورد نظر وجود ندارد، اظهار داشت: در شرق تهران هم اکنون سینماهایی چون مهر شاهد، نارسیس و شکوفه آماده اکران های مردمی هستند که فکر می کنم این سه سالن می تواند به خوبی این منطقه را در طول برگزاری جشنواره پوشش دهد. البته درباره ی سینما ماندانا باید بگویم این سینما یک سری مشکلات فنی داشته و مالک علاقه ای نداشت که با چنین کیفیتی مخاطبان خودرا اذیت کند بنا بر این این سینما در این دوره همراه جشنواره نخواهد بود.


منبع:

1402/10/17
09:36:34
5.0 / 5
252
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ , فیلم , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز