بدرقه ایرج تقی پور و درگذشت یک خواننده

بدرقه ایرج تقی پور و درگذشت یک خواننده

مجله سرگرمی: مراسم خاکسپاری پیکر ایرج تقی پور، واکنش رئیس سازمان سینمایی به هتک حرمت قرآن کریم، آمار فروش نمایش های تئاتر، معرفی پرطرفدارترین سریال های ایرانی برای خارجی ها، گزارشی از تورهای کنسرت خواننده های ایرانی در اروپا و تور علیرضا قربانی در کانادا، درگذشت تونی بنت و نگاهی به کارنامه او، نگاهی به هفدهمین رویداد فروش هنر مدرن و معاصر ایران، یک شرط برای سنگ قبر ناصرالدین شاه و آخرین وضعیت پرونده جهانی سبلان از اخبار فرهنگی هنری 31 تیرماه بود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در آخرین روز تیرماه ۱۴۰۲ پیکر ایرج تقی پور (تهیه کننده و پژوهشگر سینما) با حضور خانواده و تعدادی از همکارانش، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت. این سینماگر پنج شنبه، ۲۹ تیرماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.

هیچ فیلم سوئدی را نمی پذیریم
رییس سازمان سینمایی نیز در جلسه شورای بین الملل سینما در واکنش به هتک حرمت قران کریم از طرف یک شهروند سوئدی اظهار داشت: از این بعد از حضور و پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره های مختلف ایران خودداری می شود.
در ادامه، محمد خزاعی در حکمی مجید زین العابدین را به دبیری سی وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان منصوب نمود.

فیلم های افتتاحیه و اختتامیه ونیز و درگذشت دختر چارلی چاپلین
همین طور بعد از اینکه کمپانی «MGM» فیلم «چالش گران» را در سایه اعتصابات در آمریکا از جشنواره ونیز بیرون کشید، یک فیلم جدید به عنوان فیلم افتتاحیه ونیز برگزیده شد و فیلم اسپانیایی «جامعه برف» در نخستین نمایش جهانی خود در اختتامیه هشتادمین جشنواره فیلم ونیز روی پرده می رود.
در خبری هم اعلام گردید که «جوزفین چاپلین» بازیگر آمریکایی و دختر «چارلی چاپلین»در سن ۷۴ سالگی در پاریس درگذشت.
همه دغدغه های یک کارگردان جوان
«قاتلان ماه کامل» شانس اول اسکار ۲۰۲۴

چه تعداد مخاطب به تئاتر رفتند؟
این در حالی بود که هفته پایانی تیرماه با اجرای چند نمایش تازه که تعدادی از آنها حال و هوای متناسب با ایام سوگواری ماه محرم را دارند، شروع شد و پس از یک هفته آمار فروش این نمایش ها اعلام گردید.

دبیر جشنواره تئاتر فجر چه کسی است؟
هرچند انتظار میرفت دبیر دوره بعدی جشنواره تئاتر فجر تا حالا مشخص شده باشد، هنوز این اتفاق رخ نداده و این در حالیست که تیرماه را به هم به انتها رسانده ایم. در چند سال قبل نه فقط هیچ گام موثری برای تدوین اساسنامه ای ثابت و قابل استناد برداشته نشده، بلکه انتخاب دیرهنگام دبیران هم مشکلی بر مشکلات پیشین افزوده است. در این جهت گزارشی داشتیم که می توانید در این لینک بخوانید.
همین طور واکنش سازمان سینمایی به پوستر یک جشن سینمایی، برگزاری اولین گعده «هم پیشه »، خبرهایی از جشن فیلم کوتاهی ها واجرای یک تئاتر همچون دیگر خبرهای سینما و تئاتر بود.

پرطرفدارترین سریال های ایرانی برای خارجی ها کدام اند؟
مدیر رسانه بین الملل معاونت سیما به ایسنا آگاهی داد که سال قبل و همین چند ماهی که از ۱۴۰۲ سپری شده، درآمد ارزی خوبی از فروش حق پخش آثار صداوسیما حاصل شده است و «یوسف پیامبر»، «مردان آنجلس» و «مریم مقدس» پرطرفدارترین سریال ها بوده اند.

از تورهای اروپایی چه خبر؟
برخی از هنرمندان موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ به زودی تور کنسرتهای خارجی خودرا شروع و با مخاطبان خود در خارج از کشور دیدار خواهند کرد. بر این اساس طی روزها و ماه های آتی هنرمندان و خوانندگانی همچون مجید درخشانی و وحید تاج، همایون شجریان، رضا بهرام، سهراب پاکزاد، علی یاسینی و امید حاجیلی در اروپا و کانادا کنسرت برگزار می کنند.

تور علیرضا قربانی به کانادا رسید
همین طور علیرضا قربانی از برگزاری تازه ترین تور کنسرت خود در نوامبر سال جاری (آبان ماه) در کانادا آگاهی داد. این در حالیست که این هنرمند بتازگی چندین شب متوالی در کاخ سعدآباد تهران روی صحنه رفته بود.

درگذشت تونی بنت
از طرف دیگر، «تونی بنت» که چندین دهه از برجسته ترین خواننده های پاپ کلاسیک آمریکایی بود، در فاصله دو هفته تا تولد ۹۶ سالگی درگذشت.
درباره ی آوازخوانی که روضه خوان شد
تجلیل روس ها از رهبر ارکستر ایرانی

۱۰ اثر در حراج تهران چکش نخورد
در ادامه نگاهی آماری به هفدهمین رویداد فروش هنر مدرن و معاصر ایران داشتیم؛ شامگاه ۳۰ تیرماه حراج تهران با فروش ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومانی به انتها رسید. در مجموع ۱۱ اثر بیش از پنج میلیارد تومان بفروش رسید که تابلو بدون عنوان سهراب سپهری به عنوان گران ترین اثر حراج ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد. در این بین ۱۰ اثر که برخی به هنرمندان سرشناسی هم تعلق داشتند، به فروش نرسیدند.

طراحی لوگو یک برنامه محرمی توسط محمد روح الامین
محمد روح الامین که در چهار دوره از جشنواره فجر نامزد سیمرغ بلورین بهترین طراحی پوستر شده است، بتازگی لوگو ویژه برنامه محرمی «نشان ارادت» را طراحی کرد.

آخرین وضعیت پرونده جهانی سبلان
معاون میراث فرهنگی اردبیل نیز از آخرین وضعیت پرونده جهانی سبلان آگاهی داد و با اشاره به اینکه فعالیت معادن و راه سازی در کوه سبلان برای این اثر طبیعی مشکل به وجود آورده است، اشاره کرد: مهم ترین مشکل تکمیل پرونده جهانی سبلان تامین اعتبار است و البته تعرض های دستگاه های دیگر که در تامین این اعتبار مشکل به وجود آورده است.

یک شرط برای سنگ قبر ناصرالدین شاه!
همین طور رییس کمیته ملی موزه ها با اشاره به بحث هایی که درباره ی انتقال سنگ قبر ناصرالدین شاه از کاخ گلستان مطرح می شود، به ایسنا اظهار داشت: این سنگ زمانی می تواند از کاخ گلستان بیرون رود که به مکان اصلی و روی قبر ناصرالدین شاه بازگردانده شود.

با ویزای دیدار شخصی به عمره بروید
در خبر دیگری هم وزارت حج و عمره عربستان اعلام نمود که شهروندان عربستان سعودی می توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای انجام عمره با «ویزای دیدار شخصی» دعوت کنند.
در نهایت اینکه گروهی از افراد با بهره گیری از دستگاه فلزیاب گنجینه ای از سکه های تاریخی را در جنگلی واقع در رومانی کشف کردند.
پیشنهادهایی برای خواندن:
واصف باختری چه کرد؟
بشنوید/ حسین علیزاده: «نی نوا» افق تیره ای است که رنگ قرمزش غالب است!
کشف گور سالم سه هزارساله + عکس
صاحبان رسانه های کاغذی بخوانند
یادی از علی اکبرهای کربلای ایران + فیلم



1402/05/03
08:07:50
5.0 / 5
414
تگهای خبر: اجرا , بازی , پوستر , تئاتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز