كارگردان سینمای ایران:

آموزش افراد در زمینه فیلمسازی خیلی سخت و مهم می باشد

آموزش افراد در زمینه فیلمسازی خیلی سخت و مهم می باشد

به گزارش مجله سرگرمی، کارگردان سینمای ایران اظهار داشت: آموزش افراد در زمینه فیلمسازی خیلی مهم است و از خروجی مدارس شبانه روزی فیلمسازی باید بهره برد و این استعدادها در واقع باید آینده سینمای ایران را بسازند.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، جواد افشار پس از ظهر جمعه در افتتاحیه دوره تابستانه مدارس شبانه روزی فیلمسازی در کشور که در تالار فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد عنوان کرد: عنصر اصلی خلق آثار توسط هنرمندان خیال پردازی است و این امر نیازمند تربیت و آموزش دارد.
کارگردان سینمای ایران بیان داشت: تربیت افراد و آموزش در زمینه فیلمسازی خیلی سخت و مهم می باشد و خوشحالیم که مدارس شبانه روزی فیلمسازی فعالیت خویش را شروع کرده و در این مجموعه توجه به قرآن ملاک بوده چون که قرآن ریشه های انسانی را تقویت می کند و توجه به قرآن در واقع بهار دل ها است که می تواند شکوفایی ایجاد نماید و در مقابل سیل حوادث انسان را مستحکم کند.
وی اظهار داشت: سیر در تاریخ هم خیلی مهم است که باید بدانیم که مبانی فکری و ریشه های اندیشه ورزی در ایرانی ها بسیار قوی بوده است و خیلی از آداب ادبی و هنری ایرانی ها در جهان شناخته شده است که در جهت تعالی بشر میتوان از آن بهره برد.
افشار در ادامه با اشاره به اینکه امروز در جنگ روایت ها هستیم که باید روایت های ریشه دار و دست اول را به مخاطب عرضه داد بیان داشت:. در این حوزه ضعف هایی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی در سفارش به نوجوانان علاقمندی که پا در زمینه فیلمسازی گذاشتند اظهار داشت: داشتن دوست صمیمی که درک مشترکی از مسیری که می خواهند در آینده طی کنند خیلی مهم است.
وی اضافه کرد: تأثیراتی که دوست خوب بر روی همدیگر می توانند داشته باشد بسیار مهم و با ارزش است و انسان در زندگی نیازمند یک همراهی است که در شرایط سخت انسان را یاری دهد و به همدیگر تکیه کنند.
قم در تولید محتوا و فرم در زمینه های هنری ریشه دار است
افشار اظهار داشت: شهر قم در حوزه تئاتر ظرفیتهای خوبی دارد و در زمینه فیلمسازی هم باید حرف برای گفتن داشته باشد و این استان در تولید محتوا و فرم در زمینه های هنری ریشه دار است.
کارگردان تلویزیون در ادامه عنوان داشت: در جنگ روایت ها عقب هستیم و رهبر معظم انقلاب هم به این امر اشاره کردند و امروز در عصر رسانه کسانی که نخستین روایت را داشته باشند موفق تر هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه های تربیتی کم کاری هایی صورت گرفته است اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب سفارش دارند که باید در حوزه های فرهنگی آتش به اختیار عمل کرد که ایجاد این مدارس فیلمسازی برای تربیت افراد متعهد و متخصص همچون آنان است.
وی اظهار داشت: امروز در جنگ رسانه ای نباید عقب باشیم و باید بتوانیم لحظه به لحظه در چالش های مختلف حاضر شویم و باید خودمان در رسانه های داخل، حرف مردم را بزنیم نه این که مردم از رسانه های خارجی مسائل خویش را دنبال کنند.
افشار اظهار داشت: دامنه های مطالعات هنرمندان باید گسترده شود و انسان هنرمند باید دائماً درحال مطالعه باشد و بر بار علمی خویش را در زمینه های مختلف بیفزاید.
وی تصریح کرد: از خروجی های مدارس شبانه روزی فیلمسازی باید بهره برد و این استعدادها در واقع آینده سینمای ایران را باید بسازند.


منبع:

1402/04/10
10:26:32
5.0 / 5
908
تگهای خبر: تئاتر , تالار , تخصص , تلویزیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز