نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انفعال در زمینه حجاب و عفاف پذیرفتنی نیست

انفعال در زمینه حجاب و عفاف پذیرفتنی نیست

به گزارش مجله سرگرمی، خراسان شمالی امام جمعه بجنورد و رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اعلان اینکه در قانون عفاف و حجاب، وظایف همه دستگاهها مشخص شده و همه باید تکلیف خودرا انجام دهند، اظهار داشت: انفعال در زمینه مسائل فرهنگی ازجمله حجاب و عفاف پذیرفتنی نیست و آنچه قانون است باید پیگیری و اجرا شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز ۲۷ اسفندماه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر بهره گیری حداکثری از فرصت معنوی این ماه تاکید کرد و اضافه کرد: ماه رمضان فرصت ویژه ای است که حق تعالی نصیب بندگان خود کرده تا مغفرت و رحمت کسب کنند.
ایشان سپس با اشاره به اهمیت خدمت خالصانه مسئولان به مردم، اظهار داشت: هر تلاشی که برای خدمت به خلق الله صورت گیرد بطور قطع مقبول خالق خواهد بود و اجر عظیمی خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و وقایع مهم سال ۱۴۰۱ اشاره نمود و اظهار داشت: اغتشاشات و مسمومیت های عمدی دانش آموزان در مدارس دو موضوع مهمی بود که دشمنان امسال به این مردم و نظام تحمیل کردند؛ اما به فضل الهی با درایت مردمی و هدایت رهبری، دشمنان بار دیگر ناکام ماندند و این موضوعات فیصله یافت.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه بر تکریم بهتر و بیشتر ارباب رجوع در ادارات و اعمال نظارت های عالیه دراین زمینه تاکید کرد و اضافه کرد: فرصت خدمت به مردم بسیار گرانقیمت بوده و باید تلاش شود این خدمت به نحو احسن صورت گیرد که این مهم نیز مستلزم اقناع سازی ارباب رجوع و پیگیری مطالبات آنها درنهایتِ احترام است.
وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرائی استان، بر نظارت دقیق و مستمر نسبت بر زیرمجموعه و ادارات تابعه تاکید و اظهار داشت: گاهی حتی رفتار نادرست یک کارمند به حساب کل مجموعه و اداره نوشته می شود؛ به این جهت لازم است نسبت به زیرمجموعه خود نظارت عالیه و دقیق داشته باشید.
حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه ضمن تاکید بر قانونمندی و اجتناب از اقدامات سلیقه ای در دستگاهها، اظهار داشت: قانون، تکلیف و وظیفه ما را در حوزه های مختلف تعیین کرده و حق نداریم برمبنای سلیقه و نظر شخصی خود اقدام نماییم.
وی اشاره کرد: قانون فصل الخطاب و مشهور است و در مقابل فرار کردن از قانون و عمل نکردن به آن منکر است که این مساله باید در مجموعه جاری و ساری باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود بر فضاسازی ادارات و دستگاهها به مناسب ماه رمضان و اجرای برنامه های فرهنگی در امتداد تقویت معنویت کارمندان تاکید کرد و اضافه کرد: علاوه بر این باید در پارک ها و تفرجگاه ها نیز اقدامات و نظارت های لازم انجام شده و اماکنی برای افراد معذور تعریف شود تا خدای ناکرده نسبت به ماه رمضان حرمت شکنی نشود؛ برای اینکه اگر بواسطه کوتاهی و کم کاری مسئولان، نسبت به این ماه حرمت شکنی صورت گیرد خداوند همه ما را مورد بازخواست قرار می دهد.
امام جمعه بجنورد در ادامه به موضوع حجاب و عفاف پرداخت و با اعلان اینکه در قانون عفاف و حجاب، وظایف همه دستگاهها مشخص شده و همه باید تکلیف خودرا انجام دهند، اظهار داشت: انفعال در زمینه مسائل فرهنگی ازجمله حجاب و عفاف پذیرفتنی نیست و آنچه قانون است باید پیگیری و اجرا شود.
حجت الاسلام والمسلمین نوری از برخی ترک فعل ها در زمینه های فرهنگی گلایه نمود و اظهار داشت: همانطور که نسبت به ترک فعل ها و عدم انجام وظایف قانونی در سایر حوزه ها مؤاخذه و بازخواست صورت می گیرد درزمینهٔ مسائل فرهنگی و ترک فعل های احتمالی در این بخش نیز باید مدیران مسئول مورد مؤاخذه قرار گیرند.




منبع:

1402/01/01
20:50:28
5.0 / 5
316
تگهای خبر: اجرا , دستگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز