نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شورای نظارت بر اسباب بازی:

سرگرمی و اسباب بازی دغدغه ی دستگاههای حاکمیتی نیست

سرگرمی و اسباب بازی دغدغه ی دستگاههای حاکمیتی نیست

مجله سرگرمی: به گزارش مجله سرگرمی، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شورای نظارت بر اسباب بازی اظهار داشت: حوزه سرگرمی و اسباب بازی هنوز دارای یک جریان صنفی یا اتحادیه متناسب با صنعت نیست و به دغدغه دستگاه حاکمیتی تبدیل نشده است فلذا این حوزه باید به دغدغه‌ی دستگاههای حاکمیتی تبدیل گردد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، مسعود حسنلو نماینده‌ی سازمان تبلیغات اسلامی در شورای نظارت بر اسباب بازی، درباره‌ی فاصله تولید اسباب بازی تا رسیدن به صنعت سرگرمی و اسباب بازی در کشور اظهار داشت: یکی از مسائلی که در صنعت سرگرمی و به تبع آن اسباب بازی وجود دارد اینست که ما نهادهای بالا دستی حامی یا ترویج کننده و هدایتگر نداریم. تنها شورای نظارت براسباب بازی است که آن هم ابزارهای محدودی در این حوزه دارد و ما در عمل چیزی به نام صنعت سرگرمی یا اسباب بازی به معنای کامل و آن چیزی که از نگاه صنعتی مدنظر قرار دارد یا یک جریان صنفی یا اتحادیه متناسب با صنعت اسباب بازی نداریم.
او در این حوزه اظهار داشت: بخشی از این مشکل به خود صنعت برمی گردد و بخشی هم ناظر بر حاکمیت است و دستگاههای حاکمیتی باید این زیرساخت را فراهم نمایند، اما این صنعت متولی حاکمیتی که ابزار حاکمیتی داشته باشد ندارد و باید نظارت های شورای نظارت هم افزایش یابد و اقتضائات صنعتی درستی در این حوزه شکل بگیرد. هم اکنون به شکلی بازار بشکلی که نیاز داخلی را تأمین کند، چشم انداز صادرات داشته باشد و فضای پژوهش و تحقیق توسعه را دنبال کند، شکل نگرفته و این خلاء در حوزه سرگرمی احساس می شود.
حسنلو همینطور در رابطه با جایگاه شورای نظارت بر اسباب بازی و اثربخشی آن بیان نمود: کارکرد اصلی شورا اینست که تعدادی از افراد متخصص که بتوانند این فضا را هدایت کنند را شکل دهد که تا حدی انجام شده است، اما ابزار کافی برای حل این مشکل در فضای فعلی وجود ندارد. یعنی مساله اسباب بازی از نقطه تولید، ارتباطش با وزارت صنعت معدن و تجارت، از نقطه وارداتش با وزارت بازرگانی، از نقطه توزیع و رسیدن به مخاطب اصلی در حوزه وزارت ارشاد و آموزش و پرورش در ارتباط می باشد و اینطور نیست که شورای نظارت صرفا یک نقطه را تکمیل کند و باقی هم درست عمل کنند.
او بار دیگر تاکید کرد مساله اصلی اینست که حوزه سرگرمی و اسباب بازی دغدغه‌ی دستگاههای حاکمیتی نیست و وزارت خانه و نهادهای مختلف این دغدغه را ندارند. در حالیکه بخش اصلی تربیت و مصرف نسل جدید در حوزه سرگرمی و اسباب بازی، اتفاق می افتد. به شکلی تا این دغدغه عمومیت پیدا نکند، شورای نظارت به تنهایی نمی تواند مسائل این حوزه را حل کند.
مسعود حسنلو که در حوزه بازی و سرگرمی فعال است، با تاکید بر اینکه بخش خصوصی جلوتر از بخش دولتی مشغول فعالیت در این حوزه می باشد، اظهار نمود: در واقع بخش خصوصی سرمایه گذاری و ریسک کرده و وارد این حوزه شده است. تعداد زیادی تولیدکننده داریم که با تمام مسائل و مشکلات این حوزه در حوزه تولید فعال می باشند و کارشان را جلو می برند. بخش خصوصی تا حد زیادی کار را انجام داده البته که باید کیفیت کار را بالا ببرد و بخصوص در حوزه طراحی، متناسب با هویت ایرانی و بومی کار کند تا به سمت الگوسازی برود. اما همه این ها نیازمند مقدماتی است که باید زیرساخت ها برایش فراهم شوند. هم اکنون ما ابزار و صندوق توسعه ای که مشخصاً از حوزه سرگرمی و اسباب بازی حمایت ویژه کند نداریم و همین مساله هم سبب می شود بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه شود که برای حل آن نداند به کجا رجوع کند.
مدیرعامل «راوینو» در انتها به تاثیر شکل گیری بخش ویژه اسباب بازی در دوازدهمین نمایشگاه «مادر، نوزاد و کودک» اشاره نمود و اضافه کرد: به صورت کلی نمایشگاه ها یکی از الگوهای جدی برای اتصال تولیدکننده به بدنه‌ی مردم در یک جریان هستند. این نمایشگاه ها هرچه قدر بیشتر باشد که به شکل تخصصی ارتباط تولیدکنندگان با هم و مجموعه های تخصصی با توزیع کنندگان و طراحان را شکل دهد و یکسری نمایشگاه هم با مردم باشد تا کالای فاخر را تنظیم کند، بهتر است. خود نمایشگاه ها هم باید برای حمایت بیشتر یکسری استانداردها داشته باشند مثلا ورود اسباب بازی های خاص در نمایشگاه با استانداردهای مشخص برگزار گردد تا مردم با اسباب بازی های فاخر آشنا گردند، اهمیت ترویجی نمایشگاه را می تواند به همراه داشته باشد.
بخشی از نمایشگاه بین المللی «مادر، نوزاد و کودک»(MBC) سال جاری به صورت تخصصی به سرگرمی و اسباب بازی اختصاص یافته است. این نمایشگاه با نظارت شورای نظارت بر اسباب بازی روزهای دوم تا پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.




منبع:

1401/11/18
10:13:09
5.0 / 5
437
تگهای خبر: اسباب بازی , بازار , بازی , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز