روح الله سهرابی مطرح كرد؛

عیاری ویلای ساحلی را به فجر می فرستد

عیاری ویلای ساحلی را به فجر می فرستد

به گزارش مجله سرگرمی، روح الله سهرابی در یک گفتگوی رادیویی ضمن تشریح آخرین وضعیت برخی فیلمهای مشکل دار مانند کاناپه از تکمیل فرم حضور در جشنواره از جانب عوامل فیلم تازه کیانوش عیاری اطلاع داد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی استودیو هشت، روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در گفتگویی با «استودیو هشت» رادیو نمایش در رابطه با وضعیت اکران فیلمها، فیلمهای توقیفی و همینطور حضور فیلمها در جشنواره فیلم فجر سخن گفت.
وی در ابتدا ضمن اشاره به وضعیت اکران فیلمهای سینمایی اظهار داشت: به علت شرایطی که در چند ماه اخیر حاکم بود تهیه کنندگان چندان علاقه ای به اکران فیلمها نداشتند ولی از حدود دو، سه هفته پیش وضعیت تغییر کرده است و وضعیت استقبال از فیلمها هم به نظر می آید که بهتر شده است. ازاین رو تقاضا برای اکران فیلمها هم خدا را شکر بیشتر شده است و امیدواریم این سیر صعودی باشد.
سهرابی در رابطه با جشنواره فیلم فجر و این که چه پیشبینی ای دارد، اظهار داشت: جشنواره فجر به غیر از فضای کلی جامعه نیست اما تقاضاهایی برای جشنواره وجود دارد که منهای تعداد انگشت شماری که به هر علت همچون مشکلات فنی حاکم بر فیلم اجازه ندهد آثار به جشنواره برسد، مجموع فیلم هایی که ساخته شده یا در دست تولید است، اعلام آمادگی کرده اند و می تواند به لحاظ زمان بندی به جشنواره برسد. اتفاقاً برعکس آنچه در فضای مجازی گمانه زنی می شود جشنواره ای که پیش رو داریم جشنواره متنوع و پرباری خواهد بود و حتی بعضی از فیلمها می تواند سبب غافلگیری مخاطب شود.
وی در رابطه با وضعیت اکران در ماه اخیر خاطرنشان کرد: شرایط اکران در چند ماه اخیر مورد رضایت ما نبود. ما چند ماه قبل تر رکوردهای مختلفی را در استقبال مخاطبان داشتیم بخصوص ماه های محرم و صفر که هر سال ایام کم مخاطب بود و سال جاری در آن مقطع هم فیلمهای پرمخاطبی داشتیم. در ادامه آن روند توقع ما این بود که سیر صعودی ادامه دار باشد که با این ماجراها کمی افت پیدا کرد و وضعیت به لحاظ اقتصادی برای سینما بغرنج شد.
سهرابی افزود: از چند هفته پیش چرخ سینما باردیگر به حرکت درآمد و فیلمها به تدریج به سمت اکران می آیند و تصور ما اینست که جریان فیلمها و استقبال عمومی تسری پیدا می کند و در روزهای جشنواره هم شور و حال همیشگی و اقبال عمومی را خواهیم دید.
مجری در ادامه ضمن اشاره به چالش های سینماگران و حضور برخی سینماگران با وجود پرونده قضایی در جشنواره فجر سوال کرد که سهرابی اظهار داشت: شاید مدتی پیش سخت تر می شد این سوال را جواب داد اما هم اکنون پیگیری ها و اقبال سینماگران برای حضور در جشنواره را می بینم.
وی افزود: چالش ها و مشکلاتی به وجود آمد، بعضاً پرونده های قضایی تشکیل شد. برخی از سینماگران که با هر منطقی که خودشان باید پاسخگو باشند وارد مسائل سیاسی و امنیتی شدند و طبیعتاً در راه دیگری رسیدگی می شود اما همین هم سبب نشد که ما نسبت به سرنوشت دوستان بی تفاوت باشیم.
سهرابی خاطرنشان کرد: در این چند هفته کمیته حمایت قضایی که در سازمان سینمایی تشکیل دادیم مرتب پیگیر پرونده های دوستان است و با مسؤلان محترم قوه قضاییه درحال رایزنی بوده ایم تا مشکلات را به حداقل برسانیم و در جهت رونق بخشی به سینمای ایران حرکت نماییم.
وی افزود: همکاران بنده مرتب پیگیر بودند و از این حیث معتقدم که جشنواره فجر به واسطه پیگیری های شبانه روزی رئیس سازمان سینمایی و دیگر همکاران بنده پررونق خواهد بود و بخش قابل توجهی از مشکلات سینماگران حل خواهد شد.
سهرابی در ادامه در رابطه با مشکلات بعضی از فیلمها مثل «برادران لیلا» برای اکران سینمایی اظهار داشت: طبیعی است هیچ فیلمی برای توقیف ساخته نمی شود عوامل فیلمها هم پیگیر حل و فصل مبحث هستند ما هم تلاشمان را کرده ایم، مشکلاتی حاشیه ای گریبان فیلمها را گرفته است. ما هم طبیعتاً پیگیر اکران این فیلمها هم خواهیم بود. خود صاحبان آثار هم در حل و فصل گره های بعضاً کوری که افتاده تاثیر دارند.
وی با اشاره به اینکه در یکی دو ماه اخیر عوامل بسیاری از فیلمها که شاید قبلاً تمایلی نداشتند حداکثر همکاری را داشتند، افزود: بسیاری از فیلمها هم مثل «ملاقات خصوصی»، «ابلق» و… مشکلاتی داشتند اما به اکران رسیدند و تمام هم و غم ما این بوده مشکلات را برطرف نماییم. در رابطه با فیلم هایی که هم اکنون گرفتار هستند همین مسیر را می رویم. اما متغیرهای دیگری هم هستند که در تصمیم نهایی برای اکران یک فیلم موثرند و به سمت حل و فصل آن موضوعات هم رفته ایم تا در آینده نزدیک به اکران برسند.
سهرابی در قسمت دیگر در رابطه با کیانوش عیاری که فیلم «ویلای ساحلی» او برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده بود و همینطور فیلم «کاناپه» که هنوز تکلیف آن معلوم نیست توضیح داد: تا جایی که بنده اطلاع دارم بله می دانم که فرم جشنواره را پر کرده اند.
وی در انتها اظهار داشت: در رابطه با کاناپه، بحث این فیلم همچون آثاری است که پوشش خانم های فیلم مبحث اصلی است و در ارتباط با این دوره هم نمی شود در دوره قبل تولید شد و اگر می توانست حل شود در دوره های قبل این اتفاق رخ می داد. ما هم طبیعتاً باید به این سمت برویم که ببینیم چه راهکاری را میتوان تعریف کرد. اگر بخواهم صریح و صادقانه صحبت کنم چشم انداز روشنی در رابطه با این فیلم مثل فیلمهای دیگر وجود ندارد. مبحث بحث پوشش خانم هاست و بحث قانون جمهوری اسلامی که صراحتاً در اینباره ملاحظات دارد.
وی تصریح کرد: شاید باید با مراجع مختلفی رایزنی شود تا ببینیم امکان حل و فصل این فیلم چگونه است؟ یا حتی با ابزارهای کامیپوتری که شاید بشود فکری برای این فیلم کرد. که البته این بحثی است که نمی توان مشخص در رابطه با آن صحبت کرد.

1401/10/21
08:14:15
5.0 / 5
427
تگهای خبر: اجرا , تولید , ثبت نام , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز