در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

رادیو در انتخاب مداحی خط قرمز دارد؟

رادیو در انتخاب مداحی خط قرمز دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر رادیو محرم ضمن اشاره به خط قرمزی که در انتخاب قطعات مداحی در این شبکه وجود دارد بیان کرد که از میان ۲۵ هزار قطعه مداحی پنج هزار اثر را برگزیده اند.



مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم ضمن اشاره به فعالیتهای این رادیو در دو دهه گذشته از اعزام گروههای مختلف به کشورهای عراق و هند اطلاع داد و به خبرنگار مهر بیان نمود: سال جاری گروهی را به هندوستان اعزام کردم چون دلدادگان زیادی در هند نسبت به امام حسین (ع) وجود دارد و عزاداری های پرشوری انجام می دهند که حتی از عزاداری های ما هم گاهی پرشورتر است.
وی افزود: در این ایام در هند سوژه های زیادی وجود دارد، روز عاشورا در هند به علت اهمیتی که دارد و به علت همین دلدادگانی که گفتیم تعطیل می کنند و ما هم دیدیم ظرفیت های زیادی در این کشور وجود دارد و فرصت خوبی است که یک تیم مستندساز را به هند بفرستیم. سه نفر اعزام شدند که شامل یک تهیه کننده، کارشناس و فیلمبردار می شدند و تلاش کردیم علیرغم این که کارمان در رادیو است اما بعضی از موارد را هم به صورت تصویری ثبت نماییم.
کاویانی خاطرنشان کرد: پخش اولیه این مستند در رادیو محرم بود و از تصاویر هم قرار شد در فضای مجازی و یا دیگر رسانه ها استفاده گردد. اینها از ۱۱ مرداد تا ۲۵ مرداد در هند بودند. تیم سه نفره ای هم به کربلا اعزام شد و گزارش های مختلف و گوناگونی ارسال می کردند.
وی در رابطه با انتخاب مداحی ها در رادیو محرم خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در حوزه مداحی ساختاری و محتوایی است یعنی مداحی هایی که ضعف محتوایی و ساختاری داشتند کنار گذاشته شدند. بخش نظارت رادیو که ناظران قوی دارد و همینطور شورای شعر و موسیقی رادیو معارف همه این قطعات را بررسی می کند.
مدیر رادیو محرم در رابطه با تعداد این قطعات خاطرنشان کرد: ما پنج هزار قطعه مداحی در آرشیو رادیو محرم داریم که از آنها بهره می گیریم و این میزان حدود ۲۰ یا ۳۰ درصد مقداری است که بررسی شده است. یعنی حدود ۲۵ هزار قطعه طی یک بازه زمانی چند ساله بررسی شده است که سالی ۲ یا ۳ هزار قطعه بوده است و در نهایت از میان این تعداد پنج هزار قطعه نهایی و در آرشیو رادیو قرار گرفته است.
وی در انتها اظهار داشت: بخشی از این موارد توسط خود ما تأمین می شود بخشی را خود هیأت ها ارسال می کنند و از آنجاییکه نگاه ما سراسری است بخشی را هم از مناطق مختلف کشور انتخاب می نماییم.


منبع:

1401/05/30
12:16:38
5.0 / 5
525
تگهای خبر: رادیو , رسانه , فیلم , مستند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز