سخنگوی سینماداران با مجله سرگرمی مطرح كرد؛

کد امنیتی جلوی قاچاق فیلم را می گیرد

کد امنیتی جلوی قاچاق فیلم را می گیرد

مجله سرگرمی: سخنگوی انجمن سینماداران می گوید برای امنیت بیشتر هنگام اکران فیلمها، باید از کد امنیتی بهره برد اما تهیه کنندگان به علت هزینه بالا در این حوزه اقدامی نمی کنند.



محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره معضل قاچاق فیلمهای سینمایی از روی پرده سینما اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم فیلم هایی که از روی پرده فیلمبرداری می شود، چون صدا با تصاویر آن یکی نیست آن چنان قابل بهره برداری نیست و خوشبختانه کیفیت لازم را ندارند. اما به جهت اینکه بخواهیم از روند فیلمبرداری از روی پرده در سالن های سینمایی جلوگیری نماییم باید از روش های مختلف استفاده نماییم.
وی افزود: یکی از ایمن ترین روش های موجود در این حوزه، از زمانی مورد توجه قرار گرفت که فیلمهای سینمایی دیجیتالی شدند. در این خصوص برای امنیت بیشتر فیلمها، با هر هاردی که برای هر سالن سینما ارسال می کنند باید یک کد صادر شود و به انجمن سینماداران اعلام کنند که هر کد برای کدام سینما است تا در صورتیکه فیلمی بیرون بیاید، بتواند به سادگی قابل پیگیری باشد.
سخنگوی انجمن سینماداران تصریح کرد: در چنین شرایطی سالن داران نسبت به قبل حساس شده و مانع از لو رفتن فیلم توسط سالن خود می شوند، اما با عنایت به این که این امر هزینه بر بوده و صدور هر کد برای هر سینما تا آنجایی که می دانم نزدیک به ۵ میلیون تومان هزینه دارد، تهیه کنندگان علاقه ای به چنین کاری ندارند. اما بی گمان مهم ترین راه برای حل این مشکل، فعال کردن کد امنیتی است.
وی توضیح داد: خوشبختانه با کمرنگ شدن سطح انتشار کرونا در کشور، از آغاز سالجاری سینماها تقریباً به حالت سابق خود بازگشته اند بنابراین توانسته ایم نیروهای قدیمی خویش را بکار گرفته و به نیروهای کنترل در سالن ها تاکید کرده ایم در صورت بروز چنین اتفاقاتی، تبعات بدی برای آنها خواهد داشت. در کنار آن حساسیت چنین موضوعی در انجمن سینماداران مورد توجه قرار گرفته و به همه سینماها ابلاغ گردیده تا در صورت رعایت نشدن امنیت لازم، سینماداران بیشتر از هرکس دیگری در کنار تهیه کننده فیلم ضربه می بیند.
این سینمادار بین کرد: اتفاق عجیب دیگری که می تواند به مسئله قاچاق فیلمهای سینمایی دامن بزند، بحث اکران های سیار است. این طرح اکران جدای آنکه به سینما ضربه می زند به سادگی فیلمها را در دسترس قرار می دهند تا نسخه های قاچاق آن بیرون برود. اما نباید فراموش کرد که قاچاق فیلم از راه مختلف امکان پذیر است و به سادگی نمی توان ثابت کرد چگونه انجام شده است.
وی به نمایندگی از انجمن سینماداران توضیح داد: توجیه لازم در این حوزه صورت گرفته و به نیروهای کنترل سینماها اعلام شده که در هنگام نمایش فیلم باید در سالن سینما حضور داشته باشند تا مانع چنین اتفاقاتی شوند. تاکید می کنم که ما حافظ منافع تهیه کنندگان و پخش کنندگان هستیم و تمام تلاش خویش را در این حوزه انجام می دهیم.


منبع:

1401/05/01
17:58:27
5.0 / 5
226
تگهای خبر: فیلم , كیفیت , نمایش , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز